Pakkende songs (die je raken)

De Canadese indierockband Arcade Fire...

met Rebellion (Lies) (2005), live gespeeld (in 2014) @ Earls Court (Londen)

en
Everything Now (uit 2017)

Niet echt een specifieke song, maar heb gister Nils Frahm zien optreden in de Doornroosje in Nijmegen en ben er nog steeds van onder de indruk.

Mooi! Indrukwekkend!!!

En wat vind je dan van "All Melody / #2" - twee tracks van ieder ca. 9 min. die in elkaar overlopen - dat afkomstig is van zijn nieuwste album "All Melody" dat enkele dagen geleden verschenen is?

Ja, Nils Frahm was gister weer erg goed. Ik vermoed wel dat hij er verantwoordelijk voor is dat Juno-60's na elk optreden van hem 5 euro duurder worden op de 2e hands markt. :D

Nieuwe plaat is mooi, interessant om te horen hoe hij zelfs de hamers van de piano onderdeel laat zijn van het totaalgeluid zonder dat dat storend wordt maar zelfs de sfeer versterkt.
Van Pitchfork: "his strength as a musician isn’t in the complexity of his composition, but in the nuances he gets out of his instruments and onto the tape; it’s in the echo and in the air, and in the way that he plays the room itself." Mooi gezegd en erg treffend.

Mooi! Indrukwekkend!!!

En wat vind je dan van "All Melody / #2" - twee tracks van ieder ca. 9 min. die in elkaar overlopen - dat afkomstig is van zijn nieuwste album "All Melody" dat enkele dagen geleden verschenen is?

Indrukwekkend was het zeker. Hoe mooi hij verschillende sounds samen laat werken was erg tof om te zien en horen. En inderdaad wil je gelijk (wilde ik toch al 8o) ) een ouwe juno kopen.

Ray Thomas (blaasinstrumenten: fluit, saxofoon, hobo....). Hij verliet in 2002 - om gezondheidsredenen - de groep en is vooral bekend door zijn fluitpartij

Goh zeg Ray Thomas, de flierefluiter bij de Moodies.

Hoop dat ie nu z'n paradise gevonden heeft, hier nog een mooie bijdrage van 'm.....

Bailando (2014 , Engelse versie)
Enrique Iglesias met Sean Paul, (de Cubaanse reggaetongroep) Gente de Zona en (zanger, songwriter, producer) Descemer Bueno

Heb je Enrique Iglesias wel eens live horen zingen? :o: Maar maakt mij helemaal niks uit :luv:

3 Doors Down met Kryptonite (live)
De lead gitarist is niet meer onder ons (overdosis 2016)

Dennis Edwards was 3x leadzanger van The Temptations. Gisteren overleed hij...

uit het pitoreske finland komen best wel veel eigenzinnige en bijzondere productie,s op de markt..
de bekenste band daar vandaan was de band wigwam, die ook weer vele afsplitsingen en solo projecten kende..
maar onlangs ontdekte ik ook de band jeavestone...

en helemaal in canterbury sferen..

en de ex bassist van wigwam die ook weer te vroeg is heen gegaan werd met name bekend door zijn samenwerking met mike oldfield..

en dan het volgende project die ik zelf moest uploaden.. was verder nergens te vinden..
https://www.facebook.com/vanbliebhoven/videos/vb.100000588656290/1221577871205156/?type=2&video_source=user_video_tab

iets wat ik ook met deze track moest doen.. net als hier boven zo,n wonderfraaie compositie..
en is afkomstig van toetsenist kurt rongey (thinking plague, underground railroad)
https://www.facebook.com/vanbliebhoven/videos/vb.100000588656290/1001002773262668/?type=2&video_source=user_video_tab

Laatst gewijzigd:
todd rundgren een groot grossier in pakkende songs die je raken.. maar ook een meester experimenteren.. albums als a wizzard a true star.. en initiation. zijn klassiekers.. en het werd helemaal bingo toen hij met zijn band utopia op de proppen kwam.. hier vind ik zojuist een langere uitvoering van een van mijn favoriete nummers van die band ..

Nils Frahm wil ik wel eens live mee maken.. zou hij ook ergens tevoorschijn te trekken zijn?? dat ie gewoon komt optreden op psi fi living village festival,of noem maar wat.... zal toch niet veel moeilijker zijn dan bv een ott in je line up te zien te krijgen...
moet je toch eens horen...
wat een luisterrijke polyfoon gemodulerde klankenreeksen. waarmee dit heerschap je oren aan het besproedelen is!!!

