welke mengtafel ??

mis3x

Ingeburgerd
ik heb dringend een nieuwe mixer nodig maar ik zit te twijfelen of ik nu een analoge mixer of toch voor digitaal moet gaan ...ik heb nu een ouwe boss mixer van 20 jaar oud en heb echt iets anders nodig..
als ik aan digitaal denk is de o1v of o1v96 het meest voor mij voor de hand liggend maar waarom moet ik digitaal werken?
ik produceer house muziek en heb een aantal synths en een sampler , maar ik heb eigenljk als ik zo na denk niet eens echt een digitale mixer nodig omdati k toch geen bandjes of meerdere instrumenten gelijk tijdig ga opnemen ..dus is dan zo'n digitaal mixer dan wel de moeite waard ?
of zijn er voor een productie veel (meer) voordelen met een digitaal ten opzichte van analoog mixer?

als ik nu bijvoorbeeld iets opneem/sample naar me pc dan heb ik vaak nog een beetje ruis in me samples zitten (ruis is er niet als ik de bron afluister),is dit ook uit gelsoten als je over gaat op digitaal?:mexico:

als je met veel verschillende projecten tegelijk bezig bent dan is het handig, omdat je de hele mixer-setup kan terughalen met een druk op de knop.... zo niet, dan zou ik het gewoon bij een goede analoge mixer houden, je kan altijd nog een geluidskaart met meerdere ins/outs aan je PC hangen en je PC dan als digitale (sub)mixer gebruiken

hmm ja dat is wel handig idd 1 knop en je heb al je instellingen terug ..maar nog tips voor een bepaalde analoge mengtafel ?zelf aan denk ik aan een (als het een analoog wordt moet er nog over goed over nadenken) Phonic iets in MR serie, allen & heath PA 20 of de mackie 1604 vlz ..
nog een andere vraag hoe zit het met die returns voor een extern effecten module ? want mocht ik analoog mixer gaan aanschaffen dan wil ik er ook een extra effecten module op aanlsuiten

Zoek anders even het forum af over relevante onderwerpen. Dit onderwerp is al vaker ter tafel gekomen en er is al heel veel zinnigs over gezegd.

Er staat hier op 't forum geloof ik een A&H 16 kanaals te koop. Lekkerder anaoloog als A&H bestaat er enigzins betaalbaar niet IMO, dus misschien is dat wat.

Nog veel vetter lijkt mij de combo van DDX3216 en Motu nog wat die ook hier op 't forum voor 1250 samen te koop staan. Superdeal en superspul. Ga maar ff specs tjekken...

Verder, ik heb zelf zowel digitaal als analoog gebruikt. Sterker nog, ik gebruik het alle2 nog steeds. Ik heb een DDX3216 met ADT1616 ADAT uitbreiding via een RME zo mijn computer in. Dat betekent 16 analoge inputs, 16 digitale ADAT inputs over TOSLINK 24/48 en 16 bussen 24/48 naar mijn PCtje over wederom TOSLINK.

Perfecte geluidskwaliteit, veel beter dan de oude Yammies (01V) en extreem flexibel. Wat nou 32/8, 32/16, dat is pas de bom!

Werkt perfect, klinkt goed, redelijk knappe FX (4x), 4 analoge individual outputs, s/pdif in/out, blablabla... Je kan 'm ook nog als fader controller voor Cubase enzo gebruiken.

Gemotorizeerde 100mm faders, lekker smooth, en volledig parametrische 4-bands EQ, en inderdaad heerlijk, gewoon lekker alles opslaan, aanslingeren en je instellingen zijn er weer!

hmm die behringer ik heb van vele gehoord dat je dan beter voor de yamaha o1v kon gaan maar goed smaken verschillen en idd ik was was al bij de 2e hands afdeling aan ut checkuh stond ook een macky 1604 vlz bij voor 450 :biertje:
maar goed ik word helemaal gek ik weet het niet meer digitaal ..analoog ..digitaal ..analoog whaaaaa:bekdicht:

Anders ga je luisteren wat het verschil is.

