geinige single board synth

prijs wordt waarschijnlijk iets van 120,- voor de pcb

en met het keyboard wat ik aan het ontwerpen ben kan je er 4 suks aan mekaar hangen.

( dat krijgt 4x cv en gate uit, en midi uit)

je kan natuurlijk ook een midi naar cv converter gebuiken die polyfoon uitstuurd.

:mega:

Lees ik nou geen midi in?
;{

( dat krijgt 4x cv en gate uit, en midi uit)

Knap :okdan:

Doe je dat met een pic of avr en dan d/a Converters.

Met die midi erbij is toch al een flink stukje software 8)

Lees ik nou geen midi in?
;{

nope, ik heb daar lang en breed over nagedacht, maar het sterf werkelijk van alle soorten en maten midi naar cv converters, dus vooralsnog even geen midi in.
( waarschijnlijk als addon later, er was nu ook geen ruimte meer voor op de pcb :okdan:)

Knap :okdan:

Doe je dat met een pic of avr en dan d/a Converters.

Met die midi erbij is toch al een flink stukje software 8)

een avr met een da en multiplexers.
met midi erbij idd een flink stukje softewaren....:okdan:

en het vernieuwde frontpanel...

one+pcb+synth19%25C2%25A83.jpg

Als je nog geen frontjes hebt laten maken:

Ik zie LFO, Lfo, lfo. Dat kan consistenter. ;) Idem voor VCO. En de "volume" bij VCA staat niet gecentreerd tov het gat. Int osc bij de RM ook niet. Nog even aanpassen voor een strakker frontje.

Veel succes met dit project! Ik ben benieuwd naar de klank van het eindresultaat.

geweldig project, ik ga dit zeker bouwen.
12db filterkeuze vindt ik dik OK, heb al genoeg spullen met 24db filters en 12 db klinkt toch wel volller.
vraagje:
als ik goed begrijp dient lfo2 alleen voor de vca. is dit zo?
ik meen te zien dat er ook pwm is. welke lfo wordt daarvoor gebruikt. is het niet aangewezen daar ook lfo2 voor te gebruiken vermits lfo1 al dient voor de frequentie te moduleren en voor de filter.
vca modulatie wordt niet zoveel gebruikt ( enfin ik toch niet)

Als je nog geen frontjes hebt laten maken:

Ik zie LFO, Lfo, lfo. Dat kan consistenter. ;) Idem voor VCO. En de "volume" bij VCA staat niet gecentreerd tov het gat. Int osc bij de RM ook niet. Nog even aanpassen voor een strakker frontje.

Veel succes met dit project! Ik ben benieuwd naar de klank van het eindresultaat.

dank je, ga ik even bekijken...:okdan:

geweldig project, ik ga dit zeker bouwen.
12db filterkeuze vindt ik dik OK, heb al genoeg spullen met 24db filters en 12 db klinkt toch wel volller.
vraagje:
als ik goed begrijp dient lfo2 alleen voor de vca. is dit zo?
ik meen te zien dat er ook pwm is. welke lfo wordt daarvoor gebruikt. is het niet aangewezen daar ook lfo2 voor te gebruiken vermits lfo1 al dient voor de frequentie te moduleren en voor de filter.
vca modulatie wordt niet zoveel gebruikt ( enfin ik toch niet)

lfo 1 is voor vco1, vco2 en vcf.

de eeste 4 standen van de switch worden deze glofvormen naar al deze onderdelen geroute.

de laarste twee standen gaat naar vco1 tri en saw, en naar vco2 / vcf s&h

lfo2 is voor vco en pwm/waveshape ( alleen de tri), eerste drie standen de waveforms naar alles, de laatste drie tri naar vca en de laatste twee sq naar vca,
stand vier , vijf,zes, resp. saw, tri en sq naar pwm...

:koffie:

we bedoelen niet hetzelfde gleuf ik... wat ik bedoel is bijv binnen het LFO kader de volgende knoppen:

rate, wave, vco, vcf, vca

de 3 destinations zitten dus ook binnen het LFO blok, deze level scalers staan (ook letterlijk dus) dichter bij de LFO dan bij de te modeleren onderdelen...
vinnik zelluf eigenlijk wel overzichtelijker en ook logischer...

maar eigenlijk zijn dergelijke scalers nutuulk bruggen tussen 2 onderdelen en horen dus niet thuis binnen 1 van de kaders van onderdelen die ze overbruggen...

Laatst gewijzigd:
we bedoelen niet hetzelfde gleuf ik... wat ik bedoel is bijv binnen het LFO kader de volgende knoppen:

rate, wave, vco, vcf, vca

de 3 destinations zitten dus ook binnen het LFO blok, deze level scalers staan (ook letterlijk dus) dichter bij de LFO dan bij de te modeleren onderdelen...
vinnik zelluf eigenlijk wel overzichtelijker en ook logischer...

maar eigenlijk zijn dergelijke scalers nutuulk bruggen tussen 2 onderdelen en horen dus niet thuis binnen 1 van de kaders van onderdelen die ze overbruggen...

ik snabbum..:okdan:
dat wordt bij de volgende synth, de pcb is nu al reeds klaar....:D

Wat ik bedoel is dat er voor elke routing van de LFO een attenuator zou zijn.
Wel kostbaar, dat begrijp ik.

die zit er toch?

( de lfo mod regelingen, de pwm regelingen, de vcf lfo regeling en de vca lfo regeling...)

Back