Yamaha Fs1r

Ken alleen fm8, die klinkt op zich wel oke

och Sunny, ja die was ik al vergeten :halleluja

en vizion, bedankt voor de platina tip! scheelt weeral bijna 800 euromunten :verkoght:

:halleluja

Die FS1R heeft wel een lekker snijdend soundje hoor, dat is wel andere koek dan FM8, FM7 etc.
Die NI FM plugs hebben mij nooit kunnen bekoren. Maar dat is smaak.

Dexed is opzich wel okay trouwens.

DX-200 heb ik ook gehad, was ook wel cool, alleen wat beperkt en zeker niet zo hifi als die FS1R.

Die FS1R heeft wel een lekker snijdend soundje hoor, dat is wel andere koek dan FM8, FM7 etc.
Die NI FM plugs hebben mij nooit kunnen bekoren. Maar dat is smaak.

Dexed is opzich wel okay trouwens.

DX-200 heb ik ook gehad, was ook wel cool, alleen wat beperkt en zeker niet zo hifi als die FS1R.

Ja helemaal mee eens, heb trouwens toch nog eens moeite gedaan om deftig de dx7 2, te beluisteren met een hoofdtelefoon ath77 en moet zeggen vsti programmers hebben nog jaren werk zo te horen om gelijke tred te kunnen dansen 😘

Het is misschien minder belangrijk, maar ik wilde toch ook nog even de effect sectie van de FS1R noemen. Dat is toch echt een van de betere en meest uitgebreide die ik op een module van dat kaliber ben tegengekomen moet ik zeggen. Ook hier valt veel te programmeren bovendien.....hetgeen natuurlijk ook weer een nadeel kan zijn :D

En formant, en één van de betere filter-emulaties die ik ken :)

fx zijn zeker ok, maar minder dan op de SY99 overigens.

Of je haalt jezelf een HX-1, het befaamde 'running man' orgel in prachtig jaren '80 design. :D
Of de module versie FVX-1... Wel een tikje zeldzaam!
Beiden net zoals de FS1r dus ook 8-operator FM, kom je dus nergens anders tegen (ja, in de Montage, maar da's valsspelen).

3797143823_be706a9f73.jpg

Ik heb er hier eentje, en heb hem nieteens aangesloten. Zo geweldig is die synth nou ook weer niet. Leuk voor pads, en ook basjes, maar er zijn synths die dat beter kunnen. Ik denk dat de prijs een uitschieter is.
Ik had toch altijd moeite om de fs1r sound lekker in de mix te krijgen. Het hoog leek wat ongecontroleerd en was vaak veel tijd kwijt aan eq'en (bump in 11000khz als ik mij herinner). Er zit ook een aphex exciter op de output heb ik gehoord.

Ik heb er hier eentje, en heb hem nieteens aangesloten. Zo geweldig is die synth nou ook weer niet. Leuk voor pads, en ook basjes, maar er zijn synths die dat beter kunnen. Ik denk dat de prijs een uitschieter is.
Ik had toch altijd moeite om de fs1r sound lekker in de mix te krijgen. Het hoog leek wat ongecontroleerd en was vaak veel tijd kwijt aan eq'en (bump in 11000khz als ik mij herinner). Er zit ook een aphex exciter op de output heb ik gehoord.

Ik herken dat wel een beetje, van dat hoog....de FS1R klinkt mij bij veel presets ook wat te hi-fi waardoor het wat lastig in de mix te plaatsen is soms. Daar is op preset niveau gelukkig ook het nodige aan te doen met bijvoorbeeld de filter instellingen en de uitgebreide eq in de effectsectie.

Ik hou eerlijk gezegd zelf ook meer van een rauwe klank en niet zo gepolijst dus, maar het is er wel degelijk uit te halen met wat werk. Soms komen er echt verbazingwekkend Aphex Twin achtige zieke sounds uit die je dan weer niet verwacht.....het zit er allemaal in.

Maar zoals gezegd is de user interface gewoon z'n zwakke punt. Ik geef toe dat ik het ook zat word hoor, als ik na een uurtje FM programmeren (of een poging daartoe) nog niet veel verder ben gekomen :D

Het is misschien minder belangrijk, maar ik wilde toch ook nog even de effect sectie van de FS1R noemen. Dat is toch echt een van de betere en meest uitgebreide die ik op een module van dat kaliber ben tegengekomen moet ik zeggen. Ook hier valt veel te programmeren bovendien.....hetgeen natuurlijk ook weer een nadeel kan zijn :D

Is dezelfde effects sectie als in de yamaha a series sampler /rs7000 en ex5 etc , wel eigenlijk alle yamaha synths van eind jaren 90.
Ik gebruik mn sampler voornamelijk als effect bak , .
Iemand enig idee hoe de dedicated yamaha fx module heet met dezelfde effecten?

Je kan toch gewoon op YouTube zoeken. Maar ik wil hem eigenlijk wel nadat ik stem fx hoorde. Die fm kan mij gestolen worden.

Als je die stemeffecten uit de FS1r gaaf vindt, kan ik je Alter Ego aanbevelen. Dit is een gratis spinoff van het briljante Chipspeech van Plogue waarmee je die typische FS1r voiceklank heel goed kunt benaderen met bepaalde settings.

En, heb je er zelf al een beetje resultaat mee dan ?
Ik vind zelf romplers voor choirs mooier klinken als ik die filmpjes bekijk.

Ik heb er geen.

En ik zal eens kijken naar die voice plug

Back