Roland Aira

Hier de MIDI list voor de sound parameters van de drums van de TR-8

Attachments

• tr808midi.pdf
    28,3 KB · Bekeken: 55
Schijnbaar gebaseerd op reviews van units met pre-release firmware. Ik heb de CCs niet allemaal geprobeerd, maar OH decay werkt sowieso, dus ik ga er vanuit dat de rest het ook doet.

Ik heb in tijden niet zoveel lol gehad.
Misschien zegt dat volgens sommigen dan meer over de armzalige toestand waarin mijn leven zich bevindt, maar dat neemt niet weg dat ik mij al dagen uitstekend vermaak.

De TR-8 heeft mijn Volca beats gedegradeerd tot decoratie en zelfs daarin legt hij het af tegen de TR-8.
Als drum sequencer voor mijn Jupiter 80 doet hij het ook uitstekend. Het tot nu toe voor mij bijna nutteloze percussion part wordt op deze manier nieuw leven in geblazen.

De TB-3 was eigenlijk de wens van mijn vrouw, dus die hebben we er voor die prijs maar bij gekocht.
De TB-303 en aanverwante instrumenten hebben mij nooit kunnen bekoren, maar met de TB-3 heb ik meer plezier dan ik van tevoren had kunnen denken.
Tot nu toe haal ik er niet direct iets it dat voor mijn muziek bruikbaar is, maar elke keer dat hij aangaat vliegt de tijd om en zet ik hem met een brede glimlach weer uit.
Overigens vind ik hem, juist door de extra klanken, veel beter inzetbaar en bruikbaarder voor mijn muziek.

De hele discussie in hoeverre deze bakjes het 'origineel' benaderen gaat dan ook, evenals bij de Jupiter 80, aan mij voorbij.
Ze zijn origineel op hun eigen manier.

Ik ben wel benieuwd naar updates van de TR-8 en een eventuele editor voor de TB-3.

Tot slot: niet belangrijk verder, maar ik vind dat Roland zelfs zijn best heeft gedaan op de verpakking.

Mooi! Is dat misverstand ook weer uit de wereld, net een update dat de streichfet ook week 13 binnenkomt (deze week!) :D wordt een heel druk weekend en heb een extra mid thru box nodig :D
Moet nu catereren voor 14 midi poorten die allemaal iets met clock doen

Misschien handig om toe te voegen voor degenen die met de MIDI datalist willen experimenteren dat op de default instelling de TR-8 alleen MIDI verzend en ontvangt over kanaal 10.

Ik zal vanavond kijken of ik ook de volume sliders en evt pattern play modes kan toevoegen, en ik ga proberen of het mogelijk is via MIDI de sounds on the fly te wisselen (bijvoorbeeld in een 4/4 beat de eerste 2 kicks 909 en de laatste 2 kicks 808 te maken).

Ja, de note nbrs per instrument zijn idd wel handig en of bepaalde hoge octaaf notenbrs andere functies triggeren zoals pattern change etc.

De notes voor de sound triggers had ik ook al, maar fout ingeklopt in Excel dus die moeten opnieuw :)

Misschien handig om toe te voegen voor degenen die met de MIDI datalist willen experimenteren dat op de default instelling de TR-8 alleen MIDI verzend en ontvangt over kanaal 10.

Ik zal vanavond kijken of ik ook de volume sliders en evt pattern play modes kan toevoegen, en ik ga proberen of het mogelijk is via MIDI de sounds on the fly te wisselen (bijvoorbeeld in een 4/4 beat de eerste 2 kicks 909 en de laatste 2 kicks 808 te maken).

Heb je die ableton rack/push integratie link al gecheckt die ik eerder heb gepost? Ik kreeg het idee dat dit hier allemaal al in zit. Misschien kun je afkijken..... ;)

Misschien zegt dat volgens sommigen dan meer over de armzalige toestand waarin mijn leven zich bevindt, maar dat neemt niet weg dat ik mij al dagen uitstekend vermaak.
Wat een heerlijke reactie!
Misschien heb ik dan ook zo'n ding nodig. :D

Tom, hier heb je volgens mij (in ieder geval voor mij) direct de essentie van muziek maken te pakken. Ik zou zeggen geniet er nog lang van :)

En da's wat telt. Ik weet verder niks van je leven maar niks zo erg als in je eigen studio zitten en er achter komen dat je er gewoon geen plezier aan beleeft.

Voor mij toendertijd de reden om over te stappen naar een ander DAW en later een hoop synths te dumpen, dat even terzijde, maar iets simpels als "lol hebben" kan zo'n gevolgen hebben.

Lol hebben is ook hoe hoog je de lat, verwachtingen en druk voor jezelf legt, als je 5 jaar en 10k€ verder nog steeds geen 2e Afrojack bent, terwijl je dat wel met jezelf had afgesproken :D dan helpt dat natuurlijk niet altijd mee voor je motivatie, het plezier komt op het moment dat je ongedwongen kán genieten, ipv bezig te zijnom "ROI" uit je setup te halen. De Aira's zijn gewoon perfect speelgoed, zelfs een kind van 8 kan een beat maken.

Ik weet verder niks van je leven...
Ik leid best een aangenaam leven. ;)

...maar niks zo erg als in je eigen studio zitten en er achter komen dat je er gewoon geen plezier aan beleeft

Dat is zo.
Ik ben het laatste jaar ook bezig geweest met het omgooien van mijn studio en dan met name de manier waarop ik er in mijn hoofd mee bezig was.
Zo kwam ik er onder andere achter dat ik geen zin meer had in instrumenten die voor een goede bediening afhankelijk waren van een computer. Een editor/librarian ter ondersteuning, prima, maar in beginsel wil ik een instrument kunnen bedienen op het apparaat zelf.
De Aira producten passen wat dat betreft uitstekend in mijn nieuwe 'studiofilosofie'.

Back