Pakkende songs (die je raken)

sorry.. maar dat hoort op facebook thuis... eerlijk gezegd had ik verwacht dat facebook dit hele synth forum overbodig zou maken.. iets wat ze al wel gelukt is met hyves, partyflock en nog wat van die communicatie platformen........ zolang dit synth forum er nog is kom ik graag nog wel eens langs om aan mij oude hobby herinnerd te worden... toen ik met al die synths en studio apperatuur begon was er nog geeneens internet... je kocht wat over kopen van bestaande studio,s die van hun oude meuk afwilde.. en je kon gaan beginnen.. met muziek maken en bandjes gaan op nemen.. met dat laatste had ik geluk dat ik thuis herrie kon maken en voor lage tarieven bands kon uitnodigen. ik kocht mezelf bont en blauw aan afgedankte studio apperatuur.. maar ook synths die nu een vermogen waard zijn.. de yamaha cs 80 2000 gulden... en dat soort deals... en toen was daar opeens een op kolen gestookte atari s1040 st die bijna 2000 gulden had gekost.. gelukkig kende ik wel wat handige en snelle jongens die mij in no time een gekraakte cubase 2.0 toe konden schuiven.. (echt waar ik lieg niet.. dat leek net op een mega drugs deal in de rotterdamse haven.. om die floppy met cubase te krijgen.. belde we aan bij zo,n mega nerd die echt wilde weten of we niet werden gevolgd.....
maar dan.. zoek het maar uit allemaal..geen handleding, geen synthforum toen knikkerde ik net zo hard al die midi loze synths er weer uit.. zo heb ik mijn prophet 5 rev 1 omgeruild voor een korg wavestation. wat een openbaring was dat!!! 16 midi kaalen. en zeer fraaie geluiden. die uniek waren in het pre sampler tijdperk. ik zat te twijfelen tussen de wave station en de ensoniq mirage.. toen ik die uit probeerde voelde ik me al helemaal trevor horn.. maar die ging al stuk voordat ie de winkel uit was.. dus die werd het niet.. en wat een geweldige periode was dat.. alles ging gewoon vanzelf.. recording apperatuur.. microfoon techniek.. computer techniek.. ik zocht het zelf allemaal wel uit.... het synth forum werd ik pas lid van toen ik net overal uitgeflikkerd werd.. te veel voor te veel verlies moest verkopen.. en ik ook geen zin meer had om tracks te maken ook door het feit dat de platen labels die zeer geintresseerd waren in mijn muziek (djax x beats, roadrunner, bmg, virgin) met de zelfde klote smoesjes kwamen als waar je alle wel succesvolle artiesten altijd over hoort klagen.. .. gelukkig waren er wat mede muzikanten zo attent geweest om daar een liedje over te maken... ik was het allemaal behoorlijk zat en kreeg toch nog de ingeving voor een nummer..
gebaseerd over een leip vogelachtig pluizebol poppetje die een komisch boing bong geluid maakte als je er tegen sloeg..
we waren toen op lowlands altijd met een grote groep (allemaal leren kennen via de div lowlands forums..
voor mij het begin van sociaal doen via de computer iedrjaar was er bij het 24 uurs cafe of de wortel op lowlands dan ook een forum meeting..
dat was echt een hoop lol.. je wist niet hoe al de mede forummers er uit zagen..
want je kon alleen nog tekstjes typen ed.. en toen was het altijd.... ben jij nou die hans blieb ????
ik zei ja.. toen was het echt... HA HA HA HA HA HA...daar heb ik ook de drummer van monomyth leren kennen.. dus ik had op een gegeven moment ook zo,n boing poppetje.. en toen dacht ik.. laat ik daar eens snel een nummer van maken...dat was even een avondje kloten en klaar was ie.. en dan keihard draaien op camping 3 de hele periode tot maandag morgen.... later heb ik dat nummer omgedoopt als welkomslied op hyves voor alle nieuwe vrienden.. dat is mee gegaan naar facebook.. en iedereen die daar vrienden word met mij krijgt dat nummer.. of ze het nou leuk vinden of niet.....

ik heb nog wel een paar remixen gemaakt oa voor roadrunner die er eeen commerciele megahit in hoorde..

de psy trance versie.... je moet toch met je tijd mee gaan....
al kreeg ik nooiit de puf het echt af te maken..

https://www.mixcloud.com/vanbliebhoven/bliepertronicpsyboing/

en nog een 10 uur durende versie.. leuk om te kwallen..

