welke geliefde synths hebben een sine wave?

Wat er niet inzit hoef je er ook niet uit te halen.. :D

Net als alle andere CSen denk ik, heeft 'n CS70m ook zo'n sinus sub oscilator.. gelukkig niet gefilterd.. want het klinkt meer dan gezellig met de andere golfvormpjes door een BPF of HPF met een lekkere dosis resonance :)

Misschien een dooddoener maar ik vind dat een substractieve sinus door filtering niet meetelt.. :P

Alesis ION heeft ook een sinus per osc maar ja.. Een VA is maar een VA

mijn vorige post was een beetje een ironisch grapje zo'n duur ding

...een roland tr-808 kick

Laatst gewijzigd:
Is een sinewave subosc niet veel nuttiger dan wanneer de main oscillators een sinewave hebben?
Ik zou persoonlijk niet graag een saw oid inleveren voor een sinewave. Als subosc is het wel ideaal, zeer makkelijk om geluiden body te geven.

Ook stukje mening/ voorkeur denk ik...

In theorie moet het toch niet uitmaken of een sinus digitaal is of niet? Een sinus is immers altijd dezelfde golfvorm, zodra er sprake is van 'karakter' krijg je te maken met extra harmonischen, dus onzuiverheden, dus geen echte sinus meer. Of zie ik dat verkeerd? Volgens mij kun je uit een VA dus prima een sinus halen, zonde om daar analoge bronnen voor op te geven.

Zie hier het verschil tussen een analoge en een digitale sinus. De bovenste is een digitale en de onderste een analoge

swordf3.gif

Zie hier het verschil tussen een analoge en een digitale sinus. De bovenste is een digitale en de onderste een analoge

swordf3.gif

Ja in 2006 was dit.
Het lijkt mij dat tegenwoordig digitaal wel iets beter voor de dag komt ?

Het zal vast wel "beter"geworden zijn maar aan die stapjes ontkom je niet in het digitale domein.

Ja en wat? snap je het plaatje misschien niet??

Ik denk zelf dat het moeilijker is om een perfecte analoge sinus te maken dan een digitale.

Ik heb wat analoge vco's gebouwd, de sinussen hadden altijd (kleine) afwijkingen op de scope.

Ik denk zelf dat het moeilijker is om een perfecte analoge sinus te maken dan een digitale.

Ik heb wat analoge vco's gebouwd, de sinussen hadden altijd (kleine) afwijkingen op de scope.

Dat is ruis en andere crap wat erbij komt. Maar per definitie is analoog zonder enige stapjes in de curves.

Dat is ruis en andere crap wat erbij komt. Maar per definitie is analoog zonder enige stapjes in de curves.

Het hangt er toch echt vanaf hoe die sinus opgebouwd wordt hoor . Een waveshaper sinus ziet er anders uit dan sinus van een filter (bv. twin T) die oscilleert. De gemiddelde synth heeft denk ik eerder waveshaper sinussen ...

... en stapjes in digitaal ... na de lowpass bestaan die niet meer ... jaag eens een blokgolf door een filter ... dan zie je dit meteen ... wat gebeurt er dan met het stapje van de blokgolf op een scope ... juist ;)

Back