waarom zoveel dsi tempests in de verkoop?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Owwww wacht even, nu zie ik het....je hebt er eentje te koop staan, vandaar de overgevoelige reactie.
Het is niet mijn bedoeling om jouw verkoop moment op te fokken.
Puur on topic wmb.

grtzz

Weet er iemand wat tracks met de tempest er in? Zoals bv de 100en tracks met een 909 of 808?
Want als hij lekker zou klinken dan moeten er wat artiesten zijn die dat ding gebruiken..

Lol ja, de waldorf plugin als referentie, waar trouwens het enige verschil in parameters de "crack" functie is :D
Maar goed, ook Fjoesz maar hier een mening hebben :D

Ik heb niks met die waldorf te maken.ken t nie ook
Hoezo moet ik daar n mening over hebben.
Zeg ontwerper, waarom verkoop je jouw tempest eigenlijk

Ik denk dat je die Rytm een stuk leuker gaat vinden dan de Tempest. Als ik tussen die 2 moest kiezen zou ik het wel weten.

Er staan er dan misschien maar 2 te koop op dit moment maar als we kijken naar de historie dan zie ik er toch aanzienlijk meer voorbij komen. Dit is wellicht wat de topicstarter bedoelde.

Ik tel er zo snel even 18.....en dat is gezien de hoge aanschafprijs (en dus relatief hoge aanschafdrempel) en een eerste verkoopdatum van Q1 2012 toch best veel voor een kleine community als synthforum. :)

Zo gek vind ik de vraag dus eigenlijk niet eens. :)

Er staan er dan misschien maar 2 te koop op dit moment maar als we kijken naar de historie dan zie ik er toch aanzienlijk meer voorbij komen. Dit is wellicht wat de topicstarter bedoelde.

Ik tel er zo snel even 18.....en dat is gezien de hoge aanschafprijs (en dus relatief hoge aanschafdrempel) en een eerste verkoopdatum van Q1 2012 toch best veel voor een kleine community als synthforum. :)

Zo gek vind ik de vraag dus eigenlijk niet eens. :)

Merkwaardig om die zes op marktplaats.nl niet als aanbod mee te tellen?

Merkwaardig om die zes op marktplaats.nl niet als aanbod mee te tellen?

Ik keek even puur op het forum hier aangezien men het daar eerder ook over had en ik daar de historie niet van kan zien. Blijkbaar staan er op MP.nl ook nog een aantal aangeboden dus. :)

Lol ja, de waldorf plugin als referentie, waar trouwens het enige verschil in parameters de "crack" functie is :D
Maar goed, ook Fjoesz maar hier een mening hebben :D

Je mag gerust de ringmod en multimode filters negeren, wie gebruikt dát nou ook voor percussie :o:. Maar het ging met name over het feit dat een voor huidige maatstaven matig klinkende VSTi alsnog interessant is voor het maken van percussie omdat de parameters - terwijl het er minder zijn dan de Tempest heeft - wel beter aansluiten bij drumsynthese.

Daar komt nog bij dat er een voice gebruikt wordt die voor een polysynth echt prima klinkt (ik vind de Prophet 08 echt een fantastische bak, Evolver ook), maar een beetje karakter en ballen mist voor drumsynthese. Ik ga geen specifieke drumsynth kopen als hij klinkt als vrijwel elke willekeurige analoge poly qua drums, dan doe ik het daar wel mee.

Wat een gedoe zeg. Zou dat op een didgeridoo forum net zo gaan ? En zijn er trouwens fora voor triangels vraag ik me ineens af. Ik weet ook niet waarom, maar ik ga het nu wel uitzoeken.

Dave Smith is misschien wel een geweldige "engineer" maar persoonlijk vind zijn synths iets te koud & dunnetjes klinken... Helemaal niet warm en vet zoals bvb een Moog ofzo... Geen probleem natuurlijk als je een synth zoekt die je gemakkelijk in de mix wil plaatsen...

Roger Linn heeft wel een enorm muzikaal inzicht en een goede reputatie dankzij de Linndrums en zijn input bij de eerste versies van de MPC's maar lijkt me toch minder een echte engineer... Het lujkt wel alsof hij Akai of Dave Smith nodig heeft om zijn synths te bouwen...

