Weg uit de hobbykamer...

Je zegt 'geen PC', maar is een laptopje met Maschine geen optie? Dan heb je eigenlijk een mix van een drumbak, synth, sampler en DAW en je kunt bijna alles doen met de klep van de laptop dicht.

De TS kiest liever voor iets waar je geen FB (of dergelijk) op zou kunnen checken (zoals iPad).. dus een laptop valt dan ook af :)

Verbaas me over het feit dat die nieuwe Electribe niet strak zou zijn bij het wisselen van patterns.. en daarbij de Sampler versie is pas net uit en ligt nog lang niet in de winkels... Dit leek mij wel een zeer geschikte optie :)

OP-1 is best wel te gek.. maar synced dat nu ook aan externe midi.. of kun je daar iets aan syncen??

Gebruik zelf een RS7000.. vermaakt je ook prima stand-alone.. maar is stukken groter als die elektron apparaten..
Eigenlijk is de OP-1 samen met de Nintendo's het enige echte compacte alternatief..

Edit: never mind.. wel een beetje omslachtig maar usb to midi "iets" en de OP-1 loopt in sync. :)

Laatst gewijzigd:
Er is momenteel trouwens een kortingsactie gaande voor DSN-12 en M01D voor de Nintendo 2DS/3DS.

2015_nintendo_3DS_Korg_Synth_Early_Summer_5025off_Sale.jpg

Het lijkt mij dat je flink wat uurtjes op de www gespaard zijn gebleven bij het ontwikkelen van de skills hieronder.. :)

Dit is qua syncen gewoon nog gewoon gedaan via de playknop als ik het goed begrijp.. maar hoe zat dat nou ook al weer?? Las wel ergens iets over een interface wat erop kon.. en de DS10+ versie die sync heeft.

korg_nintendo_compatibility_chart.png

De sync functie heeft wat restricties, dus het is in de praktijk eenvoudiger om handmatig te syncen. DSN-12 heeft geen sync functie meer. Alhoewel die wel twaalf monofone tracks heeft, in z'n geheel een stukje uitgebreider is qua functies, en een iets krachtigere sound voortbrengt.

Moet nog even goed kijken wat een Nintendo te bieden heeft, en wat het totaalplaatje in dat geval gaat kosten. Ik heb een sterke voorkeur voor dedicated hardware, maar vind het een interessante optie.

Op de 3DS kun je dan ook nog Mario en Zelda spelen, wat natuurlijk een enorme bonus is :) Leuk hoor, zo'n 3DS :D

Is die nieuwe Electribe echt zo problematisch? Dat leek me wel een mooi compact apparaat, dat bovendien op batterijen werkt. Je kan er via midi ook een samplertje aan vastknopen dat op batterijen werkt..

Of anders model 1, klinkt niet verkeerd:

Mocht je een Nintendo DS kopen, neem dan een XL,. De schermen zijn veel groter.. de kleintjes zijn best klein, dat werkt minder lekker.

Ik zie dat je een mpc5000 verkoopt.. wat beviel niet aan een MPC?

Ik ben nogal verwend met werken in the box. Moet behoorlijk wennen aan de MPC-workflow. Valt me wel op dat het een vrijwel complete workstation is. Het kan ook zijn dat ik hem van de marktplaats afhaal als er geen goed bod gedaan wordt. Het editen van een sequence is nog redelijk wat gepiel, en een strakke beat inspelen is wel een skill die je moet ontwikkelen.
Maar straks in mei wat meer vrije tijd, en wie weet raak ik dan toch nog verliefd op dit apparaat.

Een 5000 lijkt mij toch heel wat meer luxe dan een 1000.. oke.. niet zo compact

Zat nog es ff op NitroTracker te zoeken maar dat biedt op een 3ds niet zo heel veel meer qua polyphonie toch?

Bij het lezen van de openingspost dacht ik:

"Dat is de reden waarom mij de nieuwe roland jdxi interessant lijkt"

Ik schrik er een beetje van dat deze nog niet voorbij gekomen is, kan iemand
dat uitleggen voor ik een miskoop doe?

(Sorry voor het topic kapen, maar het leek wel te passen.)

Zat nog es ff op NitroTracker te zoeken maar dat biedt op een 3ds niet zo heel veel meer qua polyphonie toch?

Polyphony is denk ik max 16 stemmen. Maar je hebt waarschijnlijk meer sample geheugen. Op m'n ds lite is het rond de 40 secs, op m'n dsi xl rond de 60 secs.

Bij het lezen van de openingspost dacht ik:

"Dat is de reden waarom mij de nieuwe roland jdxi interessant lijkt"

Ik schrik er een beetje van dat deze nog niet voorbij gekomen is, kan iemand
dat uitleggen voor ik een miskoop doe?

(Sorry voor het topic kapen, maar het leek wel te passen.)

Ja, die had ik ook even in gedachten. Al wordt ie verkocht als synth, het is eigenlijk een soort mini workstation / groovebox. Het is alleen met al die dingen de vraag of je kan leven met die quantizing op 16e noten. (Ligt erg aan het soort muziek dat je maakt.)

De app Korg Gadget op Ipad, die is echt compleet. En dan wat discipline en focus als je er mee bezig bent. Heb je al die andere zooi :-) niet meer nodig. Klein midi keyboard er aanhangen is voldoende.

Back