Hoor je geen verschil dan kan de prijs je een goede richting opwijzen. ;)

wat is je budget eigenlijk?

Origineel geplaatst door mis3x
1500 maar dan kan ik volgende maand niet eten :P

ok 2 gesloten vragen:

*werk je aan meerdere projecten tegelijkertijd? mogelijke antwoorden: ja/nee ?
* heb je nu al (veel) effecten-units? ja/nee...

Olaf

Eten is voor mietjes. :P

Origineel geplaatst door olafmol
ok 2 gesloten vragen:

*werk je aan meerdere projecten tegelijkertijd? mogelijke antwoorden: ja/nee ?
* heb je nu al (veel) effecten-units? ja/nee...

Olaf

*werk je aan meerdere projecten tegelijkertijd? mogelijke antwoorden: ja
* heb je nu al (veel) effecten-units? nee

maar een effecten unit is niet zo zeer belangrijk voor de opnames maar meer voor me zelf zodat ik lekker kan jammen met me synths enzo :D
ik neem dan later toch alles op en bewerkt deze met soft plugin fx

*werk je aan meerdere projecten tegelijkertijd? mogelijke antwoorden: ja
* heb je nu al (veel) effecten-units? nee

maar een effecten unit is niet zo zeer belangrijk voor de opnames maar meer voor me zelf zodat ik lekker kan jammen met me synths enzo :D
ik neem dan later toch alles op en bewerkt deze met soft plugin fx

dan zou ik voor een 2e hands yamaha 01v gaan....of een behringer digitale mixer..... totall recall is voor jou dan wel handig...en je hebt ook gelijk een zooitje goed bruikbare interne effecten tot je beschikking....

dan zou ik voor een 2e hands yamaha 01v gaan....of een behringer digitale mixer..... totall recall is voor jou dan wel handig...en je hebt ook gelijk een zooitje goed bruikbare interne effecten tot je beschikking....

daar dacht ik als mixer ook al aan maar hoe werkt dat met bij voorbeeld adat of tdif kan je ook audio sporen in bijvoorbeeld logic me aan sturen ?
dus ik heb een kanaal waar bijvoorbeeld een softsynth of sample in logic zit die je dan ook met je digitaal mengpaneel kan aansturen ..? eq.. of externe fx's

daarnaast heb ik een creamware pulsar 2 kaart daar zitten ook een aantal adat aansluitingen op, iemand ervaringen mee? ..en of het goed werkt enzo want ik heb in het verleden nogal wat instelling problemen met die pulsar kaart gehad

daar dacht ik als mixer ook al aan maar hoe werkt dat met bij voorbeeld adat of tdif kan je ook audio sporen in bijvoorbeeld logic me aan sturen ?
dus ik heb een kanaal waar bijvoorbeeld een softsynth of sample in logic zit die je dan ook met je digitaal mengpaneel kan aansturen ..? eq.. of externe fx's

daarnaast heb ik een creamware pulsar 2 kaart daar zitten ook een aantal adat aansluitingen op, iemand ervaringen mee? ..en of het goed werkt enzo want ik heb in het verleden nogal wat instelling problemen met die pulsar kaart gehad

ai zoveel vragen! probeer je maar eerst eens te verdiepen in alle mogelijkheden van digitale mixers, dan kan je denk ik pas een goede beslissing voor je zelf maken...... lees eens wat reviews op bv SOS, en zoek eens wat forums af

ai zoveel vragen! probeer je maar eerst eens te verdiepen in alle mogelijkheden van digitale mixers, dan kan je denk ik pas een goede beslissing voor je zelf maken...... lees eens wat reviews op bv SOS, en zoek eens wat forums af

ik ben al een bitsje rond aan het koeken :peukie:

euh sos?

ik ben al een bitsje rond aan het koeken :peukie:

euh sos?

SOS (sound on sound) is een toonaangevend Brits blad over muziektechnologie enzo. linkje

ow haha die playboy waar ik me elke nacht op afru...jaaha die heb ik hier ook liggen 8~

Back