loveyourjunos
Ouwe rot
Dat sid muziekje van de Commodore zit echt in mijn muzikale dna verankert
(heb t .sid filetje bijgevoegd)zo veel krachtig dan - ik noem maar wat - de muziek van
je krijgt toch spontaan diarree van die slappe meuk

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
(heb t .sid filetje bijgevoegd)

het muziekje was in combi met de game destijds erg pakkend idd... voor de rest stelt het nutuulk nu ook weer niet zoveel voor buiten de C64 universe, ook opzich de SID chip niet als synth (maar uiteraard wel binnen de home computer universe van de 80's in vergelijk met andere sound chips natuurlijk) het outrun muziekje geeft je dus een goed gevoel omdat je dat destijds ook had bij het spelen van het spel... het is de associatie dus...Dat sid muziekje van de Commodore zit echt in mijn muzikale dna verankert(heb t .sid filetje bijgevoegd)
het muziekje was in combi met de game destijds erg pakkend idd... voor de rest stelt het nutuulk nu ook weer niet zoveel voor buiten de C64 universe, ook opzich de SID chip niet als synth (maar uiteraard wel binnen de home computer universe van de 80's in vergelijk met andere sound chips natuurlijk) het outrun muziekje geeft je dus een goed gevoel omdat je dat destijds ook had bij het spelen van het spel... het is de associatie dus...
het spel kwam ook uit in de tijd dat SID muziek (waarmee de meesten het nu associeren) nog maar net een jaartje bestond (1985 is zo'n beetje het jaar waarin de eerste Rob Hubbard tunes de kop opstaken) dus alleen daarom moet zo'n tune dan ook destijds (op de C64) een enorme technologische impact hebben gehad...

yup, voor diegene die de games hebben gespeeld back in the days wel idd...
http://nl.wikipedia.org/wiki/Nostalgie
Er is ook een algemene tendens op het verleden terug te blikken alsof "het vroeger beter was". Deze nostalgie is meestal enkel gericht op een geromantiseerd beeld van het verleden en focust doorgaans slechts op enkele details of bepaalde dingen die tegenwoordig anders zijn in vergelijking met toen.![]()

ja ok daar heb je gelijk in maar qua outrun geldt dat dan weer niet nutuulkuhh, ik speelde in de jaren 90 ook games!! Nou ja, in de midden 90's zo ongeveer.

ja holadiejee hey, op een arcade kast... we hadden het ff over home computers hanzMwaa... Niet echt. De muziek op de arcadekast maakte behoorlijk wat indruk

wat was rond kerst? dat Outrun uitkwam op de C64? ik dacht het niet:@6; Dat was overigens rond kerst 1987, midden in de gouden dagen van de C64 top games en legendarische SID tunes.
wat was rond kerst? dat Outrun uitkwam op de C64? ik dacht het niet: http://www.c64.com/games/no-frame.php?showid=218&searchfor=outrun&searchfor_special=&from=0&range=10
The complete release chronology is as follows:
OutRun, Arcade (1986)
OutRun, Commodore 64 (1987)
OutRun, Sega Master System (1987)
OutRun, Amiga Computer (198
OutRun, Sinclair Zx Spectrum (1987)
OutRun, Amstrad CPC (1987)
OutRun, MSX2 (198
OutRun, Commodore Amiga (198
OutRun, Atari ST Computer (1989)
OutRun, PC [MS-DOS 5.5''] (1989)
OutRun 3D, Sega Master System (1989)
Battle OutRun, Sega Master System (1989)
OutRun, LCD Table-Top Game (1989)
Turbo OutRun, Sinclair Zx Spectrum (1989)
Turbo OutRun, Atari ST (1989)
Turbo OutRun, Commodore 64 (1989)
Turbo OutRun, Commodore Amiga (1989)
Turbo OutRun, Arcade (1990)
OutRun, PC-Engine (1990)
Turbo OutRun, PC [MS-DOS] (1990)
OutRun, Genesis, (1991)
OutRun, Game Gear (1991)
OutRun Europa, Atari ST [UK] (1991)
OutRun Europa, Game Gear [UK] (1991)
OutRun Europa, Sega Master System [UK] (1991)
OutRun Europa, Sinclair Zx Spectrum [UK] (1991)
OutRun Europa, Amiga [UK] (1991)
OutRun Europa, Commodore 64 [UK] (1991)
Turbo OutRun, Genesis (1992)
OutRunners, Arcade (1992)
OutRun 2019, Genesis (1993)
OutRunners, Genesis (1994)
OutRun, Saturn (1996)
OutRun, PC-CD ROM [Sega Smash Pack] (1999)
OutRun, Sega Dreamcast [Yu Suzuki Game Works Vol. 1] (2001)
OutRun, Sega Dreamcast [Shenmue II] (2001)
OutRun, Xbox [Shenmue II] (2002)
OutRun, Mobile Phones (2002)
OutRun, Game Boy Advance [Sega Arcade Gallery] (2003)
OutRun 2, Arcade (2004)
OutRun 2, Xbox (2004)
OutRun, Arcade [OutRun 2 unlockable] (2004)
OutRun 2 SP, Arcade (2004)
OutRun, Playstation 2 [Sega Ages Vol. 13] (2006)
OutRun 2006: Coast 2 Coast, Xbox/Playstation 2/Sony PSP/PC (2006)
OutRun Online Arcade, Xbox Live Arcade [NA]/Playstation Network [EU] (2009)

dat verhaal had je geloof ik al eens verteldZelfs nog maps gemaakt voor Quake 2, samen met Meizo (hier van 't forum), maar die was daar stukken beter in dan ik. Die heeft me toch maps gemaakt joh, waaaaanzinnig!![]()

OMG! deze is zooooo fout dat ie gewoon weer gaaf is

:voor die tijd (eind 90's?) zeker idd alleen dat zicht (depth cueing) is wel erg beperkt tot een paar meters...The Mummy Video Game: Chamber Of Anubis Level pt 1[/url]
en nog steeds, blijft een leuk spel
voor die tijd (eind 90's?) zeker idd alleen dat zicht (depth cueing) is wel erg beperkt tot een paar meters...
normaal gesproken word dit gedaan om de engine niet te veel te hoeven laten tekenen in de diepte
maar ik kan me niet voorstellen dat een gemiddelde PC ten tijde van het uitkomen van dit spel dat niet aan zou hebben gekunt...
, waardoor het nog spannender wordt als je tussen allemaal mummy's staat