Videogames van de jaren 80/90- post hier je ervaringen.

Origineel geplaatst door bassio
metal gear op de msx
http://www.vgmuseum.com/end/msx/a/mg.htm

Koel! Outer Heaven uprising....:duivels:
Heb alleen Metal Gear Solid op de PSone en de remake daarvan op de Gamecube gespeeld. Zou deze nog wel is een keer willen spelen maar is wel een msx2 of 8-bits Nintendo voor nodig toch? Of is er wel een emulator voor?

Origineel geplaatst door 6 trak
Dat was idd, wat mij betreft, DE ommekeer in dit genre, hoewel de eerder uitgekomen Blood 2 (The chosen) ook niet erg slecht was overigens.

Zelfs Blood (1) heeft me absoluut niet verveeld, en dat voor een DOS game gebasseerd op de Duke3D engine, maar stukken beter! Deze game zat vol met locatie die verwezen naar bekende films waaronder The Shining bijv.

En natuurlijk de waanzinnige uitspraken van hoofrolspeler Caleb als ie een groepje Zombie's of Cultists naar de eeuwige jachtvelden had gestuurd met z'n soms bizarre wapens zoals the Life Leech of Voodoo Doll.

een cult classic! :mega:

Heb deze game eventjes mogen spele bij een vriend van me toen ik iets van 13 was ofzo...
voetballen met hoofden, waah wat was dat leuk :D
Toch kwam ik er later achter dat ik liever marines neerknal dan zombies (Resident Evil daargelaten):P ;)

:dubbel: Gran Turismo eat your heart out!!

vp_01.jpg

:D Was onze eerste spelcomputer!!

Attachments

• vidpac1.jpg
    vidpac1.jpg
    328,1 KB · Bekeken: 110
de generatie 2d spelletjes heb ik ook nog wel meegemaakt vanaf 1989 geloof ik, maar dat heeft zo weinig indruk op me achter gelaten dat ik het eigenlijk compleet vergeten ben, ik noem spelletjes als keen, dukenukem 1 en 2 , moto gp california games simcity classis ,alhoewel ik simcity classic wel aardig vondt dat spelletje met een hele hoop robots die een soot van kelder / kaseel bewaakten, sokoban , lotus racing, testdrive 1 tot en met 6? stuntcar ofzo je eigen banen bouwen en dan racen.

maar wat was ik blij dat het 3d tijdperk en betere strategie games aanbrak en spelletjes als doom en rott op kwamen dune2 command & conquer , red alert 2, rott, doom , quake 1 , quake2, carmageddon 1 , quarantine ,age of empires etc dat waren toch wel mijn hoogtij dagen kwa spelletjes

nou speel ik ook nog veel spelletjes en heb ook meer daarvoor een snelle pc aangeschaft dan voor de muziek

unreal tournament 2004, quake 3, quake 4, battlefield 2+ special forces ,
strategie games als red alert etc speelde ik ook nog wel maar de latere games van dat genre heeft voor mijn gevoel geen verslavende werking meer en lijken meer opgepoetste lege dummy,s

en wie kent er nog die screensavers van rondt 1994 met bungee jumpene koeien varkens etc kon je de hoeveelheid bungeejumpende koeien/varkens op je scherm instellen en de sterkte/zwakte van de bungee elastieken :)
was erg leuk

weet iemand nog zo,n soort screensaver maar dan wat geupdated naar de maatstaven van vandaag

Origineel geplaatst door Rubmanation
Heb deze game eventjes mogen spele bij een vriend van me toen ik iets van 13 was ofzo...
voetballen met hoofden, waah wat was dat leuk :D
Als dat het enige is dat je je nog herinnerd moet er wel heel veel langs je heen zijn gegaan. zeker nooit de full-version uitgespeeld? ;)
Ik vond het spel brilliant toen het uitkwam, goed aaneensluitende levels, sfeervolle textures, gave secrets, en een behoorlijke array aan baddies, een spel dat wat mij betreft de trent heeft gezet tot een betere map building.

Origineel geplaatst door Rubmanation
Toch kwam ik er later achter dat ik liever marines neerknal dan zombies (Resident Evil daargelaten):P ;)
tsja later... pcies... :D

Origineel geplaatst door anoniempje
de generatie 2d spelletjes heb ik ook nog wel meegemaakt vanaf 1989 geloof ik, maar dat heeft zo weinig indruk op me achter gelaten dat ik het eigenlijk compleet vergeten ben...............................

maar wat was ik blij dat het 3d tijdperk aanbrak ....................

ik heb dit psies omgekeerd :).

