geinige single board synth

ahhh, die fiets.....:D

ik ga van de week de eerste pcb bestellen, en de kleine foutjes er zoveel mogelijk uithalen, en daarna meerdere.

nog even geduld dus.

:okdan:

( dit lijkt mij het handigste, zodat er niet al te veel pcb fixes hoeven plaats te vinden..)

:mega:

20.jpg
...

Laatst gewijzigd:
Heel gaaf project :okdan:

Op het front moet "repeat" onder de sustain knop niet gewoon "release" zijn?
*edit* laat maar! Net even eerste posts terug gelezen...*edit*

JB, er zijn nog een aantal onconsistentelijkheden te zien in het paneel ontwerp... sommige parameter teksten beginnen met een hoofdletter terwijl anderen dat niet doen...
de kader titels zou je misschien ook kunnen voorzien van een dikgedrukte tekst voor nog wat extra duidelijkheid wellicht...

Beste JB,

Lekker bezig zeg :okdan:

Wordt wel een steeds duurder paneeltje zo ;)

Voor wat betreft de typografie vind ik, als ik zo vrij mag zijn, het ook rammelen.
Ik persoonlijk zou alles in uppercast zetten en enkel de fontgrootte variƫren.
Zeker bij kleine letters zijn hoofdletters beter leesbaarder en ziet het er ook strakker uit.

Met vriendelijke groet,

Marc

Misschien kan iemand hier van het forum met wat meer grafische mojo er eens een poging aan wagen? Dan krijgt je elektronica het frontje dat het verdient.

de ringmod is er later bijgekomen, en dit was op de pcb de enige plaats waar het nog kon...

helaas, als ik er aan het begin rekening mee had gehouden, dan had hij op een andere plaats gezeten.

ga ik doen...:okdan:

ach so nee idd... bij de volgende synth wil ik wel meedenken over waar dingen zouden kunnen zitten endergelijke, geef maar een brul :koffie:

Ik gebruik deze voor frontplaatjes (en de rest) je kan er mooie schalen mee maken en meer.
http://server.ibfriedrich.com/wiki/ibfwikien/index.php?title=Main_Page
Is ook een gratis versie van maar wel beperkt.

draait voor geen meter onder linux.
( en ik heb het een aantal jaren geleden geprobeert onder windhoos, ik kon er niets mee...:D)

"De beste stuurman staat aan wal" is een gezegde die men menig maal op dit forum in gedachten mag nemen.

En nu :mega:

valt wel mee hoor....

Marc

draait voor geen meter onder linux.
( en ik heb het een aantal jaren geleden geprobeert onder windhoos, ik kon er niets mee...:D)

:D dat kan natuulk, dat heb ik weer met eagle, maar die frontplaat is best handy, helemaal automatisch schalen maken voor je pots enzo, en direct vanuit je printplaat, kan eagle mischien ook wel allemaal :D

frontpanel is aangepast.
ik heb eerst alleen uppercast geprobeert, dat zag er pas echt amo uit...:D

ik heb nu..
secties met hooftletters, modulators met kleine letters, switches met nog kleinere letters, en gewone controls alleen aan het begin met een hoofdletter....

( zie het nieuwe frontpanel een paar berichten terug....)

Back