Gabberhouse maken.

Dat kan, ik zou dat eigenlijks ook moeten hebben, maar ben sinds die tijd nog steeds gek op die sound. Er zijn weinig dingen van na 2000 die me echt hebben weten te boeien.

Als ik thuis hardcore draai zijn het bij mij ook o.a. die eerste vijf Thunderdomes(samengesteld door Mental Theo dacht ik?). Terrordrome was ook goed, of de House Party mixen en die geweldige eerste Hellraiser CD; The final connection between heaven and earth. :)

Ik vind juist de Gabber Is Dood periode het beste na de eerste explosie rond 1993. Promo, Armageddon Project, al die buitenlandse producers op hun top. Al die Ruffneck clone sound die je rond 98 had na die low tempo tijd was echt poep. Toen ging iedereen maar die sound maken volgens een standaard formule en dat was echt armoede.

Third Movement(DJ Promo en co.) vond ik nog wel goed, net als Supreme Intelligence. Maar verder zijn er niet veel tracks die ik echt goed vind. Die newstyle sound en het "thrillseeka-geluid" had ik echt niks mee.

@ Biomoid ben jij gewoon Painbringer :D

Supreme Intelligence! En eens: Stef (en Patrick) was/waren de mannen op dat gebied.

Maar op grote feesten werkt dat minder goed dan bijv meet her at the thunderdome van DJ E-Rick & Tactic. Of PCP met French Connection. "Simpelheid" werkt dan echt goed.

91 t/m 93 Niel, heb je het dan dus over 80aum en source code etc?

Btw, tof plaatje biomoid!

Third Movement(DJ Promo en co.) vond ik nog wel goed, net als Supreme Intelligence. Maar verder zijn er niet veel tracks die ik echt goed vind. Die newstyle sound en het "thrillseeka-geluid" had ik echt niks mee.

Hahah ja die draaiorgelcore had je ook in die tijd, dat was wel echt pijnlijk slecht. Klompendanscore, voor schoeiselmatig gehandicapte figuren (kisten).

91 t/m 93 Niel, heb je het dan dus over 80aum en source code etc?

Knor inderdaad, de eerste 25 releases van rot rec, industrial strength, bonsai, eerste rave records platen, en een heeeeele rits kleine en grotere labeltjes waar soms hitjes op uitkwamen (influid 2, I'm a secretary, circuit breaker, etc.) Teveel om op te noemen :D als ik in mijn platenbakken ga snuffelen heb ik vast 500x een "OH JA ! die was ook vet"

Offtopic: zoek nog steeds een (ik denk) K.N.O.R. plaat met meer een soort luchthoorn geluid om de vier tellen. Peeeeoowwoop. Lome rollende bas, rammelende claps. Had wel wat weg van Source Code - I am not a number.

Nee het is meer een soort langgerekt massaal geluid met veel galm, bijna als van die stadiontoeters

Knor inderdaad, de eerste 25 releases van rot rec, industrial strength, bonsai, eerste rave records platen, en een heeeeele rits kleine en grotere labeltjes waar soms hitjes op uitkwamen (influid 2, I'm a secretary, circuit breaker, etc.) Teveel om op te noemen :D als ik in mijn platenbakken ga snuffelen heb ik vast 500x een "OH JA ! die was ook vet"

Die platen heb ik hier nog liggen. De platen na 1999 vind ik veel niets meer aan. Ik heb liever de goede ouwe tijd

Bedankt voor de reacties op die track. :) Ik gebruik de laatste tijd vooral de Juno-2 en JD990 voor (lead)sounds.

KNOR was ook heel vet, die eerste platen van Reyes en Sigma909 rammen als een malle, verder vind ik dat Mokum ook sterke releases heeft gehad(o.a. MOK9, MOK14). Eigenlijks zoveel dingen uit die tijd... :P

Offtopic: zoek nog steeds een (ik denk) K.N.O.R. plaat met meer een soort luchthoorn geluid om de vier tellen. Peeeeoowwoop. Lome rollende bas, rammelende claps. Had wel wat weg van Source Code - I am not a number.

Die Asylum - Mescalum plaat? Staat ook op de eerste Thunderdome.

Bedankt voor de reacties op die track. :) Ik gebruik de laatste tijd vooral de Juno-2 en JD990 voor (lead)sounds.

KNOR was ook heel vet, die eerste platen van Reyes en Sigma909 rammen als een malle, verder vind ik dat Mokum ook sterke releases heeft gehad(o.a. MOK9, MOK14). Eigenlijks zoveel dingen uit die tijd... :P

Mokum was een van de beste labels, niet altijd even constant maar bleef wel hardere platen uitbrengen waar veel Rotterdamse labels bezweken voor het makkelijkere werk. Sporthallen Zuid was ook altijd harder dan de Energiehal. Ben echt opgehouden met de Energiehal uit pure frustratie met de muziek.

Die Asylum - Mescalum plaat? Staat ook op de eerste Thunderdome.

Wazig, ik heb Thunderdome 1 echt veel gedraaid. Gewoon vergeten dat hij er op stond! Dat is hem in ieder geval :luv:

Stunned Guys klonken toen ook erg goed, ze waren er opeens en brachten iets nieuws, commercieel, maar heel goed. De platen van hun (being in love really sucks, beats time etc), zijn ontzettend goed gemixed.

Back