Alternatief Novation Ultranova

Een nord lead 1 of 2 is perfect om te beginnen.. Waarom 3 ?

Ik ken er zelf niet veel van. Was vooral omdat 'The Unholy' er zo enthousiast over was en het mij ook gewoon een goede synth leek. Maar als een 2x of 2 al volstaat zal ik daar zeker voor gaan ;).

Waarom de 3 overslaan? Ik heb zo'n beetje de hele serie (2 t/m 4 en Modular G2) in mijn bezit gehad en vond de 3 de fijnste. Het is de makkelijkste synth die ik in mijn bezit gehad heb en qua sound overtreft hij naar mijn mening zijn voorgangers, o.a. door een hele fijne unison mode. Ik weet niet of er een groot prijsverschil is tussen de 3 en 2x. De Nord Lead 2 zou ik niet nemen, die heeft maar 40 user presets (uit mn hoofd) en dan moet je gaan werken met geheugenkaarten.

Ik zou deze toch nog eens naar boven willen halen. Ik ben nog niet er nog niet helemaal uit welke ik wil kopen. Op het ene Forum loven ze de Lead 3, op het andere de 2x. Welke Nord verkiezen jullie en waarom? Het gaat mij vooral over de 2x en de 3. Dus graag argumenten pro en contra de 2x en de 3.

Ik heb wel een paar zaken die ik in de Nord terugwil.
- arpeggiator met latch functie
- het uploaden van sounds (enkel bij de 3 geloof ik?)
- voor de rest kreeg ik het ook soms van de dubstep en nogal brute technogeluiden die soms in de Ultranova zitten. Wil zelf wat muziek maken à la Bonobo, Cinematic Orchestra, Emancipator, Blockhead, ... Dus zoek ook sounds die daar aangrenzen.

Waarom de 3 overslaan? Ik heb zo'n beetje de hele serie (2 t/m 4 en Modular G2) in mijn bezit gehad en vond de 3 de fijnste. Het is de makkelijkste synth die ik in mijn bezit gehad heb en qua sound overtreft hij naar mijn mening zijn voorgangers, o.a. door een hele fijne unison mode. Ik weet niet of er een groot prijsverschil is tussen de 3 en 2x. De Nord Lead 2 zou ik niet nemen, die heeft maar 40 user presets (uit mn hoofd) en dan moet je gaan werken met geheugenkaarten.

Hehe ik vind juist de 3 minder klinken smaken verschillen he :)

Back