Laboratorio Incognito
Ouwe rot
Het valt me op dat je vrijwel geen oude Roland samplers meer te koop ziet.. Geen s770, s750 en ook geen s760...
Misschien vanwege de unieke sound.
Heb b.v. nog mijn Roland V-synth maar die gaat ook niet in de verkoop

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Het valt me op dat je vrijwel geen oude Roland samplers meer te koop ziet.. Geen s770, s750 en ook geen s760...

Ik hoor toch vooral ook een berg artifacten... De helderheid is leuk, maar weegt in de meeste toepassingen voor mij niet op tegen dat nadeel.

Ik hoopte dat die plugin ook iets in de richting van de timestretch artifacts zou meegeven, maar volgens mij heeft het alleen het AKAI karakter van de lowpass filter in zich, plus de mogelijkheid om het signaal met de drive knop meer saturated te maken.Het effect van oude samplers is ook vrij makkelijk te emuleren met bijvoorbeeld RX950 of een andere 'degeneration' plugin. Ik kan me niet voorstellen dat iemand anno nu nog aan retro samplers zou beginnen eerlijk gezegd, of ze moeten redelijk masochistisch ingesteld zijn. Als je al 100 jaar met zo'n ding werkt en het in je systeem zit is het misschien een ander verhaal.