Gabberhouse maken.

Bikkel, inderdaad ! Weer een beetje dat experimentele rauwe terug zoals van het begin 91-93.

als ik mijn eigen stijl aanhoud met produceren krijg ik alleen commentaar dat het geen mainstream is :stupid

als ik mijn eigen stijl aanhoud met produceren krijg ik alleen commentaar dat het geen mainstream is :stupid

Dan is denk ik ook vaak het probleem. Iedereen wil die mainstream maken en festival hitjes scoren. Al jaren is de hardcore gebaseerd op die lange breaks met een opbouwende supersaw-achtige synth. Handjes en aanstekers in de lucht maar niet echt door rammen en interessante(re) dingen draaien. En nu met digitale releases is het helemaal erg, want je hebt niet meer die B-kantjes van 'vroeger', wat vaak de meest interessante tracks waren van een plaat.

Ik kan nu wel mijn woordje doen over wat ik van die mainstream vind, maar dan lijkt het net of ik alles afkraak. :P terwijl er zo nu en dan ook best wel leuke dingen bij zitten. Product technisch is het allemaal prachtig, maar het rebels hardcore gevoel zit er voor mij niet in.

Check www.noisj.nl eens, daar zitten de meest interessante producers van de hardcore op het moment. Jongens die meer een eigen visie hebben en zich niet zoveel aantrekken van de huidige trends.

Mokum was een van de beste labels, niet altijd even constant maar bleef wel hardere platen uitbrengen waar veel Rotterdamse labels bezweken voor het makkelijkere werk.

Dat heb ik met Rave Records

Gelukkig heeft mokum zich nooit commercieel gedragen :engel:

Ff serieus, genoeg vette mokums idd, heb er wel een cm of 15 aan vinyl van.
Dano/vitamin, chosen few, tellurian, salami brothers, titanium steel, de high energy release die ook op td3 staat en de bloody fucking hardcore verzamelaars.

Mokum inderdaad ook een van mijn meest favoriete labels, maar uiteindelijk werden veel gave tracks ook op veel verschillende kleine vinyl labeltjes uitgebracht. Daar kon je je dan echt in stad en land een ongeluk naar zoeken :D

The Stunned Guys waren ook erg favoriet destijds met hun stevige en vernieuwde sound. Heb daardoor mede, wel vrij laat uiteindelijk, mn eerste Juno-1 aangeschaft destijds, en heb ik nog steeds :halleluja

als ik de loterij nog eens win(waar ik niet aan mee doe) dan koop ik allemaal ouwe gear!:D juno,s tr909 ,toch maar weer de jp 8080/8000( die ik verkocht heb:stupid) filterbank2(die ik ook verkocht heb:stupid:stupid) .. blij dat ik mijn virus nog heb.. die gaat echt niet weg! krijg je alleen maar spijt van.

Ik heb weer een tijd niet gereageerd 8~

Maar ik ben net met een track begonnen voor de lol. Ik ben begonnen met een lead bezig geweest. Ik had het topic nog is door gelezen wat Ruffneck met die midsweep deed. Heb het ook is gedaan.

Attachments

• sample.mp3
    969,4 KB · Bekeken: 132
Ja dat ga ik ook zeker doen haha :D

Ik heb inmiddels wel dat hele FL Studio ongeveer wel door. Tenminste, wat ik wil weten :p
Ik had een tijdje geleden ook een gabber track gemaakt. Ik heb een sample van Speedy J - Pull Over erin gedaan. Ik vond dat wel lekker klinken.

Ik vond het zeg maar wel lastig om vocal mooi vloeiend bij het liedje te laten lopen, maar voor de rest ging alles perfect :D

Attachments

• Unreleased1.mp3
    9,3 MB · Bekeken: 161
Klinkt niet verkeerd Gabbertime, klinkt eigenlijk best redelijk als een Pull Over remix :P

ja komt goed in de buurt van die oude sound, misschien iets te schone synth nog, kick iets harder,
maar erg goede old school sound.

Haha dankjewel!

Ik was beetje de hele dag aan het prutsen met FL Studio kwam er dit uit. :D
Het begin heb ik van de film Nightmare de soundtrack.
Ik heb het gewoon lekker in mijn eigen stijltje gedaan :D

Attachments

• nightmare.mp3
    9,6 MB · Bekeken: 153
hier een stukkie van mijn kant.. is jaaaaaren geleden gemaakt hoor.

Attachments

• D-Joriz-Back 2 The 90,s.mp3
    2,9 MB · Bekeken: 134
Dankjewel :D

Van jou klinkt ie ook heerlijk. Ik herken die sample ergens van, is het niet is van DJ Paul of in die richting>
Geweldig :okdan:

geen idee:P er zijn zoveel producers die die sound hebben gebruikt dat ik de herkomst er niet van weet eigenlijk.

Ik heb even een vraagje, hoop dat jullie mij kunnen helpen haha.

Ik ben trouwens heel erg gek van het nummer Go Voodo van Ace The Space. Marc Acardipane is echt mijn voorbeeld als je het over hardcore heb. :D

Maar vanaf 0:17 bij dit filmpje https://www.youtube.com/watch?v=mAvnXmUwHvI
Hoor je zeg maar die hoovers een bepaald effect hebben, het lijkt wel dat ze bij elke toon naar beneden gaan zeg maar.
Ik heb het al met de VST Phutura geprobeerd en met de Envelope gekloot. Kom er niet uit helaas :/

Iemand een idee?

Back