Hoelang Zijn jullie nu al bezig met muziek?

Origineel geplaatst door Christov
1999: blokfluit ritueel verbrand

:D :D dat heb ik ook gedaan toen ik van muziekschool af kwam, alleen een ander jaartal, weet t niet meer precies.

Voor mij:

Begonnen met 6 jaar, muziekles tot 9/10 jaar, daarna keyboard les tot 15 jaar, (met 13 jaar eerste keyboard Yamaha Psr 330, vlak daarna Djx2) gestopt met muziekles,

Yammy erm1x gekocht met 15 jaar, eerste eigen nummers; met 16 yamaha dx7 ; met 17 laptop jewel jade 8070 ; 2 weken geleden een echo indigo geluidskaartje, volgende week software, en over een maandje of 2 misschien een nordrack 2.

phoe met het zelf bakken van tracks nu ongeveer 7 jaar, maar heb ook daarvoor keyboard les gehad toen ik 11 ofzo was en ben eigenlijk altijd al geinteresseerd geweest in muziek :P

Vanaf mijn 4e dus 21 jaar. Begonnen met een speelgoed piano die ik binnenkort maar weer eens aan ga schaffen. Voordelen portable en vooral niet te duur. Ik heb er een zien staan voor 15 euro. :) Daarna heeft het tot mijn 10e een beetje stilgelegen en ontdekte ik fasttracker. Vanaf daar tot en met nu ben ik er constant mee bezig.

Ben nu 23 jaar bezig (sinds mijn 12e). Eerste 'gear' -dat woord kende ik nog niet- was de Yamaha PS3 keyboardje... gekocht van het geld van mijn krantenwijk.

Eerste echte synth was de SIEL DK80 (zie hier ), gekocht van uit de mond gespaard geld toen ik bijstand had (hij was dacht ik hfl. 500,-). Hééél lang geleden.

Laatste recentste aanschaf K-Station € 499,- gewoon van mijn vette 'bank-account' :)

uh... ik word oud...

uh... ik word oud...

Ben begonnen op mijn 13e met gitaar spelen (nu 12 jaar geleden dus); op mijn 14e geswitcht naar basgitaar (veeeeeel leuker). Dat is nog steeds mijn 'main thing'. In totaal 3 jaar les gehad, en op school eindexamen gedaan in muziek. Jaar of drie/vier geleden begonnen met contrabas, en anderhalf jaar terug pas mijn eerste synthesizer gekocht (BassStation), in eerste instantie alleen voor synth-bass. Maar ja, dan gaat het jeuken he...

Op m'n 5e begonnen met spelen op het keyboard en m'n 6e op les gegaan tot m'n 12e. Toen was ik het lessen een beetje zat en ging ik aan de slag met de amiga (protracker en octamed) tot ik een pc kreeg...

op m'n 13e kocht ik m'n eerste synth, de CS1x opgevolgd door de micromodular en daarna .. zie gearlist

En toen van m'n 18e tot 20e verder gaan lessen bij een jazzleraar waar ik erg veel aan heb gehad.
Op m'n 18e ging ik ook veel met andere mensen samen spelen en dat doe ik nog steeds veel. (elk weekend)

Dit alles bekostigd van, sparen, vakantiebaantjes, verjaardagen :D, en sinds 3 jaar van m'n werk als operator

Dus met echt componeren e.d. ben ik eigenlijk 11 jaar bezig. (ben nu 24)

M'n eerste muzieklessen toen ik 7 was, dus in 1958, maar het echte werk begon op m'n 14de, met een gitaar en al snel de electrische Hofner van m'n broer. Dat was dan 1965, met The Beatles op de radio :) M'n eerste electronische lessen kreeg ik op m'n 17de, van Michiel Waisviz, in de Vrije Akademie, ook wel Psychopolis genoemd in die dagen, te Den Haag. Via de achterdeur, die Dick Raaymakers voor ons open liet staan werkten we klandistien in de studio van het conservatorium, waar ik voor het eerst een modulaire Moog in m'n handjes kreeg.
Vorig jaar ontdekte ik tot m'n grote verbazing dat Waisviz maar één jaartje ouder was dan ik en ik keek vreselijk tegen die man op :) Later naar Utrecht, waar op de Plompetorengracht niemand naar je collegekaart vroeg: je deed gewoon mee :) We waren wel zo slim om geen werkstukken te maken, dus geen studiotijd aanvragen, want dan viel je op. We hielpen gewoon de echte studenten. Wel leuke componisten ontmoet. We treinden (soms zwart :) op de vrije middagen van school van Den Haag naar Utrecht en altijd te laat thuis voor het avond eten. Mijn vriend hoefde dan niet meer thuis te komen (iets met honden en potten), dus die at dan bij mijn moeder mee...
Weer later zijn we zelf synthesizers gaan bouwen, maar dat staat, geloof ik, al in een andere thread. In Pink Floyd-achtige bandjes gespeeld en zo... Tja, dat waren nog eens tijden :)

Hoe lang totaal? 1968 tot heden? Dus 36 jaar...

