Roland Aira

Mooie draaikonterij AF :D Zelfs als Steinberg meerdere drivers zou ondersteunen, kan je nog steeds binnen een DAW geen meerdere drivers selecteren. Maar goed we weten dat je graag je gelijk haalt, zelfs wanneer je fout zit, dus ik gun jouw hierna het laatste woord.

Dat zal het zijn Raphie. Of misschien is het omdat je niet goed leest en daardoor vervalt in kleuterschool gedrag om je eigen verhaal te sterken, ongeacht of je verhaal klopt of niet? Nogal onnodig als je het mij vraagt. Een eerste terugval naar oud gedrag?

Indien steinberg er een laag tussen zou bouwen (nogmaals, lees je wel?) dan zou je hetzelfde principe krijgen als een aggregated device in core audio (OSX). Dan kun je dus gewoon in je DAW de aggregated device kiezen (één driver dus!!) die op de achtergrond alle I/O van de in de aggregated device aanwezige audio interfaces gebruiken.

Daarnaast nodig ik je van harte uit de ASIO SDK te lezen. Wellicht begrijp je dan waarom Steinberg een grote rol speelt in dit verhaal.

Als laatste kun je ook afvragen waarom geen enkele DAW de selectie van meerdere ASIO drivers aanbied. Zou iets te maken kunnen hebben met hoe het hele principe van realtime I/O in een besturingssysteem werkt.

Maar laten we nu vooral dit topic niet verder kapot maken met nutteloos gekibbel. :)

Weet iemand of je je eigen patterns houdt als je de tb3 update naar het nieuwste OS? ik heb alle 64 patterns nu omgeprogrammeerd naar eigen patterns plus de patterns van de acid klassiekers en zit er niet op te wachten dat die allemaal weg zijn als ik die update doe, en aangezien ik die patterns niet kan backuppen naar schijf zou dat weer een hoop werk zijn.

Ik heb eerder deze week de update geïnstalleerd mijn eigen patterns zaten er nog gewoon in.
Dat zijn er nog maar weinig, maar evengoed....

Ik heb eerder deze week de update geïnstalleerd mijn eigen patterns zaten er nog gewoon in.
Dat zijn er nog maar weinig, maar evengoed....

thnx, het is maar een simpele aftertouch update, maar toch, ik ga het proberen, mocht het mislukken check dan de marktplaats :D (nee hoor hahaha)

Overigens, dat updaten duurde wel enige minuten en er was bij mij geen enkele indicatie van de voortgang. Dat maakte dat dat ik na enige tijd wel een beetje zenuwachtig werd.

Hiermee geef je vooral aan dat je duidelijk geen ervaring hebt met coreaudio en gewoon niet begrijpt wat acidfever vertelt.
Op windows heb je géén core audio, alleen op OSX ;)

Ik ben al blij dat je dat weet.
Misschien een eerste stap om acidfevers posts te begrijpen.
Wat geeft jou het idee dat ik die niet begrijp?
Had exact hezelfde een aantal posts daarboven al aangegeven.
Maar goed ik hou er over op, staat er duidelijk voor de mensen die interesse hebben...

wat ik me afvraag, ik zie best veel mensen een vt-3 kopen, gebruik je die alleen voor je stem of ook als effect apparaat voor je drum / synth? Ik zie het nut van dat ding zelf niet zo in namelijk dus ik vraag me af of ik iets over het hoofd zie wat zeer waarschijnlijk is :D

wat ik me afvraag, ik zie best veel mensen een vt-3 kopen, gebruik je die alleen voor je stem of ook als effect apparaat voor je drum / synth? Ik zie het nut van dat ding zelf niet zo in namelijk dus ik vraag me af of ik iets over het hoofd zie wat zeer waarschijnlijk is :D

Puur als vocalprocessor....en om textphrases doorheen te halen om die een beetje te manglen, zodat je niet gelijk doorhebt dat je naar een stuk dialoog zit te luisteren van een natuurdocu :P

Ik heb ooit de VT-1 ook gehad en daar heeft ie veel van weg, duh, maar die extra dingen zoals bass en synth zijn erg leuk om zelf wat doorheen te spreken, je bent zelf niet meer herkenbbaar en het klinkt best wel bruikbaar moet ik zeggen

goede vraag, vind robot stem ook wel leuk, maar niet 300€ leuk

doe er maar een meijertje vanaf
en eigenlijk zijn die bass en synth en die lead standen eigenlijk misschien zelfs leuker nog....had ik niet verwacht

Nog niet geprobeerd (ben even met andere dingen bezig) maar de VT3 wil ik (althans dat is het idee) hangen aan synthmodules enz (als een soort van pe(N)daal) verder ook bruikbaar voor voice modulatie natuurlijk :D

Ik heb hem als effect op een Aux send zitten dus ik kan alles er doorheen sturen. Leuk als outboard reverb (al is de reverb nogal beperkt) en die metalige effecten kunnen leuk werken met drums etc. En leuk op stem uiteraard :) Verder vind ik het wel handig om iets te hebben waar je met weinig moeite even een cool vocal dingetje mee op kan nemen, zo is de megafoon/radio bijvoorbeeld ook erg bruikbaar als je een lo-fi of agressief geluid wilt.

MusicStore Koln update for whoever cares: ik zit helaas niet in de lading van 25 maart, maar wel in die van 12 april. Ze komen met de 200 tegelijk binnen en nu zijn er 80 gereserveerd, dus als Bax er je te lang over doet...

Ik denk dat dit leuke dingen betekent voor Roland's jaarcijfers. Ik zou wel even een vlieg op de muur willen zijn in de executive room (maar dan wel een vlieg die vloeiend Japans kan spreken en begrijpen)

LOL ja i.d.d. dit is een mooie boost voor ze, goede launch ook, toch netjes alles tot eind feb onder de pet, wel alle press klaar, maandje forum buzz en gelijk toch behoorlijk volume kunnen leveren. nagenoeg vlekkeloos van Roland

Gister avond voor het eerst mee kunnen spelen. Ik kon op een moment niet meer in INST PLAY mode komen zonder TR-8 uit en aan te zetten. Vanavond verder kijken of ik dat kan reproduceren.

Ik kon voor Open Hihat intrument niet een ander instrument kiezen. Twee pads waren wel lit maar als ik de tweede selecteerde kreeg ik geen geluid.

Copying a pattern
1. Press the [PTN SELECT] button (3).
*If a pattern is playing, stop it.
2.Hold down the [PTN SELECT] button (3) and use the pads (14) to specify the pattern that you want to copy.
3.Press the pad to which you want to paste the pattern

Dit nog niet getest maar kan je alleen een pattern kopieeren als pattern gestopt is?

Back