Videogames van de jaren 80/90- post hier je ervaringen.

hij lijkt mij wel legit, maja misschien hebben ze een of andere assist-tool gebruikt ofzo..

Is wel geloofwaardig. Een kennis van mij doet aan trick jumpen. Belachelijk hoe dat soort lui door levels heen vliegen.

assist-tool gebruikt
mja maar da's dan een cheat, vin'k dan weer een tikki minder...
trick jumpen.
die kende ik nog niet... hoe gaat dat pcies in zijn werk dan?

ik ken wel, zoals al eerder aangegeven, het 'strafe-jumpen' ofterwijl het tegelijk zijwaards en voorwaards jumpen zodat je verder kan springen maar ook kan rennen (wanneer je niet springt)...

mja maar da's dan een cheat, vin'k dan weer een tikki minder...

die kende ik nog niet... hoe gaat dat pcies in zijn werk dan?

ik ken wel, zoals al eerder aangegeven, het 'strafe-jumpen' ofterwijl het tegelijk zijwaards en voorwaards jumpen zodat je verder kan springen maar ook kan rennen (wanneer je niet springt)...

Zelfde princiepe inderdaad. Het is vooral roteren en schuiven met de muis. Zelfs de framerate heeft invloed.

Het is vooral roteren en schuiven met de muis.
dat schuiven zou alleen kunnen als je de muis de voor- en zijwaardse movement laat verzorgen, dus dat je dan tegelijkertijd met CRSR UP als met de muis voorwaards gaat... ik maak altijd gebruik van mouse-look dus vandaar dat ik het niet kende (en ik denk velen met mij niet behalve een paar verdwaalde console gastjes die nog altijd slechts ende alleen met de toetsen op de PC spelen misschien :D)...

over key instelling gesproken, de mijne is bij nagenoeg elk 3D spel als volgt:

CRSR Up = forward
CRSR Down = backward
CRSR Left = Strafe Left
CRSR Right = Strafe Right
Left Ctrl = Duck
Left Shift = jump
Enter = Open/Operate etc.

L. Mouse Button = Fire
R. Mouse Button = Alt Fire

en de Mouse Movement voor het rondkijken dus...

Laatst gewijzigd:
dat schuiven zou alleen kunnen als je de muis de voor- en zijwaardse movement verzorgt, dus dat je dan tegelijkertijd met CRSR UP als met de muis voorwaards gaat... ik maak altijd gebruik van mouse-look dus vandaar dat ik het niet kende (en ik denk velen met mij niet behalve een paar verdwaalde console gastjes die nog altijd slechts ende alleen met de toetsen op de PC spelen misschien :D)...

Het mijne weet ik er ook niet van hoor. Trick jumpen is maar suf. Fraggen... daar gaat het om met die piew piew shooters.

Wolfenstein was trouwens ook niet echt met muis te spelen.. WASD was nog niet uitgevonden destijds.

LOL.gif

Ik ga mijn ipod doneren aan het goede doel, en koop zo'n ding.

:D8~

Laatst gewijzigd:
wat een ongelovelijke tell-sell ratel stem met aan het einde van elke zin zo'n neergaande pitchbend heeft die commentator :erm:

ik heb ooit ook zo'n dergelijke game gespeeld op de PC, was nog onder DOS en van franse makelij volgens mij... 1 of andere bende (in moderne tijden) moest je uitschakelen... ik herinner me nog 1 of andere opslag hal met kisten/dozen waar het begon, een stage of 2 later moest je een gang door terwijl je links en rechts vijanden die uit deuren kwamen moest omleggen... k'weenie meer hoe het spel heette...

Zaterdag een mooie mint Sega Game Gear op de kop getikt incl. 5 games voor 2 tientjes. Deze hand held van destijds 350 - 400 gulden was de tegenhanger van de Nintendo Gameboy.
Helaas kwamen er in Europa niet veel titels uit voor dit game monster. De titels echter die wel in europa uitgebracht zijn, waren top notch.
Het kreng verslind overigens met gemak 6 AA batterijen in nog geen 40 minuten. Goddank bestaan er cheap ass universele adapters.

Het kleurenscherm (4k colour palet / 32 simultaan) is van dusdanig slechte kwaliteit dat het retrogevoel weer sterk oproept.
Net als de atari lynx eigenlijk, alleen had de GG betere games en een hogere res. Het was Immers een handheld versie van de Sega Master System)

Enfin, ik ben helemaal in mijn nopjes met deze coole bak.

Laatst gewijzigd:
Het kreng verslind overigens met gemak 6 AA batterijen in nog geen 40 minuten. Goddank bestaan er cheap ass universele adapters.
dat is wel heel extreem 8D ik neem aan dat je hem gekocht hebt om hem ook op die manier te gaan gebruiken anders nam je nutuulk al genoegen met een emu op de PC...
Het kleurenscherm (4k colour palet / 32 simultaan) is van dusdanig slechte kwaliteit[/url]
ah joh, zo slecht is dat toch niet, heeft de amiga (500) standaard ook...

die game gears blijven leuk net als neogeo pocket..sega was toch altijd zijn tijd ver vooruit..dreamcast anyone?

ah joh, zo slecht is dat toch niet, heeft de amiga (500) standaard ook...

Ja.. nee de weergave is zeer slecht. het was een oud type LCD scherm :) Het kleurenpallet is zeer ok. Niet 4k zoals ik eerder zei maar 512 / 32 colours.
Ook niet slecht.

die game gears blijven leuk net als neogeo pocket..sega was toch altijd zijn tijd ver vooruit..dreamcast anyone?

Bijna PS2 waardig. alleen nooit een succes omdat CD's te kopiƫren waren zonder enige vorm van beveiliging. Die markt kelderde om die reden als een bezetene. Wel een heel mooi systeem. (Met internet mogelijkheden zelfs)

Back