Is het een cover of ?

er word toch tegenwoordig eigenlijk veel van anderen "gejat"
hebben producers vandaag de dag zelf geen creativiteit meer ofzo =(

ach, eigenlijk jat ik zelf af en toe ook wel eens wat :duivels: als je een sample maar op originele manier in je eigen muziek verwerkt

So heee! Wat een lijst. De vermoedens worden waarheid. Inderdaad waar is die creativiteit gebleven? Hoewel een cover ook creatief kan zijn. En dan betreft dit nog alleen maar de dance, hoewel de lijst vast en zeker nog niet compleet is.

Vooral lachuhhh

Paul Johnson covered van
loleatta Holloway

En Olav Basoski covered weer van Paul Johnson

Zo kunnen we de komende deccenia vooruit. Gewoon weer coveren van covers dus:D

Nou nou nou, cover.... Jamiroquai little L <-> Kajagoogoo Too shy. Ik heb er nog eens goed naar geluisterd, maar de enige overeenkomst (anders kan ik het niet noemen) die ik er in opmaak is in het begin waar je de beat hoort en een synth op de achtergrondMaar de melodie van die synth lijkt niet eens op Too shy en de baslijn die later ingezet wordt totaal anders is.

Origineel geplaatst door Slipperman
tja dit is alleen maar een kleine lijst...

top 40 staat er nog niet eens echt in vermeld... als we dat er nog eens bij vermelden word de site zeker 3 keer zo groot ;)

je kan zelf ook dingen toevoegen volgens mij....

Origineel geplaatst door Virtual-Analog
er word toch tegenwoordig eigenlijk veel van anderen "gejat"
hebben producers vandaag de dag zelf geen creativiteit meer ofzo =(

beter goed gejat dan slecht verzonnen, ik met deze regel ben ik het helemaal eens !

Origineel geplaatst door bambamstudio
beter goed gejat dan slecht verzonnen, ik met deze regel ben ik het helemaal eens !

Fatt, die site en dat te bedenken dat ik veel van die Classics in mijn kast heb staan,en nog veel waar van ik hoop dat ze die shit niet gaan coveren voor van die "tienerbritneybeyonhuppelkutmuziek" wees orgineel!!!:(

Gear: Soundcraft Spirit 16, Tannoy monitors Behringer Compressor/Limiter, Zoom 9050 multi effect, Boss RPQ-10 parametric eq, 3x Doepfer MCV-4, Roland JUNO-106, MKS-70
+ PG-800, MKS-30 + PG-200, MC-202, SH-32, Oberheim Matrix-6R, Sequential PRO-ONE, Six-Trak, Moog Rogue, Korg Poly-800, DW-8000, Microkorg, Crumar Bit 99,
Eko EK-1 basspedal
Oberheim DX met veel proms, Simmons Clap Trap, Roland TR-808, TR-707, TR-606, TB-303 , Musitec rhythm box Lindbergh rhythm box, Akai S-3000XL , 2 x vette!! Didgeridoo’s, King Alt saxofoon, Beuscher tenor saxofoon,, C-melody sax, Clarinet, 2x Technics SL-1210MK2, Dateq xtc, a lot off old Casio keyboards and old computers: MT-70, PT-30, Sinclair,Com64,Arcorn,MSX,Toshiba,Texas, etc. etc.

ik denk wel dat veel dingen in die lijst gewoon gegokt zijn of gewoon veel op iets anders lijken.

Moloko Sing it back - Donna Summer I feel love ? dacht het niet...

Inderdaad wordt wel erg veel gejat. Vroeger ook al maar het wordt wel steeds meer.
Dat kijg je als DJ 's met hun samples en kopieer drang alleen nog maar de dienst uitmaken i.p.v. muzikanten en songwriters.

Inderdaad wordt wel erg veel gejat. Vroeger ook al maar het wordt wel steeds meer.
Nou, weet niet hoor, vroeger dus ook wel erg veel. Zelfs Hey Joe is niet van Jimi . . .

er was een keer een interview op radio 3 met iemand die onderzoek had gedaan naar covers en er een boek over uit had gebracht. ze lieten toen ook sprekende voorbeelden horen. De conclusie was, dat bijna alles gejat was. van pop tot house van voor de middeleuwen tot nu.....

wel grappig zon site

Back