Eurorack praatgroepen?

Mijn eerste modular case met modules heb ik op de kop af 12 jaar geleden aangeschaft. Vervolgens was die gegroeid en weer ingekrompen maar de laatste jaren weer aanzienlijk uitgebreid. Gevolg van dat Make Noise na een aantal jaren weinig nieuws uitgebracht te hebben ineens een hoop interessants uitbracht. Ik zit nu aan 27U, 7 x 104 HP = 728 HP. Ik hoop dat het na de nieuwe Plexiphon een beetje rustig blijft bij Make Noise...

IMG-20260526-WA0002.jpg

Ik dacht dat een beetje klaar was met bouwen en me meer zou gaan toeleggen op werkelijk geluiden maken, maar door posts links en rechts gaat het toch weer kriebelen....

Het is mij intussen gelukt om mijn systeem te halveren tot dit, dus ik vind dat ik geen probleem meer heb.

Bekijk bijlage 3873856

Dan heb ik daarnaast ook nog vier kisten vol met 5U, maar dat is geen Eurorack, dus dat telt niet. ;)
Wat is jouw favoriete eurorack oscillator?

Het is mij intussen gelukt om mijn systeem te halveren tot dit, dus ik vind dat ik geen probleem meer heb.

Bekijk bijlage 3873856

Dan heb ik daarnaast ook nog vier kisten vol met 5U, maar dat is geen Eurorack, dus dat telt niet. ;)

Wow, vier cases 5U. Cool! Wil je daar svp een foto van delen?
Zelf heb ik een bescheiden 1 kist 5U, maar dus wel genoeg modules voor een 2e. Zal er eens een case voor zoeken of maken.

jeetje @deathspell een snelle blik laat al zien dat je behoorlijk goed hebt lopen uitzoeken... mooi om te zien. Zelf zit ik way way daar van af tegenwoordig en moet ik regelmatig toch op het laast mn mandje weer legen.. ben serieus aan het afbouwen..

Geen percussie meer in eurorack en de uno synth pro x hebben me daarbij geholpen. Daarnaast heb ik ook geen behoefte meer om tracks te maken dus het loopt langzaam terug. p.s. ik merk dat ik het nog niet voor elkaar krijg om eurorack modules in mn huidige verkoop draad te zetten haha.

Laatst gewijzigd:
Nog altijd clean. Wat geëxperimenteerd met semi-modular maar ik kreeg er alleen maar hoofdpijn van.

Ondanks twee Niftykeyz met semimodulaire synths heb ik weinig last van verslaving. Sterker nog, het is niets voor mij om grote hoeveelheden modules te kopen en koppelen. Ik vind de flexibiliteit van wat filters toevoegen aan een volledige synth voice wel leuk. Maar die kabeltjes, dat geplug, dat gebrek aan overzicht, pfff. Dus een groot systeem zal het hier nooit worden.

ik ben van 26u 126hp weer bijna helemaal terug bij nul.
het was lagge enzo, maar ook wel fijn dat het weer voorbij is

ik kan tips geven hoe je er vanaf komt, alleen dan heb je wel snel 10 gitaren, een paar bassen en 5 miljard pedalen erbij

Ik vind zelf de Zero Point Oscillator van SSF heel fijn, en de oscillatoren van Synthesis Technology. Dat zouden, waarschijnlijk, mijn favorieten zijn.
Thanks! Ik ga me er in verdiepen

Waar kan ik mij inschrijven? Net van 208hp naar 416hp gegaan. Ik hoop dat het bij mij nog te stoppen is voor ik maatje spaceshuttlecockpit in elkaar zit te schroeven. Help!

Ondanks twee Niftykeyz met semimodulaire synths heb ik weinig last van verslaving. Sterker nog, het is niets voor mij om grote hoeveelheden modules te kopen en koppelen. Ik vind de flexibiliteit van wat filters toevoegen aan een volledige synth voice wel leuk. Maar die kabeltjes, dat geplug, dat gebrek aan overzicht, pfff. Dus een groot systeem zal het hier nooit worden.
Blijkt maar weer dat er n boel soorten mens op de wereld zijn want voor mij is Modular juist extreem ordelijk en logisch, meer dan een desktop. De kabelwirwar is de realiteit, maar als ik naar die wirwar kijk zie ik de paden lopen dus voor mij is het geen wirwar. Ik heb veel meer moeite met desktops die veel koppelingen/patches onderwater doen en niet of nauwelijks zichtbaar maken, en het gepruts met settings in al die menuutjes. Maar dat zou zomaar mijn achtergrond kunnen zijn in de IT Infrastructuur want daar trekken we ook n boel kabeltjes van het ene doosje naar het andere. Patchkasten hebben ook heel vaak last van spaghetti zullen we maar zeggen.

• Duimpje
Duimpjes: pip
Ik hou ook niet echt van verborgen settings, ik herken dat probleem. Vooral mod matrices in menu's - aaaarrrghgh.
Maar bijvoorbeeld de analoge synths zonder schermpjes, zeg maar de Minimoogs, Behringer analoge kopieën, etc. zijn wat mij betreft ideaal.
Ingewikkelder hoeft het voor mij ook meestal niet - een paar oscillatoren+mixer, filter met envelope en amp met envelope, lfo en ik ben tevreden. ;)

ik heb een vrij grote modular.
Maar mijn filosofie is heel veel simple elementaire modules gebruiken voor complexe patches.
Dus geen percussie, drum modules ed...
Dus ook geen groovebox van mijn modular maken.

Daarnaast heb ik wel een aantal diepere modules maar dat aantal houd ik zo klein mogelijk.
Diepe modules die sub menuutjes hebbem: Plaits, Beads, Marbles, Mob of Ebrus, PAM's pro workout, Rings, Squarp Hermod en Databender.
Dat is 8 van de 116 modules die sub menu's ed. hebben.

mmm, deze thread had ik nog niet gezien. ik ben alvast in hetzelfde bedje ziek...
dacht het bij een 12u ginko case, doepfer lc9 en shuttle system te houden, maar dat voornemen hield maar stand tot ik diy ontdekte...

ik had een kleine 800hp en ondertussen heb ik daar een 1000-tal hp aan 3U en een slordige 250hp aan 1U bovenop gesoldeerd...
en hoewel ik al 138hp aan modules verkocht heb dit jaar (die waren in voorgaande som dan ook niet meegeteld), is dat nog altijd minder dan wat ik nog heb liggen om af te bouwen... laat staan dat ik genoeg ruimte/cases heb. toch blijft de drang om er voortdurend modules bij te solderen enorm.

in verhouding heel weinig modules met submenu's hier. wat mutable clones, pam's pro, o_c, gravity, super sixteen, data bender, stardust, lxr... de grote meerderheid is analoog met 1 knop/slider per functie

Ik zit op een bescheiden 240 hp + de grandmother. Tijd geleden veel nieuw spul gekocht, maar nauwelijks iets mee gedaan. Nu jeukt het weer en heb afgelopen weken wat patches gemaakt. Het idee van de modular als groovebox, synth bass, lead of drummachine laat ik voorlopig even los. Daar heb ik allerlei ander spul voor dat veel sneller werkt. Voor mij is het nu voornamelijk een muzikale ongelukjes machine voor frases, percussie, fx e.d. ik haal ook gitaar er door heen.
Mbt de eurocrack verslaving, wel net geld overgemaakt aan een dealer hier op het forum die ik noet kende ondanks dat ik net gelezen had dat er oplichters actief zijn. Hopelijk komt mijn fix snel met de post.

Back