Ritmeboxen

Je moet je niet met dingen gaan bemoeien waar je geen verstand van hebt, PH!

Vroeger, heel lang geleden, had je ritmeboxjes voor orgels. Dat zijn preset-ritmecomputers met standaardritmes, zoals BossaNova, Slasa en Tango.
De eerste Roland TR-bakjes waren zulke bakjes. Gewoon puur bedoeld als begeleidingsautomaat voor orgelspelers. DE patterns kon je meestal ook niet aanpassen.

orgels en drums ....

Heb hier een Godwin Drummaker 45 staan, vette 606/808 drums en begeleidende accoord mogelijkheden :D

Bar weinig over te vinden op inet :S ....... leuk ding, heeft erg simpele maar warme klank vind ik :)

Op de stoel naast me staat een antieke Kawai R-1A Rhythmer. (helaas geen fotoje d'r van)

Ja een beatbox met 10 vaste ritmes onder 10 knoppen, verder nog een tempo draaiknop en een draaiknop voor volume en aan/uit. In mooie houten kast. Klinkt voor geen meter, maar daarom des te leuker. Ook erg leuk is dat je meerdere ritmeknoppen tegelijk in kan drukken waardoor je erg maffe combiritmes krijgt (rock+shuffle+waltz bv). Wat ik er nu vooral mee doe is dat ding door mijn KORG MS20 heen jassen en de beatbox triggert dan de envelopes van mijn korg en laat de filters gekke dingen doen. Wreed!

Helemaal graties gekregen van de drummer van een ouwe band van me, waar we dit ding voor een uptempo swingnummer gebruikten.

beatbox
beatbox door ms-20

-Jan

toch nog een plaatje van mijn beatbox:

Attachments

• beatbox.jpg
    beatbox.jpg
    10,6 KB · Bekeken: 122
Back