Hoelang Zijn jullie nu al bezig met muziek?

Origineel geplaatst door bambamstudio
ik kan me een dergelijke threadc herinneren, kan um alleen niet meer vinden.....
I recon that! :)

maar goed, nog meer een keertje dan:

1985 de C-64 (klooien met de SID-chip ;))
1988 C-128 D (idem)
1992 Poly-800 (eerste synth)
1993 Atari 1040STe
1994 A500 (Protracker modfiles)
1995 A1200 (idem)
2002 Softsynths

vanaf 1992 dus serieus met "hardware" synths bezig...

1984 : Bontempi (oranje stofzuiger/accordeongevalkrengding)
1986 : Elektronisch orgel voor de Eerste Heilige Communie (is katholiek zijn ook nog ergens goed voor), tapes met Jarre, Oldfield, meer Jarre en een beetje prog-rock (Saga) van m'n oom. Jaartje orgelles.
1986 : C64 met SID - helaas nooit leren programmeren op dat kreng, wel fan van Rob Hubbard.
1990 - 1991 : Juno-60 & Solina String Ensemble + DR110. Lid van schoolorkest middelbare school.

Ik ben nu 25, dus reken maar uit. Ik kan helaas ook geen noten meer lezen...

1979 Hartslag moeder programmeren (stamp --> 130 bpm / Stamp stamp woel --> 210 bpm)
1983 Bontempi Musicpartner MRS49 (staat nu nog naast me)
1988 Amiga 500 Sonix
1990 Casio Keyboardje
1993 PC (grote stap terug)
1995 Trackers... Mods maken, later XM files met fasttracker...
1999 Reason 1.0 1.01 2 enz...
2003 DX7, Juno 106, S900 enz... Atari 1040 Stf...

Al bij al ging ik in de tijd vooruit, maar mijn setup niet.

Mh...

Axel

In 1997 met fasttracker begonnen, toen ook m'n spaarrekening geplunderd voor een juno 60 (was 14 en dacht daarmee hardcore te kunnen maken) hehe, die maar weer verkocht, in 1998 m'n eerste release op een craplabel, in 1999 begonnen met cubase en soundfonts, in 2000 m'n laatste release op het craplabel uitgebracht, in 2001 m'n eerste aanschaf voor m'n studio (een mks-50) en sindsdien ben ik van alles aan het uitproberen..beetje m'n draai vinden qua stijl, qua apparaten enzo.nu ga ik me binnnekort hopelijk eindelijk aan een demo wagen :)

1975 begon ik met het produceren van de beste screamin lead ooit
1980 philicorda (& begin van een 10-jarige lijdensweg genaamd: muziekles)
1982 e.o.a. bontempi
1985 Gem G1 (nog steeds in m'n bezit, maar niet meer in gebruik) + voorzichtige stapjes qua sampling met een msx
1990 begin met bandjes, op wisselende apparatuur en in wisselende samenstellingen/stijlen
1992 begin van het oogsten (vrij aardig sukses in de reggae-scene)
1999 het betere freak/synth/opneem/klooi-werk (solo, wat ik sinds 1990 geweigerd had) en dus ook opbouw van studio
2004 ik kan er nog steeds geen :kont: van

Laatst gewijzigd:
hmmmm ja....een jaar of 20 nu. M'n vader kocht een JX-3P voor me toen ik een jaar of 15 was (1983 zo ongeveer). Natuurlijk had ik hem daarvoor wel de oren van z'n hoofd gezeurd. }:| Eigenlijk wilde ik een Emulator hebben (was wel eens bij Synton in Utrecht wezen kijken en ik vond dat wel een stoer apparaat) maar die kon niet op afbetaling... :D

En het geld, ach, ik ben sinds een jaar weer vrijgezellig en heb een redelijk goede baan dus dat zit wel goed.

