Eigen geluiden poll!

Eigen geluiden poll!

• Ik gebruik veelal presets (en pas deze aan)

Stemmen: 37 30,8%
  • Ik maak zelf patches (from scratch) [B]tijdens[/B] het componeren

Stemmen: 47 39,2%
  • Ik maak zelf patches (from scratch) [B]los[/B] van het componeren

Stemmen: 36 30,0%

• Totaal aantal stemmers
    120
Ik gebruik de presets maar ook eigen geluiden en pas er alles aan, ik vind het "eigen geluid" wel iets lekkers hebben.

Maar eigen geluiden maken kost veel tijd en uiteindelijk loop je met de risico dat ze wel cool alleen klinken en daarna in het arrangement niet passen. Dus tijdens het arrangeren is het best prettig om patches from scratch te maken.

Bij mij is t andersom eigenlijk :P.
Vaak verzin ik mn partijen vaak vanuit een bepaalde sound/patch. Met een bepaald geluid krijg ik vaak inspiratie en ga ik daarvanuit een partij verzinnen :).

Dat kan ook, het is natuurlijk wat spannender en uitdagend. Als mensen dat doen vind ik het erg knap.

Als je kunstenaar bent heb je ook de keuze om een schilderij te maken met eigen gemaakte verf of de kant en klare olieverf gebruiken, beide inspirerend als je maar wilt schilderen en beide goed mogelijk :)

Mocht iemand een preset zoeken van een drumcomputer die hij niet heeft, maar heel graag in zijn sampler stopt, dan heb ik een leuke link. Je moet even naar beneden scrollen en dar vindt je 4 links naar RAR bestanden. Totaal zijn die 4 bestanden 618MB.

Veel plezier met die presets :okdan:

Als je werkt met modulaire synths dan heb je geen andere keuze dan (of als, wat is het verschil?) alles zelf te doen.

Het "voordeel" van dat is, dat je komt op plekken die je niet verwacht en dat kan heel inspirerend werken. Maar heb je geen idee waar je aan moet draaien dan ben je beter af met preset surfen.

ik gebruik maar 5 presets de pian/string iuit de cruise, en de string/organ/wind uit de electronica em-25 de presets uit mijn korg 500m zijn nooit gebruikt alleen synth 1 en 2 odat dit de enige zijn die aangepast kunnen worden maar daar komen dan nog 1 of 2 ringmodulatoren, phasers/flangers en/of chorussen en/of de res3 en'n delay achter

Op mijn Roland XP80 gebruik ik bijna alleen maar mijn eigen geluiden. De geluiden van de S2 en CTS2000 zijn weer allemaal presets omdat ik het programmeren op synth's heel onhandig vind.

Ik doe maar een end...

De ene keer 't aanpassen van presets, de andere keer het bewerken van samples (al dan niet zelf gemaakt), maar echt vanaf een INIT patch in een synth een waanzinnig uitgebreid geluid bouwen: neu.. kom nu al te weinig aan muziekmaken toe.

Mij gaat 't om de muziek (voor mij 't eindresultaat) en niet om hoe knap en ingewikkeld een los onderdeeltje ervan gemaakt is.

Patches hoeven helemaal niet ingewikkeld te zijn.
Zelf gebruik ik soms een preset, maar vooral mijn eigen patches. Het is leuk om een eigen geluidje te 'bouwen' en tijdens het maken ervan krijg ik weer ideeën waar dat geluidje mooi in zou kunnen en zo snijd het mes aan 2 kanten.

Ik doe maar een end...

De ene keer 't aanpassen van presets, de andere keer het bewerken van samples (al dan niet zelf gemaakt), maar echt vanaf een INIT patch in een synth een waanzinnig uitgebreid geluid bouwen: neu.. kom nu al te weinig aan muziekmaken toe.

Mij gaat 't om de muziek (voor mij 't eindresultaat) en niet om hoe knap en ingewikkeld een los onderdeeltje ervan gemaakt is.

De meeste mooie geluiden zijn vaak kinderlijk eenvoudig van opzet is mij opgevallen.

Paul

kan je ook 2 en 3 invullen
nee dus, jammer

Back