Gabberhouse maken.

Dankjewel Eraser127!

En wat ik me altijd afvraag van het nummer Dr. Macabre - Poltergeist. Hoe kreeg die kerel die lead zo goed en hoe maak je zulke leads? Ik verwar het altijd met screeches. Maar wat zijn dit voor leads nou precies?

Dankjewel Niel!

Wat ik me trouwens ook heel lang af vraag is: Hoe kreeg die kerel Marc Acardipane zijn tracks zo duister. Want ik vind de hele LOST serie van hem geweldig. Ik hoor wel dat hij veel reverb gebruikt, daarom vind ik zijn tracks ook heel ruimtelijk. Maar het idee achter zijn tracks klinken zo simpel. Maar als ik dat stijltje na probeer te maken lukt het gewoon bij mij niet. Iemand tips ervoor?

Attachments

• test.mp3
    3,3 MB · Bekeken: 131
Snap wat je bedoelt en dit klink ook al aardig als, denk dat het een combinatie van factoren is, maar omdat hardware in die tijd nog erg bepalend was voor de sound denk ik dat je het in die hoek moet zoeken. En dan bedoel ik dus dat je meer de software emulatie dingen er bij moet pakken die op oude hardware gebaseerd zijn :okdan:

Code:
Ik ben ook weer aan een track bezig geweest.
Hier is ie!
http://www32.zippyshare.com/v/TnXaUjgk/file.html

Geweldig, net of ik een mokum op zet, moet jij niet eens met painbringer gaan praten btw :)

Snap wat je bedoelt en dit klink ook al aardig als, denk dat het een combinatie van factoren is, maar omdat hardware in die tijd nog erg bepalend was voor de sound denk ik dat je het in die hoek moet zoeken. En dan bedoel ik dus dat je meer de software emulatie dingen er bij moet pakken die op oude hardware gebaseerd zijn :okdan:

Code:
Ik ben ook weer aan een track bezig geweest.
Hier is ie!
http://www32.zippyshare.com/v/TnXaUjgk/file.html

Geweldig, net of ik een mokum op zet, moet jij niet eens met painbringer gaan praten btw :)

Dankje voor het compliment. Maar ik doe het gewoon lekker voor de lol en voor me zelf :P
En ik ben ook druk met school en andere dingen, dat ik sowieso al weinig tijd heb om hier mee te klooien.

Trouwens weetje welke gear hij ongeveer dan gebruikte, ben er wel benieuwd na :D

Nog beter om te vragen. Wat gebruiken jullie voor gear om gabber mee te maken? Want het is toch niet alleen een 909 en een juno?

Veel analoge Roland apparatuur, de TR serie, SH-101 ed.. Akai samplers. Op een gegeven moment kreeg je de VA's; Nord Lead, JP-8000 ed. Ik heb nog alle oude Thunder magazines met elke maand een studio check met een bekende hardcore producer, die zijn wel helemaal ondergekwijld.

Vooral veel samples, liefst uit een commodore amiga ofzo. Lekker gruizig.
Een hele berg van die ouwe underground gabber platen (die hoovers vind ik zelf altijd wat minder) gebruiken hollywood-soundfx, industriele effecten zoals boormachines en dan op halve of dubbele snelheid afgespeeld en door zon ouwe HW sampler of amiga wordt dat erg gruizig.

Zon Native Instruments Maschine is volgens mij ook ideaal. Kan je stemmetjes en fx uithalen en uiteraard je drums. Laad redominator en korg wavestation plugin erin en klaar :)

Er is hier https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=157290&highlight=gabberhouse&page=20 nog een soort voorafgaande thread met ook veel input van Faab over het oude hardcore gebeuren. Maar idd. zijn er ook veel verschillende sample(r)s gebruikt naast oude (analoge) synth hardware. Dus voor nu als X hardware niet zo 123 voor handen is zullen daarvan afgeleide plugins een beste 2e optie zijn. Suc6 :okdan:

Dankjewel! Ik heb die thread wel 10 keer gelezen. Heel interessant 8~

Was net even bezig met een hoovertje en een simpel basje. Zo hier is een paar seconden :)

Kon hem even niet in MP3 formaat exporteren.

Attachments

• leadje.wav
    4,5 MB · Bekeken: 133
Ik luisterde paar Neophyte tracks gisteren en ik dacht. Tracker :D
Dus even Renoise gedownload en geprutst.
Ik heb net even wat in elkaar gezet, maar het programma doet raar of het is een instelling die fout staat.
Als de lead erin komt heb ik de bassdrums niet getekend maar ze lopen wel dwars door de lead heen :frons:

Wie weet een oplossing hiervoor?

Back