Synth verkopen of bewaren?

Ik vind de DX7 wel gaaf, maar omdat het een rotding is om te editen hoef ik er toch geen. Ik gebruik FM8 of Dexed wel als ik een FM sound nodig heb, desnoods trek ik hem wel door een crusher/saturator om het goor oud te laten klinken :)

Laatst gewijzigd:
Leuk onderwerp en ken het dilemma.
Spijt soms wel (DW8000 en Elka Rhapsody, die laatste heb ik na lang zoeken inmiddels weer).
Verder bewaar ik soms iets uit nostalgie (SH1000), maar speel ik overal wel op (anders mag t gaan, zoals onlangs een Rogue en JX10).
Een goede regel houd ik tegenwoordig altijd aan: Ik verkoop pas 'vintage' spul als ik een waardige/betere vervanger binnen heb staan!
En leuke, maar weinig gebruikte spullen van weinig waarde houd ik liever (SY22, CZ230s).

Mijn "studio" staat in de woonkamer. Dus de WAF (wife appreciation factor) beperkt mijn mogelijkheden nogal sterk.Mijn grootste spijt is het verkopen van mijn MKS-50. En Wavestation. En YS200 (kan me niet schelen wat jullie ervan vinden). Maar bovenal: SY77.
These days is het heel goed te doen om dingen te virtualiseren. Wavestation als VST is prima. En Mainstage is écht waanzinnig value for money. Dus ik voel minder pijn om dingen weg te doen.

Mijn recept zou zijn: Maak een weekend vrij. Haal je favo drank in huis. Evt. een hutje op de hei/landal en doe 48 uur niks anders dan dat ding dat je weg zou doen (dus ongeveer het omgekeerde van wat Yoozer zegt).
Waarschijnlijk had je dan al iets nieuws op het oog. Als je na dat weekend nog steeds dat nieuwe ding wil (check je browser geschiedenis), dan moet het maar. Gun een ander ook een kans.

Nu heb ik Hackintosh met diversen, een Novation X-station, een padKontrol een arturia minilab (onderweg) en een zelf gebouwde 88 toetsen piano gebeuren. Het laatstgenoemde zou ik als eerste weg doen. Voor een VAX. Met touchkeys. Mijn novation krijg je nooit!! Daartussenin: meh.

Kortom: virtualiseer en je hoeft nooit meer iets weg te doen. Mik op control surfaces.
Met even nog een steek onder water naar Propellerheads: reason zelf kun je wel overdragen, maar Rack Extensions zijn gone forever als je ooit overstapt. Vast niet nieuw, maar voor mij even actueel.

Mijn conclusie was ook dat ik (in de tijd die ik heb voor muziek maken) nooit een track zou kunnen maken die vergelijkbaar was met waar ik graag zelf naar luister. Dus waarom dan al die zooi houden en het blijven proberen...

Dit is nu al de beste opmerking van dit hele topic :okdan:

Dat is natuurlijk de vraag. Ik luister ook heel graag naar muziek van mensen die veel beter piano kunnen spelen dan ik, maar dat is voor mij geen reden om de piano te verkopen. Ik heb namelijk wel heel veel plezier in piano spelen. Dat geldt dus ook voor mijn setup.

Het hangt er vanaf.
Ik heb een aantal instrumenten verkocht, maar in sommige gevallen zou ik met de kennis achteraf anders hebben gekozen.

Bij de meeste instrumenten is het wel duidelijk voor mij.
Bij de VariOS die ik had was het net zo duidelijk.
Veel lol mee gehad, maar mijn manier van werken en wensen veranderden naar een setup waarbij de computer een steeds kleinere rol kreeg, dus die kon ik zonder risico van spijt de deur uitdoen. Ook de compatibiliteit of beter gezegd, het gebrek eraan, speelde hierbij een rol.

QUOTE]

Wie:okdan: kan zorgen dat er drivers voor de VariOS komen die werken onder Win10?
Hij staat hier nog steeds en ik gebruik hem met een Vsynt Vocoderkaart.....maar meer ook niet......

robbie:doei:

Dat heb ik eigenlijk nog nooit gehad. Ik kan nu ook zo snel niet een synt bedenken waar ik echt spijt van heb dat ik deze verkocht heb.

Hoe vaak hebben jullie iets verkocht en later weer opnieuw gekocht? Ik heb gisteren weer een mpc 1000 gekocht. Toch weer erg fijn om te hebben. :D

Er zijn een paar dingen die ik wel weer terug wil maar ik heb eigenlijk wel genoeg spul om gewoon lekker muziek te maken als alles gewoon werkt en op de zelfde plek staat. Maar als ik ooit de kans krijg om een synth terug te kopen die ik ooit had doe ik het wel, alleen de Siel Mono daar ga ik niet meer aan beginnen. Liefste koop ik een betere versie dan ik had:

Juno 1 en MKS-50 gehad -> Zou nu een Juno 2 nemen
Matrix 1000 en 6 gehad -> Zou nu misschien een nieuwe Oberheim willen
TX81z -> DX11 en DX5

enzovoort.

ik heb nu mijn 3de Roland JD-800, nadat ik al 2 keer spijt had van verkoop.
heb verder niet veel met Moog's, die heb ik over het algemeen vrij snel weer verkocht.
Ik wissel zo wie zo vrij veel en alleen de Access Virus Polar heb ik nu als enige nog steeds nadat ik in 2009 weer ben begonnen.

Korg MS10 verkocht - geen spijt
Korg MS20 verkocht - geen spijt
Moog LP & SP verkocht - geen spijt
Juno60 verkocht - geen spijt, al blijft dit wel een unieke synth

Mijn ervaring is dat afstand doen van spullen (en nieuwe synths kopen) weer ruimte geeft voor nieuwe ideeën. Mijn studio is iig geen museum; als ik t niet gebruik moet het weg.