En het geld kreeg ik via vakantiebaantjes. Drie jaar gewerkt voor twee Revox taperecorders (A77) en een beetje mengpaneel. Zou je je nu rot om lachen :) Maar ik kocht ook een doedelzak. Liep je maf mee te doen op straat...

Wout

vanaf mijn 20e ben nu 23 dus 3 jaartjes, begonnen met musicmaker :o: een jaartje later overstap gemaakt naar hardware! :D

Ik ben nu 27.

Ben begonnen te spelen op een orgel toen ik 6 was. beetje pangelen en pongelen

van mijn 11de tot mijn 15 orgel les gehad.

dus speel alweer zo'n 21 jaar toetsen. tjesus!! Als ik nu gewoon was blijven oefenen was ik misschien wel goed geworden:D:D

ach ja prutsen is ook leuk:)

* 20 jaar geleden op de muziekschool (jaja, met blokfluit) begonnen
* 16 jaar geleden gitaar gaan spelen
* 14 jaar geleden elektrisch gitaar gaan spelen
* 14 jaar geleden m'n eerste Amiga 500 met Octamed overgenomen van m'n broer, en onder invloed van Nine Inch Nails elektronische herrie gaan maken.
* 13 jaar geleden basgitaar gaan spelen (omdat ik dan in een bandje kon spelen)
* 10 jaar geleden m'n eerste midi-synth gekocht; 'n 303 kloon..
* 8 jaar geleden gestopt met bandjes en elektronisch verder gegaan

begonnen ongeveer 6 jaar geleden (met fasttracker :D )
sinds drie jaar meer serieus, met hardware.

Ik ben ook begonnen met Fastracker, nog op zo'n oude ... pc was toen 13 jaar en had nog nooit van midi gehoord, daarna rebirth toen ik 15 a 16 was daarna heb ik reason aangeschaft, heb toen miijn
eerste hardware groove gekocht de mc 303, en ben nu bijna 21 dus zeg zo'n 6 jaar bezig nu...
want tussen fasttracker en rebirth zat een pauze tussen.

Wat gaat de tijd toch snel.

Sedert 1971.

Maar vanaf december 2003 is er een lange (bijna) stilte gevallen.
Waarschijnlijk de opmaat voor een Meeschterwerk.

Beven zult U,
ISPdeRuiter

Origineel geplaatst door ProtoHuman
begonnen ongeveer 6 jaar geleden (met fasttracker :D )
sinds drie jaar meer serieus, met hardware.

Tis al weer 7 jaar hoor!
Voor mij geldt hetzelfe.:)

Eerst keyboard les van ongeveer 7 jaar!!!!:P

Toen konden ze me niet veel theori meer leren, althans...ik wilde geen theori meer leren, dus toen helemaal op technieken gericht in de praktijk. Zat ondertussen als 3 jaar in een band. Laatste jaren zit ik in een band met platencontract....Denk nu zo'n jaar of 12!!!! Laatse drie jaar op de synths gestort, heerlijk!!!

1969: rond m'n 9de begonnen met blokfluit. jaartje of 3 gedaan
1972: rond m'n 12de overgestapt naar pianoles. ook een jaar of 3 gedaan
1975: gestopt met les, doorgegaan met spelen
1980: rond m'n 20ste mijn eerste synth: korg ms20, nieuw uit de doos
1982: jaartje later ingeruild voor juno 6
1983: tr 606 erbij aangeschaft
1984: keyboardje erbij voor wat extra herrie
1987: mt32 erbij, akai mx73 masterboard erbij, atari 520 erbij
1987: kawai k1r erbij, yamaha pianodoosje erbij (geloof ymt1 ofzo)
1988: d110 erbij, mt32 weer weg, tr606 opgedoekt, dx100 erbij
1990: sc55 erbij, juno 6 weg (domdomdom), d110 weg, yamaha ys100 erbij
1992: tijdelijk einde als bandlid. absoluut geen tijd meer voor, dx100 weer weg
1994; rd250s op de kop getikt, pss680 keyboard voor een prikkie gekocht (grappig ding)
1997: voorzichtige doorstart
1999: xp80, rd600, micro modular, djx, mixer, versterker, speakers, nog wat gedoe: lieve vrouw ontmoet
ook nog eens ergens een mc303 gekocht

laatste tijd groeiende behoefte aan weer draad oppakken. nu nog ruzie met usb interface voor noteboek.

kortom: 35 jaar herrie maken, en nog lang niet klaar.

Back