Korg Wavestation A/D...gangbare prijs?

Bass

Gepokt en gemazeld
Hallo,

Een vriend van mij wil van zijn Wavestation AD af, maar nu wil hij er 500 Euro voor hebben.
Dit is volgens mij niet echt een vriendenprijs...

Wat is nou tegenwoordig een normale prijs voor zo'n ding ???

:biertje:

Over 10 jaar is €500 een absolute vriendenprijs! De A/D is dermate uniek dat hij vandaag deze prijs meer dan waard is.

Je kunt er natuurlijk altijd nog €50 af bietsen 8) Maar ik vind de prijs niet gek. Trouwens, het feit dat je vrienden hebt is ook wat waard!

Over 10 jaar misschien maar 2dehands zijn de rpijzen nogal aan het kelderen. En dan bedoel ik niet in de winkels...:D

Attachments

• dia1.jpg
    dia1.jpg
    23,7 KB · Bekeken: 84
303 euro. Woei!

Maar het is idd een klassieker. Over een paar jaar net zo overgehyped als een SE70 en een DP4. :)

Wel leuk om te programmeren trouwens. Lekker veel menutjes enzo en zooooveel parameters.

Ik zou 500 Euro voor een Wavestation A/D niet een vriendenprijs willen noemen.....
Wat is zijn prijs voor niet-vrienden dan ? :erm:

Origineel geplaatst door fuse

Wel leuk om te programmeren trouwens. Lekker veel menutjes enzo en zooooveel parameters.

Tja ...

Ik wou alleen maar om die preset Enigma-pads :D

ik heb er een paar maand een wavestation a/d gekocht (en ben er erg tevreden mee!).

heb 400 euro betaald. ziet eruit alsof hij nog nooit was aangeraakt, met 1 ram-kaart en 1 rom-kaart erbij. (via advalvas.be).

die 500 euro is dus teveel in mijn ogen.
let zeker op de display, dat is een zwak punt. en de meeste wavestation a/ds piepen ook. niet door de outputs, maar echt een geluid dat uit de behuizing van de synth komt. dat is de power supply, het zwakste punt van de a/d en volgens de mensen die ik er al over geschreven had (oa een van de makers) geen ramp zolang het aleen bij dat piepend gezoem blijft.

Laatst gewijzigd:
ermm een wavestation ex: 300 euro ongeveer
wavestation normaal: 250-300
WS A/D: 350-400
WS SR: 300-350

waarom de sr goedkoper als deze wel beter is qua karakter? sr is maar 1 rack, lastig editen (duurt erg lang...) en heeft geen vocoder, minde rout puts d8 ik (geloof zelfs niet eens inputs) heeft geen joystick etc.
Wavestation staat hier ook op de lijst ja :) A/D versie maar maybe later nog SR uitbreiding als het nodig is ;)

Origineel geplaatst door bikkel
Wat is er beter aan de SR?

het hangt ervan af wat je wilt. hij heeft meer rom-banken.
heeft wel geen joystick, een kleinere display, geen inputs. en vooral dat laatste vind ik extra interessant aan de a/d.

ik heb dus bewust voor de a/d gekozen.

hier staat een wavestation-vergelijkingstabelletje (over de outputs wordt wel niks gezegd):

Wavestation Compare-O-Matic: http://www.danphillips.com/wavestation/ws_faq.htm

Wat moet je ook met ROM als je ook RAM banken hebt. Van die extra ROM banken kun je altijd nog wel ergens een dump vinden waarvan je de interessantste in je RAM kunt laden.

De Wavestation A/D wordt het voor mij als ik voor een Wavestation ga.

Origineel geplaatst door bikkel
Wat moet je ook met ROM als je ook RAM banken hebt. Van die extra ROM banken kun je altijd nog wel ergens een dump vinden waarvan je de interessantste in je RAM kunt laden.

De Wavestation A/D wordt het voor mij als ik voor een Wavestation ga.

groot gelijk.

je blijft natuurlijk wel je uiteindelijke custom sounds maken vertrekkende van pcm klanken die je ergens vandaan moet halen. dus als er nog iemand dumps weet staan, mag hij mij dat altijd laten weten.

Back