Tja spijt, wat is spijt , ik vind het soms we jammer dat ik mijn 909, 303 en jup4 heb weggedaan maar in alle redelijkheid zag ik toen ook geen kans om ze te houden.

Nu zijn ze ondertussen zo ontzettend in prijs gestegen dat ze ook niet snel meer bij mij in mn studio komen. De 909 is toch wel diegene die ik het liefst terug zou willen.

Behoorlijk wat Synths gehad in de afgelopen 20 jaar (wow ik wordt oud)
Heb nu nog maar 3 synths:

• Sub37
  • Prophet 6
  • Poly Evolver Keys PE.

Spijt heb ik gelukkig van geen een die is weg gegaan.
Synths die ik heb gehad en wel weer terug zou willen zijn:

• Jupiter 6
  • Mono/Poly
  • SH2000 / SH1000

wat Trigg zegt: spullen wegdoen zorgt voor nieuwe ideeën.
De afgelopen tijd heb ik redelijk wat apparatuur verkocht en heb er geen spijt van, maar sommige dingen zou ik nooit willen verkopen.

Bewaren. Maarja ik ben ook een museum. Ooit mijn 202 tegen een 303 geruild en toen later een andere 202 gescoord. Verder nog microQ naar Qrack upgrade gedaan maar nooit wat weg gedaan.

Ik mis mijn TI2 desktop, maar alleen maar omdat ik die heb verkocht omdat ik de keyboard versie wil. Dus als iemand even mijn Nord Lead 4 over zou willen nemen, dan kan ik die tenminste betalen...

als een synth vervangbaar is door een andere dan heb ik er geen enkele moeite mee om hem weg te doen.

eigenlijk heb ik nooit spijt, op 1 keer na, toen ik mijn roland jp8000 verkocht had kwam ik er al vrij snel achter dat dat een behoorlijk domme beslissing was geweest, dus deze een tijd geleden toch maar weer aangeschaft om mijn setup weer compleet te maken. (wel de rack versie jp8080) :D

Er zijn ook synths die ik nooit weg zou doen, ik zou bijvoorbeeld altijd een Virus TI willen houden, heb nu de keys versie en zou die op zich wel willen vervangen door een desktop versie, maar dat komt ooit nog wel :)

ik zou bijvoorbeeld altijd een Virus TI willen houden, heb nu de keys versie en zou die op zich wel willen vervangen door een desktop versie, maar dat komt ooit nog wel :)

als je dat nou eerder had gezegd hadden we kunnen ruilen :P

HEt was voor mij ook een moeilijke beslissing om mijn hardware synths en fx te verkopen.
Soms mis ik ze een beetje, maar ik heb er gewoon de ruimte niet voor.
Die synths verkocht ik met pijn in het hart, want als het had gekund had ik ze gehouden. Omdat ik ze ook veel gebruikte.

Andere synths ( zoals de dominion1 ) heb ik gekocht om eens en echt analoge monosynth in huis te hebben, maar na een tijdje heb ik het dan wel gezien en kies ik iets anders voor het geld, in mijn geval ableton met Push 2, waar ik veel meer aan heb dan een monofone synth. Hoe vet die ook is.

Ik mis hem minder dan ik had gedacht trouwens, want ik ben nu eenmaal zo dat als ik iets heb beleefd, ben ik er ook wel klaar mee. Soms heb ik wel zin om er even op te jammen, maar meer ook niet.
Als ik rijk zou zijn zou ik inmiddels een megastudio hebben met allerlei lekkers aan de muren waarschijnlijk, maar gelukkig is mijn karakter van dien aard dat ik inmiddels 0,0 gearlust over heb. En ik kan je niet zeggen hoe blij ik ben dat ik niet rijk ben, want voor mijn karakter is het veel beter.
Ik heb geen enkele interesse om meer synths of apparatuur te bezitten, hoe minder ik heb, hoe beter ik werk. Ook met vst's beperk ik me tot een realatief minimum, want ik vind met Maschine en Live+push 2 eigenlijk geen enkele reden om nog meer mogelijikheden te hebben.
Als we verhuisd zijn en we groter wonen dan komt er wel weer een bescheiden analoog hoekje met ws een modular systeempje wat fx en een sequencer, puur voor het jammen.

Ik heb geleerd dat ik tevreden ben met wat ik heb, en dat wat ik heb meer dan voldoende is om mijn ding te doen.

Maar als je mooie synths hebt waar je niks mee doet, dan zou ik hem verkopen zodat iemand die er wel gebruik van maakt hem heeft, en er ook iets mee doet.
Wat heb je aan een ruimte vol synths die je amper gebruikt ?
Zonde van de ruimte, zonde van de instrumenten.

Die dingen horen fanatiek gebruikt te worden, anders is het alleen maar een soort verzamelwoede, daar geef ik liever niet aan toe, maar ieder zijn ding natuurlijk.
Als je ze wel gebruikt houden, als je ze niet gebruikt ... weg ermee. Naar een blij baasje die er wel iets aan heeft.

Mensen die alles kopen wat los en vast zit heb je ook, en dat is ook prima, als jij een museum aan wilt leggen thuis, waarom niet ?
Maar ik vind het een beetje zonde van de instrumenten ... puur mijn mening.

Laatst gewijzigd:
als je dat nou eerder had gezegd hadden we kunnen ruilen :P

heb ik wel over nagedacht, maar ik heb de TI 1 keys die ik op de release dag gekocht heb, en jij wilde een ti 2, dus vandaar dat ik geen berichtje gestuurd heb :)

Back