yamaha dx7

Zo'n DX-7 Centennial heb ik ooit eens mogen aanschouwen in de etalage van een muziek-winkel in Keulen (vlak bij de Dom) en ik wist niet wat ik zag!!! :{ :{ :{

(zelf had ik al een paar jaar een 'gewone' DX-7)

ik heb naar het downloaden en een beetje wijzigen van de online beschikbare DX sounds (duizenden, ik deed er elke week een paar honderd, leuk vlak voor het slapen gaan een half uurtje DX sounds voorbij laten komen) toch wel redelijk vette leads erbij, mocht je er ooit een kopen kan ik je wel een stuk of 80 mooie sounds sturen (syx).
De DX7-II is functioneler (hier kun je bijvoorbeeld ook de attack van een epiano layeren met de basic sound, dat klinkt wel gaaf) maar ik vind uitendelijk de MK1 (of de rackversie de TX7, ook niet gek voor je trouwens) vetter klinken, ook live snijdt deze beter door de mix. Een chorus is wel een must (of nog mooier een roland jazz chorus versterker, die chorus is perfect voor de DX7, superbreed, vet en stereo, m'n absolute favo sound is nog altijd de DX7-EP over een JC120).
Sounds editen gaat perfect met Sounddiver, alle instellingen zijn te wijzigen en je kunt direct het reslutaat horen (sounddiver kan na een wijziging direct een midifile afspelen met het gewijzigde geluid), ook heb ik een freeware bibliotheek (soundlib, ff googlen en je hebt um) die makkelijk werkt.
DX7 rules dus nog altijd

Origineel geplaatst door toetsenistje
ik heb naar het downloaden en een beetje wijzigen van de online beschikbare DX sounds (duizenden, ik deed er elke week een paar honderd, leuk vlak voor het slapen gaan een half uurtje DX sounds voorbij laten komen) toch wel redelijk vette leads erbij, mocht je er ooit een kopen kan ik je wel een stuk of 80 mooie sounds sturen (syx).
zou ik tegek vinden, heb zelf een aantal soundiverpatches maar krijg sounddiver niet echt aan de praat op m'n oude mac. syx. filles kan ik wel inladen, dus als je me een set zou willen sturen, heel graag.
sinds kort kan trouwens ook .syx geupload worden op dit forum!!, zou ook een leuk idee zijn.
bedankt, en met vriendelijke groet (weerom), leo/sunny:kimono:

Back