Laatst gewijzigd:
Liedjes met een meisjes / vrouwen naam in de titel? Haha, nou dan zijn we voorlopig hier nog wel even bezig...bijna alle liedjes gaan daar immers over. ;)

Iggy Pop - Candy (1990)

Blondie - Maria (1999)

Nou Katie; je topic houdt het aardig vol zo bij elkaar trouwens!
Ik kijk hier even niet een dag en dan staan er gelijk al weer tientallen liedjes bijgeplaatst. Ik heb er nog niet de tijd voor gehad hoor om ze allemaal te beluisteren.
Het blijft altijd leuk - denk ik - om muziek met elkaar uit te wisselen. En natuurlijk vind je niet alles mooi, maar dat maakt ook niet uit (vind ik).

het begin van sociaal doen via de computer iedrjaar was er bij het 24 uurs cafe of de wortel op lowlands dan ook een forum meeting..
dat was echt een hoop lol.. je wist niet hoe al de mede forummers er uit zagen..
want je kon alleen nog tekstjes typen ed.. en toen was het altijd.... ben jij nou die hans blieb ????
ik zei ja.. toen was het echt... HA HA HA HA HA HA...
Dit is voor mij wel heel herkenbaar hoor. Met Hyves nam ik nauwelijks nog de tijd om wat te gaan eten. Mijn laptop stond op de aanrecht! Megadruk!!!
En zo'n eerste forumuitje was super 'spannend' voor velen. Sommige hadden bijna de hele nacht niet kunnen slapen haha...
Wel leuk hoor dat welkomstlied met dat boing poppetje voor Hyves. Ik zie daar de lol wel van in! :)

Buddy Guy & Jeff Beck - Mustang Sally (1991)

Fleetwood Mac - Rhiannon (1975)

Pink Floyd - See Emily Play (1967)

Beth Gibbons (van de Britse band Portishead) met een cover van "Candy says", een nummer uit 1969 van The Velvet Underground.

"Don't break my heart" is nummer van Vaya Con Dios (met zangeres Dani Klein) waar ik nog steeds graag naar luister. Bij Vaya Con Dios is het vooral de mooie stem van Dani Klein die het voor mij doet. In 2014 viel definitief het doek voor Vaya Con Dios, maar al een jaar later - in 2015 - is Dani Klein met het Sal La Rocca Quartet een tribute project begonen als eerbetoon aan jazzlegende Billie Holiday.

Er ging gisteren wel even een schok door me heen....Dolores O'Riordan onverwacht overleden. =( Ze werd 's morgens dood aangetroffen in een hotel in Londen waar ze voor opnames was. Ze werd slechts 46 jaar. De doodsoorzaak is nog niet bekend.

Ik kan me mijn ontmoeting met haar van jaren geleden nog als de dag van gisteren herinneren. Zo'n bijzonder en aardig iemand...onvergetelijk en ze is er nu gewoon niet meer. ;{

In 2010 ben ik voor het laatst bij een concert van The Cranberries geweest waar zij dus de zangeres van was (voor wie dat niet weet). Hoe zij het publiek weet te omarmen met haar prachtige stem en uitstraling, dat zie je maar weinig. :luv: Nog steeds denk ik vaak terug aan de memorabele momenten van dat concert.

Linger

Ode to my family (live in de HMH)...het concert in maart 2010 waar ik toen ook bij was. :)

Helaas is het niet zo'n beste opname. Er was een veel beter filmpje - waar ik ook in beeld was - maar die kan ik nu helaas niet (meer) vinden.

cranberries daar ga ik me maar eens in verdiepen...... is tot nu toe langs mij heen gegaan.....
in tussentijd dan nog maar een potje kwaliteits synthezeiker klankenreeksen.....

Arthur heb ik ooit nog gezien toen ie met jump dickie jump Amsterdam onveilig maakte.
Deze man kan ook ongelooflijk lekker rock 'n roll spelen.
En ook een man zonder pretenties, leuk dat je 'm persoonlijk kent trouwens!
Hier nog een keer met die bekende Gretsch sound van 'm;

Piet Veerman, mede dankzij liedjes schrijver Arnold Mühren, de "godfather" van de Paling sound...

