beginnende muzikant

anoniempje

hobby knooier
hallo even voorstellen ben hardcore fan maak 4 a 5 jaar muziek op de pc en draai aantal jaren vinyl als hobby

nou ben ik m,n geluid zat en ook m,n pc ik wil overstappen op groove boxen samplers synths etc

wil beginnen met een set goede speakers

en kom dan al op het volgende probleem

ik wil ze gebruiken met vinyl draaien en kleine feesjes voor vrienden dus ze moeten goed hard gaan
zat te denken aan behringer actieve speakers of jbl

maar voor muziek maken is dit dus ruk want dan klinkt het bij mij fantastisch en bij iemand anders niet

dus heb ik toch weer studio monitors nodig

en dat wordt me best wel prijzig want ik heb nog meer op me verlang lijstje staan *D

dus is er een oplossing voor bijde ?? of weet iemand een andere goede oplossing ??

of kan ik beter meteen monitors halen en later sparen voor pa speakers

groeten anoniempje

trouwens cool forum jammer dat ik het niet eerder kende

ik heb even gekeken maar die 629 euro per stuk gaat me te ver ik heb verder nog niks een groove box moet nog komen
die actieve Behringer B 2031 van 249 per stuk komt meer in mijn bereik

en wat versta jij onder goede studio boxen dan

Sja, hangt natuurlijk af van hoe groot je feesjes zijn (ik neem aan woonkamer/kelder-achtig, qua grootte?). Behringers zijn fatsoenlijke boxen voor die prijs; maar of ze echt geschikt zijn voor feestjes, weet ik eigenlijk niet..

Je zou ook es kunnen kijken voor zoiets:

a_Syrincs.gif

Syrincs M3-220 => actief setje incl. sub-woofer (zie site: http://www.syrincs.nl/ )
RichtPrijs nieuw: rond de 600 euro

Zien er misschien 'apart' uit, maar ik heb ze verkocht, omdat ze te hard gingen (zeker met die sub!). vraag maar niets.. :(

'k Heb er een keer een feesje in een kelder mee gegeven; gaat goed!

Succes!

O ja, ik vond ze als monitors ook wel goed genoeg: zuiver + bass EN lekker hard!! :D
maar ja, buren e.d.........

Origineel geplaatst door anoniempje
ik heb even gekeken maar die 629 euro per stuk gaat me te ver ik heb verder nog niks een groove box moet nog komen
die actieve Behringer B 2031 van 249 per stuk komt meer in mijn bereik

en wat versta jij onder goede studio boxen dan

Ik heb een setje thruth's staan en ze bevallen perfect, en ze willen best hard gaan (ben al aan m'n 3de set onderburen bezig)

die truhts zijn toch ook die behringers die ik bedoel ?? of is het meer een verzamel naam en waarvoor gebruik je ze precies dan??

denk dat k maar monitors en pa speakers haal

vindt de monitors wel iets aan de kleine kant voor feesje , woon op de veluwe en heb soms uit de hand gelopen erf feesjes

de behringers bedoel ik inderdaad, ik gebruik ze overal voor eigenlijk. ik heb ze nooit als pa geprobeerd, maar voor een kleine ruimte lijkt het me prima gaan.

ja ik denk dat ik maar voor de behringer monitors ga

pa speakers zijn minder hard nodig

en dan nog even een aantal vragen, ik ga er geen nieuwe topic voor openen aangezien het toch in dit forum moet staan

zoals ik al had geschreven wil ik stoppen met muziek maken op de pc en starten met het echte werk

nou wil ik als eerste een groove box/drum computer hebben en ik wil er ook behoorlijk wat mee kunnen het moet niet zo zijn dat als ik een drum computer haal dat ik dan ook nog een sampler en een synth en de benodigde filters/effecten en mixer erbij moet aanschaffen om een fatsoenlijke track in mekaar te flansen

ik wil zo,n ding met de effecten, filters, uitbreidbare sampler, meerstemmige synth, drumcomputer+meer dan genoeg drumkits , etc erbij in

dus ik zat te denken aan een roland mc 909 of de yamaha rs7000
eventueel een mc 307 maar vindt em aan de kleine kant

kunnen jullie me wat over deze groove boxjes vertellen, wat de voor en nadelen zijn, wat er bij komt kijken
en of misschien hebben jullie nog betere suggesties

ik hoor het graag

groeten anoniempje

en dan nog even een aantal vragen, ik ga er geen nieuwe topic voor openen aangezien het toch in dit forum moet staan
zoals ik al had geschreven wil ik stoppen met muziek maken op de pc en starten met het echte werk

