geinige single board synth

Die impressie geeft meteen een beter beeld van het eindresultaat. Puik!

Ik vind het wat onhandig dat je bij VCO 1 eerst tune en dan LFO hebt, en bij VCO 2 andersom. Er valt voor dit gespiegelde design wat te zeggen, maar als het mijn frontje was (en dat is het niet) dan had ik voor beiden dezelfde volgorde (tune boven lfo 1 mod) aangehouden.

Kan VCO 2 feedback uitgelijnd worden met de coarse knop?

Even een heel andere piste: als ik het goed begrijp is het idee dat de pots nu rechtstreeks op de print staan. Fanatiekelingen kunnen natuurlijk een heel eigen frontlayout maken en de pots dan met draden naar jouw PCB verbinden, dan is alle mogelijke layout plots weer mogelijk.

vco2 fb kan niet uitgelijnd worden, anders hab ik dat al gedaan.
( er was geen ruimte op de pcb.)

en idd, fanatiekelingen kunnen natuurlijk alle kanten op met dit ontwerp, je zou hem zelfs volledig modular kunnen maken..

( maar ja, de opzet was juist natuurlijk om er een single board synt van te maken, met behoorlijk wat routing mogelijkheden)

:mega:

ik zie trouwens nu dat ik de repeat en de sustain switch bij de ad envelope generator kan vervangen door een driestanden schakelaar.....

ga ik nog doen....

en, is gedaan....

Laatst gewijzigd:
Voor diegene die een alternatief frontje willen.
Zelf boren uit een stuks aluminium/desnoods hout, en daaroverheen een overlay.
Dat is een krasvaste toplaag die je verlijmt op de onderplaat, betaalbaar en uit te voeren met bijna elk bestand.
Ik zou zo'n plaat voor een paar tientjes kunnen maken ?!
De overlay is ook gelijk de boormal, wat je daarachter zit hoeft niet 100% strak afgewerkt te zijn !

bijvoorbeeld:
SID%20front%20Black-gold%20overlay.jpg

Nee dat overlay is niet dragend, maar je kan daarmee wel mooi zelf een basis plaat maken.
Bijvoorbeeld uit 3m alu, of 2 mm RVS/Staal. Het overlay is dan de boormal.
Wel moet je dan alles zelf boren , vijlen en schuren...maar het overlay dekt de boel daarna mooi af...

Vaak begin ik met een bestaande kast/front, recycle spul ofzo.
Dan heb je heel goedkoop een stevige kast, in het front kan je dan nieuwe passende gaten boren.
Het overlay 1,5mm denkt dan de boel weer af en heb je heel betaalbaar een caseing..

en hoe zou het eigenlijk zijn met die geinige singelboard synth?

ik heb wat pcb´s besteld, duurt nog een maandje voordat ik ze in huis heb.
dan ga ik er even eentje bouwen om de laatste fouten eruit te halen.
en dan gaan we verder.....:okdan:

de pcb´s zijn vorige week eindelijk verstuurd vanuit china, ik ben nu met vakantie, dus zeer binnekort meer.....

En, al nieuws 8D

:biertje:

Back