Videogames van de jaren 80/90- post hier je ervaringen.

Alone in the Dark II heb ik nog niet zo lang geleden gespeeld. Toch behoorlijk creepy....en je had twee paralelle verhaallijnen die je kon spelen.

Voornamelijk is het dertien uit een dozijn troep, en daar is Chasm ook een voorbeeld van.
na level 3 begon het mij idd een beetje te hard te jeuken en ben ik er maar mee gekapt :P
het spelen in 320x200 omdat anders de frame rate in DOSDoos te laag word is niet echt lachen :D

Virtual Hydlide!

Later in Morrowind was het een stuk beter. :D

Warcraft 2
warcraft2.jpeg

Als een gek hout hakken. Snel vliegbeesten maken todat je aan max units zat en dan elkaar aanvallen.

Heb gister Full Throttle maar weer eens geinstalleerd. Blijft toch stoer! Lucasarts point & click adventures, beetje uitgestorven concept, maar waarom?

Full_Throttle_kuvakaappaus.png

Warcraft 2
warcraft2.jpeg

Als een gek hout hakken. Snel vliegbeesten maken todat je aan max units zat en dan elkaar aanvallen.

Prachtig. Warcraft 2 Toen blizzard nog lief was...
De midi muziek tracks waren wel hemels trouwens door een Soundblaster AWE32.

De MSX2 versie van Outrun is echt belabberd. Bij de versie op de ZX Spectrum hebben ze tenminste moeite gedaan om er iets van te maken.

De MSX2 versie van Outrun is echt belabberd. Bij de versie op de ZX Spectrum hebben ze tenminste moeite gedaan om er iets van te maken.

correct.
Ook zeer gaaf dat de ouwe meuk geremaked wordt. Laatst deze game voor mijn xbox360 aangeschaft voor 8 euro.

zelfde geld voor After burner. Kost geen klote, maar is wel top gaming fun.

eigenlijk is die nieuwe outrun niet meer dan elk ander goed uitziend racespel met dat verschil dat je nu een wijfie blij moet maken met het oppakken van muntjes endergelijke... de wow-heids factor qua techniek (want nu is het heel gewoon) is eigenlijk aanzienlijk lager dan die versies van destijds (afgezien idd van de MSX) wat mij betreft...
mja als je de techniek in je achterhoofd houd wel ja maar die van de ZX ziet er ook niet al te best uit in vergelijk met de rest... goed, de ZX kan grafisch niet zo veel maar dan is de vraag nutuulk of outrun uberhaupt wel op de ZX had moeten worden uitgebracht... sommige computer zijn nu eenmaal niet in staat om bepaalde dingen ook op een mooie manier te doen...

nostalgie!!!!
yup, voor diegene die de games hebben gespeeld back in the days wel idd...

http://nl.wikipedia.org/wiki/Nostalgie

Er is ook een algemene tendens op het verleden terug te blikken alsof "het vroeger beter was". Deze nostalgie is meestal enkel gericht op een geromantiseerd beeld van het verleden en focust doorgaans slechts op enkele details of bepaalde dingen die tegenwoordig anders zijn in vergelijking met toen. :P

Zeer veel elementen van de originele outrun game komen weer terug in de Outrun Online Arcade game. Checkpoints, timer, slome vakantiegangers, muziek etc etc.

Back