Het grote succes (met The Cats) kwam toen Piet Veerman (met het nummer Times were when) de leadzanger van de band werd. Eerst was Cees Veerman nog de leadzanger en toen kwamen de platen (o.a. What a crazy life, Sure he's a cat, Turn around and start again) zeg maar niet hoger dan een 12/14e plaats in de top 40 van toen.
Vrijwel alle nummer 1-hits werden geschreven door (bassist) Arnold Mühren en die zag daardoor (tot zijn eigen verbazing) diens banksaldo binnen no-time sky high stijgen. En dit had al vrij gauw tot gevolg dat Piet Veerman niet meer de door Arnold Mühren geschreven liedjes wilde zingen. Waarna het succes van de band helaas snel minder geworden is... Er wordt weleens beweerd dat Cees Veerman er van baalde dat Piet Veerman de leadzanger geworden was, maar die schijnt dat juist ok gevonden te hebben. We kunnen het Cees niet meer vragen, want die is vier jaar geleden op Java (Indonesië) overleden waar hij sinds 2011 met zijn vrouw woonde. Daar hoopte hij het paradijs te vinden, maar hij kende daar vooral veel heimwee. Iemand die vaak depressief piekerde over het leven en waar het naartoe zou gaan met deze wereld.

De muziek / filmpjes van The Cats mogen dan misschien niet meer van deze tijd zijn, maar de prachtige stem van Piet Veerman vind ik ook nu nog heel bijzonder.

One way wind (uit 1971 dat wederom geschreven werd Arnold Mühren)

Een leuk filmpje van een goed gesprek met Piet Veerman...o.a. over Volendam en wat mogelijk de reden zou kunnen zijn waarom daar zoveel goede muziek gemaakt wordt....

En Piet Veerman die een mooi duet zingt met zijn kleindochter Melanie Jonk (Mell) die ik ook prachtig vind zingen... Ik vind dat heel speciaal!

1964 (Marianne Faithfull) / 1965 (The Roling Stones)- "As tears go by"
Mick Jagger begint dit nummer te zingen, daarna volgt Marianne Faithfull...

1976
Het nummer "Lunar Sea" (van Camel), en live gespeeld door o.a. Andrew Latimer (gitaar), Peter Bardens (toetsen) en Andy Ward (drum & percussions)

Yes, Camel; het is en blijft hele goede muziek
natuurlijk en die langgerekte nummers daar hou ik wel van.

Gisteren draaide ik weer 'ns porcupine tree ;

eigenlijk hoort dit een aparte topic te worden.. maar omdat het een violist is en geen synth freak eerst maar hier..
verleden week is op 63 jarige leeftijd overleden de violist lucas amor die in de bands the fool moon band en la vie en rose speelde.. hij heeft vaak bij mij in de studio dingen op genomen voor oa 2 cd,s van la vie en rose, (wereld muziek, en meer klassiekerigere dingen met pianist rodolfo ravisante.. een zeer bevlogen chaotische levens genieter.. zelf heb ik ooit in de tijd dat hij voor cd opnames kwam een paar nummers door de bliebmachinerieen gehaald en er een trancy triphoppy sfeer aan gegeven..

en toen de opnames klaar waren vroeg hij me nog wel eens mee naar spanje (altea) waar hij danwat video clips ging maken en live optredens...

goeden tijden waren dat..
dit is een van die video clips

Mooie nostalgische verhalen blieper...ze zijn uit het leven gegrepen.

En dan nu eerst aandacht voor twee overledenen van deze maand...

Ray Thomas (blaasinstrumenten: fluit, saxofoon, hobo....). Hij verliet in 2002 - om gezondheidsredenen - de groep en is vooral bekend door zijn fluitpartij in...

France Gall die in 1965 op 17-jarige leeftijd het Eurovisiesongfestival won met het door Serge Gainsbourg geschreven nummer "Poupée de cire, poupée de son".

France Gall met uit 1987 "Ella, elle l'a" (dat een hommage is aan Ella Fitzgerald)

Back