Gabberhouse maken.

Je sweept je effecten mee, doe dat niet. Dus droge synth geluid - sweep EQ - daarna pas de effecten zoals galm enzo.

De sweep uit deze is met een behringer mx 3282 mixer gedaan op een alpha juno 2.
http://youtu.be/WOHZ994hT-E?t=3m23s

Ook behringer mx3282 sweep, maar dan over een synthloop sample gemaakt met fasttracker van een korg poly 61
http://youtu.be/qeRyu2qb-BY?t=1m43s

Hier de mx 3282 over de kicksample heen gesweept.
http://youtu.be/NDq9yYo3Cm8?t=26s

M'n eerste release sweepte ik ook al behoorlijk (depth of the sounds, access to 1999) met behringer mx 2004.
In de breaks veranderde ik de boost in een cut vaak wat ook een leuk effect geeft.

Nog een tip is om te sweepen en daarna er een lichte distortion overheen te gooien waardoor ie een beetje gaat smeren, werkt leuk over synths als zowel kicks.

Ah okee dankje voor de tips!
En bedoel je met eerst een droge lead sound, eerst de droge lead sound als wav opnemen?

Hoe zit die routing bij een behringer mx2442a? ik heb de fx als aux sends. is dit na channel eq? volgens mij wel maar weet het niet zeker.

overigens heeft die behringer nog een eigenaardigheid (of misschien wel normaal, weet niet of andere mixers dat ook hebben): als ik de volume sliders (dus kanaal, sub en master) op vol zet, krijg ik extra distortion en ook meer laag.

Ah okee dankje voor de tips!
En bedoel je met eerst een droge lead sound, eerst de droge lead sound als wav opnemen?
zo klinkt zon poly61 best vet.

Laatst gewijzigd:
Nog een probeersel

wederom 202 door eigen sequencerlijntje.

Attachments

• zagen_sweepen.mp3
    722,9 KB · Bekeken: 96
Krijg nu stiekum zin in een a-juno2 (met programmer). Jaren geleden een mks-50 weggedaan, met zgan programmer... nu toch wel beetje spijt van. Wat mag zo'n setje kosten tegenwoordig?

hoovers zijn echt dik ..
ik maak ze ook echt graag, zeker de wat oldschool achtig klinkende varianten .
deze heb ik net gemaakt,pitch+filter envelope:duivels:

Attachments

• hooverrrrr.mp3
    268,9 KB · Bekeken: 120
Hmm , die tip heeft me wel geholpen Niel, dankje!

@Otlen
Dat draadje ga ik eens doorlezen! :P

--

Ik vraag me ook eens af hoe dat analoge in elkaar zit :D Hoe doen jullie dat met de mixer en hoe je het aansluit? Ik ben er wel benieuwd na :)

kijk eens naar Niel zń onderschrift bij de tutorials. Zit een mooie bij over bassdrums.

Ik moet nog een algemene versie maken die toepasbaar is op ALLE mixers, want routing gaat soms niet via direct outs of inserts omdat die er niet opzitten, dan blijven sub bussen (incl. pfl headphones uit) en aux sends over.

Ik weet niet hoe verschrikkelijk arm je bent maar met wat geluk kan je een flinke mixer kopen 2e hands voor onder de 100 euro die genoeg mogelijkheden heeft.

Ja dat kan, maar je moet toch ook een juno hebben of een tr-909? Of is de techniek al zo ver dat je die vst's per kanaal op een mixer kan runnen?

Idd een behringer kost niet zo veel 2e hands. Maar gabbertime doet alles out of the box, dan heeft zo een mixer weinig zin denk ik. Is zon eq sweep niet ook binnen een daw te realiseren, zels automated als lfo zeg maar?

Idd een behringer kost niet zo veel 2e hands. Maar gabbertime doet alles out of the box, dan heeft zo een mixer weinig zin denk ik. Is zon eq sweep niet ook binnen een daw te realiseren, zels automated als lfo zeg maar?

Nou ik een standaard EQ in men FL Studio staan en daar kan je ook sweepen. Ik heb ook een midi controller en dan link in die parameters aan die knoppen :)

Gisteren toevallig een stukje midsweep (standaard logic x EQ) gedaan mackiestyl op een redominator sequenced by numerology4 binnen logic x...Dat was behoorlijk dik :) Via automatisation en dat op een region plakken

Oh gaaf! Dit ga ik volgen, helaas de gabber tijd nooit meegemaakt maar toch tof om dit alles te lezen :)
En goed voor de hoover kennen ofcoursee :D

Back