Garage omgebouwd tot studio

trigg

Brass Intelligence
Wat het was (3 maanden geleden) :

Garage.jpg

Wat het is nu:
StudioTop.jpg

Zoo mooi hokje! Plafond verhoogt ook? Is nu een puntdak?
Dubbel raampje er tegenaan zie ik, nice man! Ideale vorm qua akoestiek lijkt me

Mooi man. Wat zijn de afmetingen? Op de foto's ziet het er niet groot genoeg uit om een auto te parkeren (maar dat kan gezichtsbedrog zijn).
Heb je de garagedeur ook vervangen door iets anders? Wat heb je allemaal gedaan en wat heeft het ongeveer gekost?
Ik heb nu zelf geen garage maar als mijn volgende woning ook een aangebouwde garage heeft dan overweeg ik hetzelfde te doen.

Het verlaagde plafond hebben we eruit gesloopt en het puntdak geisoleerd (met doos in doos-achtige constructie) en bij de ruimte getrokken. Door de hoogte voelt het ruimer aan het door de schuine wanden op het dak heb je weinig last van verticale staande golven.

Daarnaast is er een zandcement vloer gestort met vloerverwarming erin waar een marmoleum-vloertje op ligt.

De muren waren al geisoleerd dus die hoefden slechts gerepareerd te worden op sommige plekken.

De oude garage deur is vervangen voor een dubbele deur met extra goed slot ;)
Daarnaast ook nog een aparte stroomgroep aangelegd en een kabel door de tuin heen getrokken

De afmetingen zijn 4.80 bij 2.50
Niet zo breed dus, maar je kan niet alles hebben. Ben allang blij dat dit een vrijstaande garage is en dus niet direct aan het huis vast zit. Overlast veroorzaken is vrij lastig nu :D

Kwa kosten (materiaal, aannemer, akoestische panelen)zit ik rond de 10.000 euro
Dat had goedkoper gekund als ik meer zelf had gekund en geen aannemer nodig had gehad of bijvoorbeeld die radiator had laten zitten ipv de vloerverwarming.. maar vloerverwarming is wel top!

Laatst gewijzigd:
Mooi gedaan!
Die dubbele deur, wat moet ik mij daar bij voorstellen?
Ik vraag dit omdat ik waarschijnlijk binnenkort voor het werk een aantal ruimtes moet isoleren qua geluid.
De deuren zijn het enige probleem ivm geluidsoverlast naar buiten.
Mooi hoor, zeker die LP tribute����

Mooi gedaan!
Die dubbele deur, wat moet ik mij daar bij voorstellen?
Ik vraag dit omdat ik waarschijnlijk binnenkort voor het werk een aantal ruimtes moet isoleren qua geluid.
De deuren zijn het enige probleem ivm geluidsoverlast naar buiten.
Mooi hoor, zeker die LP tribute����

Het is geen LP tribute, maar een Sub37 :)

Kwa deuren zijn het gewoon een buitendeur (met 3punts sluiting) die naar buiten opengaat en dan nog een binnendeur die naar binnen opengaat. Dat is goed voor de geluidsisolatie en voor de warmte.

Deuren is vaak een zwak punt in de keten, dus zorg dat ze niet te dun zijn.

Dat heb je leuk opgelost:okdan:.
Qua formaat gelijk aan mijn ruimte alleen is die van mij een halve meter breder.
Als je alles beetje goed georganiseerd kan je daar echt wel veel gear in kwijt hoor.
Nochtans dat hoop ik toch want ik verhuis binnenkort naar die ruimte :).
Hoe bevalt je akoestische behandeling en ga je daar nog verder mee gaan?

Erg gaaf, mooi open, die hoogte.

Ga je nog iets meer sfeer in brengen?

Mooi geworden! Mijn toekomstige ruimte is ook zo breed dus krijg ik gelijk een beeld van beschikbare ruimte in die opstelling. Dat is goed te doen zo te zien en ook erg handig voor jam sessies dat je overal snel bij kan.

Sander> ja de opstelling is wel top zo (zeker als je alleen werkt). Kan overal heel makkelijk bij

Enzo> De akoestische panelen hangen er sinds gisteren, dus nu kan ik verder kijken naar sfeervolle objecten :)

Steve303> de panelen hangen dus pas net :) Het helpt enorm. Wellicht op termijn nog wat extra's, maar ik heb nu geen cent meer over (en wil eerst nog sparen voor een monitor-upgrade)

Back