Videogames van de jaren 80/90- post hier je ervaringen.

Origineel geplaatst door 6 trak
voorloper van police quest?

Dat is toch verdorie niks minder dan police quest? :D

Met dat autootje rijden door de stad....oei, wat lastig kon dat zijn. Met sirene aan ging je ook nog dubbel zo hard :)

Sam & Max hit the road..meesterlijk..

sam_and_max_hit_the_road.jpg

ik speelde op de c64 altijd een spelletje waar je in het eerste level over pijlen heen moest springen.
Level2 was iest met een piramide trap en daar komen dan stenen naar beneden gerold.
Wasook nog een level met een bad vol piranjaas!
Hoe hete dit spel?

Ook was ik op de tullip bezig met Larry 1 die was echt super leuk maar was toen nog wel lastig voor mij als klein pikkie.
Super kicken als je dan die mensjes achter alle schappen vandaan ziet komen als je je faforitie condoons koopt :D

Origineel geplaatst door mc_kwok
Dat is toch verdorie niks minder dan police quest? :D

Met dat autootje rijden door de stad....oei, wat lastig kon dat zijn. Met sirene aan ging je ook nog dubbel zo hard :)

Police Quest was ook SUPER!!!

Origineel geplaatst door JEFReak
ik speelde op de c64 altijd een spelletje waar je in het eerste level over pijlen heen moest springen.
Level2 was iest met een piramide trap en daar komen dan stenen naar beneden gerold.
Hoe hete dit spel?

Tetris? 8o)

Origineel geplaatst door shortwave
Leg eens uit... hoe kan een computer nou analoog zijn? :geslaagd:

Consoles of the early 1970s (Pong and Magnavox Odyssey) were often inaccurately called "analog" but actually used discrete logic.

citaat van deze wiki

Hoe hete dit spel?
XL_-_Aztec_Challenge.jpg
Aztec_Challenge.mp.gif

ccs01.gif
aztec_challenge4.gif

Meesterlijk!!!!! dan is hem ja Aztec challenge meesterlijk spel vond ik het toen.

Zelf ook gespeeld? of heb je het opgezocht.
wat denk je? ;)

nog zelfs in de begin jaren met een Z/W TV-tje wat qua pyranha level onspeelbaar was aangezien de kleuren bruin en donker blauw niet te onderscheiden waren... 8D

die muziek erbij was ook spannend... *tak... takke tak... takke tak...* en naarmate je verder kwam steeds meer geluiden :)

larry speelde ik wel op Z/W maar aztec challenge (nu weet ik de naam weer) In kleur.
err was ook nog zoon leuk 2D spel met een vliegtuig. Dan moest je helicopters neer knallen. Weet de namen echt niet meer, was echt een broekkie toen (nu nog).

Contrast scherper instellen dan kun je wel wat zien denk ik.

Iemand ook nog iedeeen waar ik misschien nog schijfjes met spelletjes voor de Atari St 1040 kan krijgen?

Olympic Gold voor de Sega blijft ook een toppertje. :L

Ik speel het nog wel regelmatig met mn broertje en wat vrienden. Gegarandeerd een avond vol competitie, geschreeuw en het uit volle borst meezingen wanneer jouw land de zege behaald.

:mega:

59-Olympic%20Gold2.jpg

59-Olympic%20Gold1.jpg

barce1.gif

barce3s.gif

barce4s.gif

Iemand ook nog iedeeen waar ik misschien nog schijfjes met spelletjes voor de Atari St 1040 kan krijgen?
met een heel klein beetje research op het net kom je heel wat titles tegen (vooral voor de 1040STe)
te 'runnen' in deze toch wel heel erg fijne emulator: SainT 8)

err was ook nog zoon leuk 2D spel met een vliegtuig. Dan moest je helicopters neer knallen.
Falcon Patrol II (the battle continues) toevallig?

LEUKE TOPIC !

Op de C64 was mijn favoriet altijd spy hunter en microprose football, en ook blue max en zaxxon. (Had zelf geen C64 maar speelde veel bij anderen).

Ik heb wel een Amiga gehad en mijn favorieten waren (zijn ?):

- Afterburner
- Formula one
- Space ace (leek net een tekenfilm !)
- Savage
- Kick off (WOW ! , maar tegenwoordig speel ik Pro Evolution Soccer op XBOX, wat een verschil, haha)
- International Karate
- Obliterator (vooral intro-filmpje)
- Lotus challenge
- Stunt Car racer
- Speedball 2

En guess what, ik vond Speedball 2 zodanig tof dat ik die nu zelfs op mijn telefoon heb gedownload, exact hetzelfde ! Alleen jammer dat ik het nu met de telefoontoetsjes moet doen, met zo een ouderwetse JOYSTICK ging het toch makkelijker :dubbel:

Grappig om ook bijvoorbeeld oude games-magazines (bijvoorbeeld begin jaren tachtig) te lezen waarin dan bepaalde spellen zo opgehemeld worden, en er werd gezegd dat dat spel REALISTISCH was ! (bijv. over een race-spel: 'alsof u zelf in de auto zit').

Maar ja, wanneer komen er holografische games........dat je midden in je woonkamer virtueel moet rondlopen en schieten en de omgevingen aan je voorbijtrekken..... :walker:

CJ

Falcon dat was hem ja. Kicken man, die goeie oude tijd met bandjes.

(En oh ja, voor muziek heb ik op de Amiga weleens e.e.a. opgenomen via Music X, kent een van jullie dat misschien nog ? Begrijp nog steeds niet hoe ik heb opgenomen :stupid haha)

CJ

Back