Ritmeboxen

analogicbear

LSD Flesh of the devil
Zijn er nog mensen die klooien of verzamelen van ritmeboxen van oude orgels.
Ik zelf heb er een aantal om mee fucken/samplen en te experimenteren.

Of heb ik een afwijking

:frons: ?

Nee hoor, dit verschijnsel is bij ons heel normaal.

Zelf kom ik niet verder dan de ritmebox van de VL-1.
Te vaak gedaan maar wel supergaaf. :)

Wat een geinige vraag, analogicbear,

Ik was ook al zo'n soort vraag van plan . . . ooit...

Dat ding van jou daar heb ik nog nooit van gehoord,
maar er zullen er toendertijd wel verschrikkelijk veel verschillende
modelen (in zeer kleine oplage) zijn gemaakt. . .

Ik heb de rhythmikbox (als je bij google checked, 1 hit !!)
Hij is grijs, lijkt wel een beetje op een seventies electrisch kinder speelgoed,
eentje met wreed vette white-noisey snares en schrapende hats.
en 4 rode ronde knopjes , de bonga's genaamd, lelijker dan de 808

Toen Roland begon eind jaren 60 heette het bedrijf "Ace Tone"
ze maakte orgels en ook drumcomputers , een tijd lang had ik de
Rhythm Ace FR-8L staan > ook een F U C K I N vette drumcomputer
en onbekender dan onbekend . . . Staapels diskettes mee gevuld,natuurlijk !(sampletjes)
Oh ja . . . de FR 8L ziet er ook echt kut uit, net een soort orgel met achtelijke houten zijpanelen
en een (? ? ?)bladmuziek rekje erop geschroeft !
Dan heeft een maat van me nog de Transistor Rhythm plat kastje met houten zijpanelen:doei:

Volgens mij, heeft die maat van mij er zo een die Mattsecond heeft de"Transidrums"

En hadden jullie deze drumcomputer al eens gescooped ?

Attachments

• drumcompu!.jpg
    drumcompu!.jpg
    11,4 KB · Bekeken: 126
En - dat vergeet ik nog helemaal te vertellen- om hem aan te doen
(die transidrums) moet je het knoppie niet indrukken maar uit trekken :confused:
Lachen he ?

Trouwens foutje in mijn eerste bericht . . . ik bedoelde natuurlijk de transi . . .:doei:

Origineel geplaatst door Tony Veganza
Volgens mij, heeft die maat van mij er zo een die Mattsecond heeft de"Transidrums"

En hadden jullie deze drumcomputer al eens gescooped ?

Ziet er wel strange uit,zie je niet vaak is ie Professor Barabas?.

Ik ben er een paar ritmeboxen aan het modden, experimenteren met verschillende waardens van condensators met betrekking op de klank.

Maar leuk om te horen dat er meer mensen zijn die ze bezitten en gebruiken, afgelopen Zaterdag nog een gescoord voor 3 eurie.

Oja, bij Music House staat er nog een van Roland de prijs?.:D

Ik heb gisteren twee CDs gehoord met een Kawai drumbak. Ik moet zeggen dat dat mij 100% mee viel. Wat voor Kawai drumdozen zijn er eigenlijk?

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Ik heb gisteren twee CDs gehoord met een Kawai drumbak. Ik moet zeggen dat dat mij 100% mee viel. Wat voor Kawai drumdozen zijn er eigenlijk?

Ik heb een Kawai R-100. Er is ook nog een R-50.
Hij heeft op zich wel wat leuke geluiden maar het klinkt al snel als potten en pannenwerk. Heeft een echte plastic sound.
Mijn maat ProtoHuman háát het ding.

Hij is puur samplebased en de samples zijn 12 bit.
Aan te passen zijn de pitch, volume, panning en aanslaggevoeligheid. Het pitchen van de geluiden klinkt echter niet zo heel erg mooi.

De ingebouwde sequencer werkt heel erg kl#te als je een tr-stepsequencer gewend bent. Je moet namelijk bij het invoeren van een drumgeluid de nootlengte opgeven ipv de positie in de sequence.

Qua uiterlijk lijkt het apparaat op een Fisher-price apparaat met plastic drukknoppen. De behuizing is wel erg stevig (van metaal).

Kortom, het is voor de electronica-producer niet bepaald een aanwinst te noemen maar voor electro of bands die het zonder drummer moeten doen, is het apparaat nog wel bruikbaar.