1986-1996: veel speelgoed pianos en trommels gemarteld
1996: blokfluit lessen op basisschool
1999: blokfluit ritueel verbrand
2000: hiphopejay gekocht en niks mee gedaan, wacke kutsamples
2001: op school voor muziek iet sin elkaar gezet emt hiphopejay
2001: modplugtracker ontdekt en begon daarmee eerste beatjes te maken in de huiskamer van me ouders
2002: 2 releases op enkele zeer lowbudget underground hiphopverzamelaars
2003/2004: eerste gear aangeschaft: een pc, geluidksaart, micrfoon en midikeyboardje

Ik heb als kind altijd de wens gehad om electronische muziek te maken, maar zakgeld en ouders stonden dat niet toe. Wel ooit gitaarles gehad, ergens in 1984 ofzo maar dat is eigenlijk niet noemenswaardig.
Ben pas begonnen muziek te maken in 1997, op een 2e hands amiga 2000, met octamed en wat samples van apparaten van een goede vriend, die mij ook de kneepjes bijbracht.

Ik draai bijna 9 jaar plaatjes. ( 2 jaar geleden met skratchen begonnen, bak er nog steeds niet veel van.. ) Ben nog maar 3 jaar bezig met produceren van mn eigen tunetjes.

14 jaar bezig met muziek en al 8 jaar een synthesizer studiootje:) Een paar mooie spullen heb ik gewoon gekregen van een tante en voor de rest heb ik gewerkt:D

6 jaar bezig met musiceren.

op mn 14e begonnen met FastTracker (harcore/terror)

jaartje of 3 terug begonnen met andere stijlen als drum'n'bass, ambient, techno

sinds anderhalf jaar met hardware aan het prutsen...

Origineel geplaatst door Bahamut
12 jaartjes

inmiddels wel 13, ongeveer zo:
(1985-1987: rammen op het oude orgel van oma :D)
1991-1998: keyboardles
1996-1998: trackers (Fasttracker 1 en 2)
1999-2001: cubase / 1 synth
2002-2004: cubase / softsynths / 1 synth

na 13 jaar pianoles was ik 2 jaar bezig met een midi-keyboardje en Logic 3

Daarna een JP8000 gekocht en vooropleiding Muziektechnologie gedaan..daarna steeds wat bijgekocht zodra er geld voor was, nu 3de jaars Sounddesign-student en gebruik ondertussen voornamelijk softsynths

vanaf ik kon kruipen en mijn ouweheer een trommel voor mij kocht

wat jaartjes gitaarles en daarna pianoles tot ik afgewzen werdt voor het concervatorium in utregt
ben toen aan lager wal geraakt en beggonnen met synth s ;)

nu lig ik helemaal in de goot volgens velen want ik hou van dance :D

men maakte vaak het verwijt van veel talent maar geen doorzettingsvermogen en toch ben ik tevreden met wat ik doe

hoor heel vaak dat ik qua inzet en motivatie heel sterk wissel en toch ben ik tevreden met hoe ik in het leven sta

p.s. muziek is mijn enige grote liefde voor meer als 35 jaar

en wat de algemene opinie ook over mij mag wezen ik doe wat ik leuk vind of ik ooit wat released of niet

ben nu 34 jaar

en sinds me 8 jaar met muziek bezig

1978 keyboard

1985 drumcomp,tape,knip en plak set,synths,pickups,en mixen maar
splicing_tape-loop.gif

1987 tot 89 meer eigen dingen "componeren"

van 89 tot nu nog steeds

Laatst gewijzigd:
uhmm. was iets van 9 toen ik zo'n bomtempi orgel kreeg. beetje (proberen) jammen. op mn 12e een elec. gitaar. ongeveer 2,5 jaar volgehouden.. op mn 16e tot mn 19e bezig geweest met soft/hardware. toen een tijdje gestopt. en nu een jaartje(nu 23) weer volledig bezig met hardware.. ut blijft verslavend.. :duivels:

Back