En Dave Smith met zijn iele sound is misschien niet de beste partner om een nieuwe Drumbox te maken... en dan bakt hij er nog een setje samples in die iedereen zo op het net kan downloaden ipv dat je er zelf je eigen samples kan insteken... Snap er niets van...

Ik mag toch hopen dat IEDEREEN die 1700 ballen neerlegt voor een drumbak iets meer doet dan alleen de presets checken :D haha. wat een verhaal man

Het is helaas waarheid. Ik heb een collega-toetsenist die een dure Korg SV1 heeft gekocht voor de mooie Rhodes-klankjes, maar voor de pianoklanken gebruikt hij een Roland SoundCanvas. Vindt hij beter klinken. Ergens een draadje los? Hij heeft een Juno-106 weggedaan, waar zelfs alle fabrieksklanken nog in zaten. De schuifjes heeft hij nooit aangeraakt. En omdat de Juno best wel een leuk bedrag heeft opgeleverd, dacht hij dat zijn U-20 minimaal hetzelfde zou kunnen opleveren (want die klinkt realistischer en heeft ingebouwde effecten). Blijf dromen...(met een vraagprijs van 250 euro, staat die U-20 na drie jaar nog steeds te koop. Geen wonder, als je ze bij bosjes voor 75 euro kunt kopen);) Ik heb al voorgesteld dat als hij een U-20 voor 250 euro zou kunnen verkopen, dat ik zijn hofleverancier zou worden. ;)
Kijk anders eens naar de velen die een Yamaha Tyros kopen om standaard XG-midifiles mee af te spelen. Zo'n midifile klinkt hetzelfde op een PSR van 99 euro van de Lidl.
Daarom zou ik het niet vreemd vinden dat iemand een Tempest zou zien als een uitgebreide Roland TR. En dat hij uiteindelijk niet als een TR blijkt te klinken, is een reden om hem weg te doen.
Niet iedereen is zo hoog opgeleid als de synthforumleden... :)

In mij ogen is het vrij simpel. De tempest is een leuke polysynth die tragisch mislukt is als drumcomputer.
Je kan instellen wat je wilt, maar het blijven sounds met geen tot weinig directe impact, iets wat je van een drumcomputer mag verwachten.
Dikke dure jammer.

Wat een gedoe zeg. Zou dat op een didgeridoo forum net zo gaan ? En zijn er trouwens fora voor triangels vraag ik me ineens af. Ik weet ook niet waarom, maar ik ga het nu wel uitzoeken.
weinig love voor het bakkie hier i.d.d.
Tempest bashen is vooral populair onder mensen zonder gebruikservaring ;)
Maar goed, ieder heeft recht op zijn mening natuurlijk. Feit is presets zuigen en het is géén makkelijke bak om te programmeren, i'll give you that. Maar besteed je er iets meer tijd aan dan alleen presets browsen en bijt je je vast in de tutorials dan kom je al een heel stuk verder. Ook is er een sysex met meer dan 500 user patches waar ook heel veel bruikbare patches inzitten

Ik zie hetzelfde traject als met de TR series, nu uit de gratie, straks als iedereen klaar is met de polished VST/sample saus, dan is die spontaan hip. Tempest is sowieso meer funk dan teknohippie, meer glitch&bleep dan beukuh....dus de meeste criticasters hier moeten zelf nog even rijpen voordat ze er aan toe zijn. Mijn genot wordt er i.i.g. Niet minder om :luv:
Ik zou zeggen koop er één 2e hands nu het nog kan, komen zo wel weer periodes aan zonder 2e hands opties

Nou ja. Iedereen heeft zich van zn mooiste kant laten zien. :D
Ik begrijp wel dat je zo'n ding moet verdedigen als je er zoveel voor betaald hebt.
Als je alle kritiek op 1 hoop mikt kan je toch wel concluderen dat ie punch mist. Punch is natuurlijk wel n must voor n drumcomputer. Dat gelul over funk is natuurlijk helemaal bullcrap hehe

"Iedereen" ook :D LOL, het maakt niet uit Fjoesz, ik heb er één en heb er lol mee, jij hebt/wilt er géén. De tijd zal het leren. Zoals de amerikanen zeggen "You can lead a horse to water, but you can't make it drink"

Ok, ik ben er nog niet aan toe.
Als het moment daar is zal ik mijn leider raphie bedanken dat hij de weg al voor mij bewandeld heeft

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back