welke geliefde synths hebben een sine wave?

CZ erbij...

Sine synths:

Elka Synthex.
Elektor Formant

Synton Fenix II.
Dot Com modular.
Arp 2600.
Zo goed als elke modulaire osc.

Jupiter 8... (op 1 VCO slechts... de andere zit een triangle op)elke FM synth (Yamaha DX)
elke FM synth (Yamaha DX) oa Dx7 6x per stem , 16 stemmen. 96 sines
Studio Electronics
SE-1x.. heeft ook 1 VCO red eye en de Boomstars.
Perfourmer mk2, vier stuks zelfs
A6
Roland SH 2
Yamaha CS 20 M op osc 1&2 en in de vca.
CS-30 nadat de twee OSC's etc. al door de filters zijn gegaan, nog een zeer stevige Sine aan de OSC mix toevoegen
CS-40M kun je in het VCA gedeelte meen ik zelfs twee Sines toevoegen
CS-50 heeft wel een sine wave optie, maar dan niet bij de oscillator als golfvorm maar in de VCA sectie waar je hem in en uit kunt faden, dus beperkt.
CS70m ook zo'n sinus sub oscilator..

Casio CZ-101/1000/2000/3000/5000/1: de basis van elke golfvorm is een sinus. De PD-synthese kan van deze sinussen andere golfvormen maken.

roland tr-808 kick
FZ-01
EMS Synthi
Ensoniq ESQ1 en SQ80

Novation Bass station 2 (maar dus wel DCO)

VA

Alesis ION heeft ook een sinus per osc
MS2000

Minibrute heeft er ook eentje als suboscillator.

Microbrute niet helaas en van het filter in zelfoscillatie blijft er bij mij in de lage regionen weinig over. Naast dat het qua tracking niet echt nauwkeurig is.

Yammie CS series volgens mij niet, op de CS5 en CS15 in ieder geval niet, alleen triangle

En ja, zou ook zeggen elke synth met zelf-oscillerend filter kan een sinus voortbrengen, en heeft daarmee sinus. Mss heeft Moog dat ook zo bedacht, en kon het er daarom wel af.

Gelieve de laatst aangepaste lijst te copy pasten in zijn geheel en correcties toe te voegen in vet of kleurtje, het is teveel werk om dit in jullie plaats te doen.
Wikipedia werkt ook zo: je kan zelf aanpassingen doen in de tekst. Win win :)
Thx

De CS30 heeft (blijkbaar itt de cs5 en cs15) wel een sinus.
Ook deze komt rechtstreeks binnen op de VCA, net als bij de CS50 enzo.

De CS30 heeft (blijkbaar itt de cs5 en cs15) wel een sinus.
Ook deze komt rechtstreeks binnen op de VCA, net als bij de CS50 enzo.

Maar in post 11 staat.... Oh nee, daar staat dat de CS-30 een sinus heeft die je in het VCA gedeelte kunt indraaien :P

Yes. Ik spendeer mijn tijd beter achter mijn gear ipv in dit topic te copy pasten :)

Wat zou je ervan zeggen om nóg meer tijd achter je gear te besteden ipv nog langer te verspillen aan dit bizarre, zinloze topic?

Back