Wie verdient z'n geld met muziek? / Wat is je beroep?

beetje engineeren van klimaatinstallatie's in grote gebouwen....
technisch tekenen, werkvoorbereiding en berekenen...

Niet erg muziekaal dus.....

jammerrrrrrr....

Laatst gewijzigd:
Dacht al dat er een luchtje aan zat!

ik verdien m'n geld met:

- produceren (voornamelijk eigen werk en werk voor het eigen label)
- djen
- eigen label runnen
- eigen muziekuitgeverij runnen
- muziekmastering voor opdrachtgevers
- freelancer diverse werkzaamheden in de kunst-, film- en tvwereld (chauffeur, runner etc.)

Alles wit, ik ben sinds 2001 niet meer in loondienst geweest :z
Zou niks meer anders willen :luv:

Begeleid zelf een kinderkoor en heb een coverband waar we geregeld mee op de planken staan.
Verdient wel aardig maar natuurlijk niet genoeg :)

Verder is er de ambitie om een eigen concept uit te werken met de zangeres maar nog niets concreets.

Ik wacht ook niet echt op een platendeal ofzo voor m'n tracks, da's louter fun en voor de expertise.

Tegen een jaar of drie hoop ik prof. bachelor in de muziek - (wiskunde) te zijn, om dan mss nog iets bij te studeren (jazz, lichte muziek @ Maastricht) of gewoon direct het onderwijs in te stappen. In die zin ben'k wel van plan m'n brood ermee te gaan verdienen ja :)

Ik ben UNIX- en netwerk-consultant voor een grote consulting-firma. Ik zit vooral bij grote banken. Computers is ook een hobby van me, dus ik ben tevreden. Ik zou trouwens nooit financieel afhankelijk willen zijn van muziek, want dat werkt "je eigen ding doen" tegen.

Als hobby ben ik vooral bezig als :dj: en daar verdien ik toch af en toe een centje mee bij. Maar nog steeds niet genoeg om mijn platen van te kunnen betalen. Met muziek maken ben ik eigenlijk og maar net begonnen, en ik heb ook niet de ambitie om hiermee geld te verdienen.

Ik werk in een restaurant, laatste tijd veel met administratie bezig, wel relaxed werk vind ik. :)

Qua muziek heb ik wel op wat cd'tjes gestaan en ben ik druk bezig met nieuwe tracks om hopelijk eens een vinyltje uit te brengen (hardcore).8)

Origineel geplaatst door 6 trak
en wie verdient zijn muziek met geld?

Ik verdien muziek met geld dat verdiend is met muziek...8)

Ik ben werkzaam in de verzekeringswereld, en wat ik daar doe heeft echt geen fluit (...) met muziek te maken. Maar op zich heb ik het wel naar mijn zin.

Muziek is dus puur een hobby van me, eigenlijk al heel lang. En het is onnodig om te zeggen dat het me alleen maar geld kost - wat het oplevert is erg slecht in geld uit te drukken (ik weet, daar kun je 2 kanten mee op, haha).

Ooit heb ik 1 keer wat uitgebracht op een verzamel CD maar dat mag eigenlijk geen naam hebben. Was ook nog eens op een Mellow Compilatie, terwijl ik niet eens van mellow hou :)

Stiekem hoop ik dan ook ooit nog een keer iets uit te brengen op 12" (in een kleine oplage uiteraard), dat lijkt me toch wel een kick. Wie weet komt het er nog eens van! En zo niet is er ook geen man overboord want ik heb evengoed plezier in wat ik doe. Ik zeg altijd dat ik de ultieme underground produceer - mijn muziek komt de studio niet eens uit! Niemand kent het, op mijn vriendin na dan en die vindt toch alles mooi wat ik maak (maar het kan ook zijn dat ze me niet wil teleurstellen).

Op mijn 5e met orgels begonnen, daarna via conservatorium en hku wat zinnigs proberen te leren maar toch maar besloten dat de praktijk het beste was. Op mijn 18e gelijk zelfstandig geworden in de muziek en nog steeds rocking.
Moet ik wel als kanttekening bij zetten dat ik geen geld verdien met eigen muziek, maar met het draaien aan knopjes voor muziek van andere/tv producties.

Nog steeds systeembeheerder en af en toe verdien ik een paar eypo's met een livesetje ergens.

-C-

ik ben freelance java programmeur en ben sinds kort na een pauze van een jaar of vijf weer een studio'tje aan het opbouwen. Gaat ok want alle apparatuur waar ik toen veel geld aan kwijt was kost nu geen drol, bovendien verdien ik nu geld.

Gelukkig is muziek maken net als fietsen, dat verleer je dus niet. Ik was daar wel bang voor. Ik zou wel graag mijn geld willen verdienen met muziek maar besef ook dat het killing voor de inspiratie kan zijn als het opeens een moetje is. Ik merk wel dat ik jaloers ben op mensen die wel hun geld ermee kunnen verdienen dus waarschijnlijk wil ik het toch wel erg graag.

Origineel geplaatst door dione
Ik verdien muziek met geld dat verdiend is met muziek...8)

Meesterlijk!:D

Ik nu ff glazenwasser, t koelkastje moet toch vol, niewaar?

Binnenkort met een beetje mazzel (weer) bij een bedrijf in audiovisuele techniek in Utrecht

Ben militair en muziek maken is puur een hobby. Sinds er synths op m'n kamer staan zijn m'n draaitafels naar de kazerne verhuisd, waar ik ze nu daar op m'n kamer heb staan.

medewerker goederentransport in een ziekenhuis en student informatica.

@dennisb: bevalt dat een beetje, freelance java programmeur?

@dennisb: bevalt dat een beetje, freelance java programmeur?

In vergelijking met een vaste baan bevalt het me prima. Meer vrijheid en ook wat meer gedoe.

Back