Laatst gewijzigd:
akltijd bijzonder lullig en vervelend als een muziek maatje waar je jaren lang lief leed toetsen en computers mee hebt gedeeld opeens zelfmoord heeft gepleegd.. een van de meest zinloze acties vind ik altijd.. dat hoeft hele maal niet.. want je overleefd het toch niet!!
en dan al die muzikale gedenkmonumenten.. waar we samen aan hebben lopen zwoegen...
en dingen die hij even snel in zijn eentje in een uurtje klaar had als hij weer een bruikbare sample in een radio programma ontdekte... (dat was in dit geval de tingelingeling stem.. )
rip arjan van kampen..

en dan nog de klanten in mijn studio die vaak tenen krommend waren maar regelmatig ook geweldig..
zoals een duo wat ik op ruigoord hoorde die zo klonk alsof ze hun instumentarium net een paar uur terug bij het grofvuil hadden gevonden... (dat gebeurt helaas met een philicorda orgelyje de laatste jaren ook niet meer.. 10 haar geleden vond je er talloze voor 50 euro bij de div kringloop winkels (ik heb er een paar gehad die het meestal maar half deden met een hoop gekraak en storing. en die een sterke geur van.. noten hout gemixt met de geur van gebakken stof op de buizen, prints en voeding. en nog wat rare geuren.. misschien iemand zijn oma die een half jaar dood in huis heeft gelegen bij het orgel..wellicht is de prijs nu al ver 10 voudigd.. 250 euro is al de gangbare prijs..20 jaar geleden was het 50 euro als ie het redelijk deed.
op ruigoord zag ik dus toen (2002) dit duo bezig met hun act wat was bedoeld als een eenmalige grap ik vroeg ze gelijk om bij mij maar eens wat op te komen nemen.. gratis omdat ik dan teminste hun muziek ook had van het een kwam het ander ferry rosenboom van exelcior was gelijk geintresseerd. en ptoducer martijn groeneveld ook.. toen werd het gelijk meer een doors achtig geluid. en het amateurisme was gelijk verdwenen... dat vond ik toen juist zo charmant maar nu zijn ze een van de meest spelende neder bands en brengen regel matig weer wat nieuws

het verzinnen van cllipjes liep trcht even redig met hun muziek.

Laatst gewijzigd:
ik ben ook zeker niet te beroerd om weer eens een flinke duik in de archieven te gaan nemen... en dan kom ik uit bij een band waar de meeste orginele leden ook alweer geruime tijd gewoon van dood zijn!.
er was nog 1 orgineel lid over gitareur mick box.. en die speelt nu de Hoochie Coochie rouw koetsie blues...

uriah heep was meer een recht toe voor zijn raap rock band maar wel een uiterst lekkere en smaakvolle rock band..
maar toen ik dit nummer voor het eerst hoorde.. ergens mid zeventies.. was dat toch wel een grote klasse apart.. niet aleen jengel gitaren , rochel orgels en kotsende vocaleurs.. maar ook een groot orkest er achter die de boel even flink kwamen op orchestreren.. het leek verdomme wel bijna klassiek!!
en nu moet iedereen hier op dit humble forum al hun zooi even aan de kant schuiven en even hier voor gaan zitten.. zoek een luie stoel uit.. een paar biertjes erbij.. (andere pretversterkers zijn zeker ook niet verkeerd) zet de boel even flink hard.. en speel dit filmpje af.. als je er echt voor wil gaan zet je uiteraard de orginele vinyl uitvoering op!!

Ah leuk, ik heb indertijd uriah heep nog 2 keer gezien, één keer met David Byron en aan het eind van de seventies of begin eighties met een nieuwe zanger.
Salisbury vind ik wel een hoogtepunt in hun ouvre, lekker lang nummer ook en het is eigenlijk nog het enigste nummer wat ik nog wel 'ns van ze draai.

Over Todd nog een leuke anekdote; indertijd toen men aan een aantal artiesten vroeg hoe ze door de Beatles beïnvloed waren gaf hij als antwoord; "I don't know exactly but I think it was because of the hair".
Is ie leuk of niet, je verwacht vanwege de songs of bijv de vooruitstrevende techniek die ze gebruikten maar dan krijg je zo'n antwoord!
Hij heeft indertijd een album gemaakt in mono met nogal een Beatles vibe;

Toevallig of niet maar al een paar dagen zit Todd in m'n hoofd met een paar nummers van Hermit of mink hollow.
Hier hoor je hoe hij toch wel een sociaal bewogen mens is;

Dit nummer mag er trouwens ook zijn en wat ie gedaan heeft in z'n mix weet ik niet maar de sound van de piano vind ik echt top in dit nummer;

deze raakte mij wel :)

maar toen kwam deze ........ erbij.
en die vind ik nauw echt....... laat ik maar
meteen stoppen met typen.

Kijk nog even naar het clipje van I saw the light en zie nu dat er een heel ander nummer bij hoort.
Sorry for that maar goed het gaat om de muziek uiteindelijk.

Een van mijn favorieten van dit moment (de hele EP eigenlijk, dit is de eerste van 6 tracks)

Back