Tenzij je met Fasttracker werkt is werken met de PC ook 'het echte werk' - maar ik neem hiermee aan dat je op hardware over wil stappen ipv software ;).

nou wil ik als eerste een groove box/drum computer hebben en ik wil er ook behoorlijk wat mee kunnen het moet niet zo zijn dat als ik een drum computer haal dat ik dan ook nog een sampler en een synth en de benodigde filters/effecten en mixer erbij moet aanschaffen om een fatsoenlijke track in mekaar te flansen ik wil zo,n ding met de effecten, filters, uitbreidbare sampler, meerstemmige synth, drumcomputer+meer dan genoeg drumkits , etc erbij in

dus ik zat te denken aan een roland mc 909 of de yamaha rs7000

Dan hejje goed gedacht :).

eventueel een mc 307 maar vindt em aan de kleine kant

Maar die heeft geen sampler en geen uitbreidbare zwik.

kunnen jullie me wat over deze groove boxjes vertellen, wat de voor en nadelen zijn, wat er bij komt kijken
en of misschien hebben jullie nog betere suggesties

Tuuluk. Allereerst de reviews:

RS7K : http://www.harmony-central.com/Synth/Data/Yamaha/RS-7000-01.html
MC909 : http://www.harmony-central.com/Synth/Data/Roland/MC-909-Groovebox-01.html

Ik had je ook nog graag doorgestuurd naar de links van Sound On Sound maar de zoekmachine is momenteel even wat glibberig (resultaten = 0?). Die reviews zijn ongeveer de beste die je kan gebruiken.

Samples :

RS7K
MC-909

En dan nog het meest praktische advies - neem je koptelefoon mee en ga bij een van de grotere muziekzaken des lands eens op je gemak beide exemplaren even uittesten. Gewoon even lekker een uurtje spenderen met het apparaat (vraag om de handleiding!), "laat" 'm niet teveel demonstreren (het is wat -jij- ermee moet kunnen, niet wat de winkelmedewerker er mee moet kunnen).

Voor de rest - kijk hier op het synthforum en dan vooral bij de knop "zoeken", en Google eens wat :).

lekker ruimdenkend :Z
onthoud dat er een groep mensen is hier die wel doorheeft dat je op computers even goede muziek kan maken als met hardware. software is flexibeler en doet niet onder voor hardware.
als je, zoals ik, al jaren in de weer bent met muziek maken, vele synths beroerd hebt (hard & soft) en uiteindelijk de beslissing hebt gemaakt om alleen met software door te gaan dan schieten dit soort opmerkingen je in het verkeerde keelgat.

oke maar ik heb hier andere meningen over maakt toch niet uit jij zegt zelf dat je jaren met echte synths etc heb gewerkt dus je hebt ook wel de nodige ervaring op gedaan ik ben het achter de computer zitten en vstitjes proberen etc echt zat vindt het gewoon niet echt

net zoiets als draaien met cd,s dat is ook niet echt vinyl wel

groeten

en je mag wel iets minder happen ik kom hier als noob voor advies niet als synth veteraan
dus jouw opmerking schiet ook in het verkeerde keelgat

en je mag wel iets minder happen ik kom hier als noob voor advies niet als synth veteraan
dus jouw opmerking schiet ook in het verkeerde keelgat

het gaat gewoon om een beetje respect jegens de software-muzikanten.
ik probeer je alleen duidelijk te maken dat "het echte werk" niet per se hardware betekent en dat software net zo professioneel is.

Back