Studiologic Numcompact2

woodstock

Ouwe rot
Iemand benkend met dit apperaat?. De levering is pas over 6 weken bij Bax, maar ik was benieuwd of iemand deze al bespeeld heeft op de beurs of zo?. Ik heb er zelf een besteld, want ik ben dat sjouwen wel zo beu!!!!

Al een poosje geleden natuurlijk dat je dit postte maar zag op internet wel een paar mensen die filmpjes maken inzake deze Numa Compact 2.

Lijkt veel waar te zijn voor het geld. Apart is wel dat er geen wheels opzitten maar stickjes. Hoeft niet echt een probleem te zijn natuurlijk, kwestie van wennen lijkt mij. En apart is dat er 2 x MIDI OUT op zit. Niet een hamerklavier maar dat hoeft geen probleem te zijn. Helemaal niet wanneer je ook synths wil bespelen daarmee, wat natuurlijk het gros van de mensen wel doet. Die interne speakers moet je je niet al te veel van voorstellen denk ik. En of alleen een audio uitgang via de koptelefoon-uitgang nu je van het is?

Zou hem inderdaad eigenlijk gewoon moeten kunnen uitproberen. Zag dat o.a. Bax hem op verschillende locaties heeft staan, al kan dat onderhand ook het geval zijn bij andere zaken natuurlijk.

Zou hem wel vergelijken met die SL Studio van Studiologic, temeer daar die onder de prijs van deze Numa Compact 2 is gegaan. Maar die SL Studio heeft natuurlijk geen eigen geluiden.

Of die eigen editor van Studiologic voor die SL Studio nu zoveel beter is dan de gratis editors? Geen idee. Voordeel van die gratis editors, waarnaar verwezen wordt voor die Numa Compact 2, is natuurlijk wel dat die door de jaren heen goed zijn onderhouden. Lijkt mij dat je die gratis editors ook kunt gebruiken i.p.v. die eigen editor voor de SL Studio, ook voor die Studio SL.

Inmiddels al ruim een maand in gebruik, en ik moet zeggen wat een geweldig ding!!!!, en zeker voor die prijs. Een aanrader voor een ieder die het sjouwen beu is!!!!

Is een tweede versie van de Numa Compact 2 uitgekomen, de 2X met nogal wat extra's ten opzichte van de gewone 2: http://www.studiologic-music.com/products/numa_compact2x/

'The Numa Compact 2x brings to the extreme the power of the Compact family. Packed in the same compact size cabinet there are now 3 sound engines. A tone wheel organ model derived from Numa Organ, the Sledge sound synthesis and 1GB of samples memory. The new USB port allows to transmit and receive digital audio. Save more space using the Numa Compact 2x speakers to amplify the sounds of your computer or tablet.'

Zat nog eens te kijken naar die nieuwe uitvoering van deze Numa Compact 2X en dan met name naar hoe je de Sledge c.q. Blofeld engine dan wel bedienen mag. Een uitvergrootte foto van de foto op de site van Studiologic met de drawbars lijkt daar althans een beetje licht op te werpen:

drawbars.jpg

Nu loopt de Blofeld ook niet over van de controllers maar heeft die nog wel die matrix. Kan hier wellicht ook in verborgen zitten door middel van bepaalde toetscombinaties maar een handleiding zou wel zo handig zijn. Daarnaast lijkt de site van Studiologic te suggereren dat er 1GB RAM is voor samples. Of dat nu de piano-samples zijn of dat er ruimte is voor eigen samples heb ik nog niet kunnen ontdekken. Vermoed het eerste.

Interessante optie is het wel geworden, deze Numa Compact 2X. Heeft best wel iets weg van een goedkopere uitvoering van de Nord Stage. Al heeft die wel heel wat meer knoppen en speelt die ook echt wel lekkerder. Maar ja, gezien het prijsverschil mag dat ook wel.

8 Acoustic Piano, 8 Electric Piano, 8 Keyboards, 12 Bass & Guitars, 12 Organs, 12 Synthesizers, 12 Orchestral, 16 Other sounds
Tone wheel Organ Model (from Numa Organ 2 experience)
Synth engine (from Sledge experience)
Factory & User sounds updatable thru Hi-Speed USB device*
*with a dedicated application available within Fall 2018

https://studiologic-music.com/products/numa_compact2x/

Lijkt er dus sterk op dat de Sample mogelijkheid van de Sledge engine is opgenomen in deze Numa Compact 2X. Maakt het wat mij betreft echt wel een interessant toetsenbord.

Back