Een (kwalitatief niet zo goeie) afbeelding van het ding is te zien op Sonicstate.com

Sly Dog die R 50 en R 100 zijn gewoon drum computers een beat box is iets heel anders mijn Kawai heeft rond om hout :mexico: en die zou ik niet willen ruilen tegen een R 50 en een R 100 samen :W

Origineel geplaatst door marcuuu
Sly Dog die R 50 en R 100 zijn gewoon drum computers een beat box is iets heel anders mijn Kawai heeft rond om hout :mexico: en die zou ik niet willen ruilen tegen een R 50 en een R 100 samen :W

Oooh....

Wat is dan het verschil tussen een beatbox en een drumcomputer, als ik dat ff offtopic vragen mag?

Op een beat box kun je geen iegen rhythm,s maken. Net zo als met synth,s Roland SH 1000 en SH 5

Origineel geplaatst door Sly Dog
Ik heb een Kawai R-100. Er is ook nog een R-50.
Hij heeft op zich wel wat leuke geluiden maar het klinkt al snel als potten en pannenwerk. Heeft een echte plastic sound.
Mijn maat ProtoHuman háát het ding.

Hij is puur samplebased en de samples zijn 12 bit.
Aan te passen zijn de pitch, volume, panning en aanslaggevoeligheid. Het pitchen van de geluiden klinkt echter niet zo heel erg mooi.

De ingebouwde sequencer werkt heel erg kl#te als je een tr-stepsequencer gewend bent. Je moet namelijk bij het invoeren van een drumgeluid de nootlengte opgeven ipv de positie in de sequence.

Qua uiterlijk lijkt het apparaat op een Fisher-price apparaat met plastic drukknoppen. De behuizing is wel erg stevig (van metaal).

Kortom, het is voor de electronica-producer niet bepaald een aanwinst te noemen maar voor electro of bands die het zonder drummer moeten doen, is het apparaat nog wel bruikbaar.

Een (kwalitatief niet zo goeie) afbeelding van het ding is te zien op Sonicstate.com

[offtopic]
je moet je niet met dingen gaan bemoeien waar je geen verstand van hebt, SD.... Je had toch niet serieus verwacht dat iemand eventueel een poging zou willen kunnen ondernemen om op enige wijze de r100 in zijn productie te verstoppen??
trouwes, je was vergeten er bij te vertellen dat de software in dat ding zo gigantisch verneukt is dat alleen de 1e 4 patterns te gebruiken zijn. Alle andere lopen vast. Met dank aan Lars van de Musicstore :frons:

[/offtopic]

Origineel geplaatst door ProtoHuman
[offtopic]
je moet je niet met dingen gaan bemoeien waar je geen verstand van hebt, SD.... Je had toch niet serieus verwacht dat iemand eventueel een poging zou willen kunnen ondernemen om op enige wijze de r100 in zijn productie te verstoppen??
trouwes, je was vergeten er bij te vertellen dat de software in dat ding zo gigantisch verneukt is dat alleen de 1e 4 patterns te gebruiken zijn. Alle andere lopen vast. Met dank aan Lars van de Musicstore :frons:

[/offtopic]

Dames en heren, jongens en meisjes! Ik presenteer u, de grootste hufter van het noordelijk halfrond: ProtoHuman! De man die zelfs Jezus nog als ketter afschrijft en ik heb de twijfelachtige eer om elke zondag met hem muziek te moeten maken! Regelmatig spuwt hij zijn gal :r hier uit over het forum en nu gebruikt hij zelfs al dat een fatsoenlijke beatbox discussie om mij in een negatief daglicht neer te zetten!

Dat was mijn beklacht.

Terug naar de topic....

Zo.... dan weet ook iedereen weer hoe het er aan toe gaat binnen de Planet Unknown. Hufter 1 maak klootzak 2 belachelijk, terwijl idioot de rest voor lul zet. Altijd gezellig tijdens die eeuwige sessies van ons. Kijk niet raar op, dit is volkomen normaal... Gelukkig meent ie 't niet :)

mijn nederige excuses, laten wij terug gaan naar de topic.

Wat moet ik me voorstellen bij een ritmebox van een orgel ? Gewoon een orgel , maar dan met nog als extraatje wat drumgeluidjes? Net zoals de synths van tegenwoordig die wat drumsamples er bij hebben?

Back