sampler logica; Yamaha en Akai?!

dob

Helemaal in m'n (k)nopjes
Hoi,

ik heb sinds kort een Akai s-1100, heel tevreden mee. Ik HAD een Yamaha A-3000...

Wat ik nog steeds niet helemaal begrijp is hoe ik alle programs die bij 1 track van mij horen samen kan laden???
Ik gebruik altijd graag per sample 1 program, die ik dan toewijs aan een midi-kanaal. Zo werk ik graag. Met als gevolg dat als ik alle programs moet laden ik op een kladblaadje ofzo moet gaan bijhouden welke programs er in mijn track zitten? Dat moet toch anders kunnen.... of moet ik dan als start van de program naam iets van de tracknaam gaan verwerken... zodat ze op z'n minst bij elkaar staan bij het laden?

Of is er een oplossing denkbaar met die "zones", waarvan ik nog steeds niet de logica doorheb.

Wat ik ook echt ontzettend idioot vind aan deze sampler is dat je voordat je een nieuwe sample/program aanmaakt je eerst feitelijk een andere moet hernoemen en die dan moet copiieren. Zodat de oude weer de oude naam terug krijgt en de nieuwe een copy wordt met een nieuwe naam :stupid Dit druist echt tegen alles in. En ik ben op deze manier ook al tig keer samples kwijtgeraakt...

Het is een harde leerschool, de weg van Yamaha naar Akai en vice versa... wel moet ik zeggen dat als ik eenmaal op weg ben ik de Akai veel praktischer vind, transparanter, uitdagender (het schreeuwt gewoon om te tweaken, en de goeie functies daarvoor zijn voor handen) en bovenal mooier klinkend.

Kan me nou echt niemand vertellen hoe ik dat doe met een Akai..... ?

Nou ben ik weer aan een track bezig dat 10 programs gebruikt...
Ik heb echt geen zin om telkens te gaan opschrijven in de midi sequence welke het zijn en om die dadelijk elke keer op een goed gevulde schijf te moeten bij elkaar zoeken...

Zo is het toch niet bedoeld zeker???

Back