Ik ben net even langs geweest om wat dingen uit te proberen, de yamaha s03 hadden ze niet maar wel de s08 en de CS2x, die eerste vond ik eerlijk gezegd niet zo prettig spelen, de instel mogelijkheden vond ik lastig en een beetje onhandig, ook de aanslag was het net niet helemaal, hoewel het wel gewogen toetsen zijn, wat ik hier wel erg prettig aan vond was het feit dat het 88 toetsen zijn (of was 't nou 76?). Ook vond ik dat er een beetje weinig 'echte' synth geluiden op zaten. Ik zou dan wel naar een 2dehands moeten kijken want nieuwprijs was 1249,-
De CS2x beviel me daarentegen erg goed. De toetsen zijn dan wel niet gewogen maar ik vond 'm erg lekker spelen, ook is 'ie makkelijk instelbaar, en die man vertelde dat je ook eigen geluiden er naar kan uploaden vanaf de computer ( bij de s08 kan dat ook geloof ik, of niet?). Het enige wat ik eigenlijk toch een groot nadeel vind, is dat hij maar 66 toetsen heeft, want ik heb toch liever 76 of zelfs 88. De nieuwprijs viel me daarentegen ook wel weer mee, die was onder de 800 euro (ik geloof 750,-, maar dat weet ik ff niet meer). Wat ook nog handig is, is dat 'ie redelijk licht is, en dus makkelijk mee te nemen.
Heeft iemand misschien nog een goed advies?
Ohja, een standaard heb ik al, wel een beetje een gammel ding, maar voor thuis goed genoeg.