Origineel geplaatst door 6 trak
Als dat het enige is dat je je nog herinnerd moet er wel heel veel langs je heen zijn gegaan. zeker nooit de full-version uitgespeeld? ;)

Er staat ook dat ik het "eventjes" gespeeld heb; langs heen gelezen? :P

Ik vond dan Virtua Cop relaxter.. en als we het toch over schietspellen hebben doe dan maar Time crisis. In die kasten heb ik echt een vermogen verloren.

Origineel geplaatst door Nowald
Ik vond dan Virtua Cop relaxter.. en als we het toch over schietspellen hebben doe dan maar Time crisis. In die kasten heb ik echt een vermogen verloren.

ja mij hier netzo het begon in 1995 denk ik op vakantie in hongarije, mij veeels te warm in de zon ik kan daar niet tegen dus ik de hele dag in die arcade hallen timecrisis 1 en pointblanc spelen , dat koste daar echt geen drol.

eenmaal terug in nederland eigenlijk nooit meer die spellen gespeelt tot er op playstation 1 timecrisis uitkwam en point blanc toen meteen gekocht met 2 van die zelfde guns als destijds op zo,n namco kast later ook nog pointblanc 2 en 3

veel later toen ik de ps1 met al het schiet spul verkocht had begon het weer opnieuw te kriebelen toen de playstation 2 kwam met nieuwe namco guns en time crisis 2 later 3, toen heb ik meteen weer alle ps1 spellen als timecrisis en pointblanc gekocht plus ook weer de ps one guns die je er weer voor nodig had want de ps2 guns werkte weer niet op de ps1 games, lekker klant bindend.

toevallig laatst weer de hele heisa verkocht, misschien als de playstation 3 straks komt met een goed vervolg dat ik er weer aan begin .

6 trak, wat je post is time crisis 3 .. die heb ik pas een maand terug ontdekt in mallorca :P Mooier kon niet, eerst beetje uitgaan daar en dan kapot time crisis 3 spelen op de terugweg :D Al die schiet rotzooi is relaxt, pointblank ook idd. Maar me echte favo spellen zijn toch wel de sierra adventure spellen van vroeger (larry 1/m 5, police quest) en alles op de NES 8 bit. Ik heb nog niet zo lang terug een SharpTwin Famicom ding gescoord via ebay, de japanse nintendo 8 bitter met een 2.8 inch diskdrive ingebouwd. Inclusief de game waar mario 2 van geripped is op flop.

Jaaa en als ik ga denken wat voor moois er op de computer was vroeger word ik weer helemaal blij 8D Denk aan de SEGA CD met "Snatcher". Wat een avontuur. En Knights of Xentar + Cobra Mission op de pc. Aan simcity 1, Alone in the dark, de neo geo, art of fighting, final fight en ga zo maar doorrrrrr

knights.jpg

Origineel geplaatst door anoniempje
ja mij hier netzo het begon in 1995 denk ik op vakantie in hongarije, mij veeels te warm in de zon ik kan daar niet tegen dus ik de hele dag in die arcade hallen timecrisis 1 en pointblanc spelen , dat koste daar echt geen drol.

Die hadden dan airco zeker.. want de ' echte' jaren 80 arcade zalen (waar ik dan als kind kwam) waren werkelijk snoeiheet, en geen zuurstof ook want die kasten vraten alle lucht op.:bekdicht:

Origineel geplaatst door Naton.Rozenburg
Die hadden dan airco zeker.. want de ' echte' jaren 80 arcade zalen (waar ik dan als kind kwam) waren werkelijk snoeiheet, en geen zuurstof ook want die kasten vraten alle lucht op.:bekdicht:

het was daar zeker niet warm, en ook geen 1980 :) kon me niet voorstellen dat ze toen al airco konden betalen in hongarije, denk dat als je in zo,n warm land uit de zon zit met een beetje tochtende wind dat het al gouw koud voelt vergeleken bij in de zon

Vet ja, games...

Het begon voor mij met Nemesis, op de MSX1.
Toen Metal Gear, S(uper)D(eform) Snatcher... ivm die buitenproportionele hoofdjes :)
Konami's Soccer, die ik nog steeds leuk vind.. Decathlon'en met m'n broer, man de joysticks zagen wit van het slijpsel.
Je kon ook leuk in de andere screen geheugenpagina's peeken na zo'n games en de graphics jatten of iig bekijken :). Tenmiste op MSX2.
Dat ging goed dacht ik b.v. met Vampire Killer. En Laydock... grafisch toen ongelofelijk!
Oh ja en Kings Valley 2... vet! En dat ene puzzelspel van HAL... Eggland Mystery ofzoiets?!
En als iemand me de titel kan geven van een laat-msx2-spel dat een spelomgeving had van ongeveer vierkante blokjes, waarin je een te kiezen soort rond wezentje was.. dat was toen ook weer z'n tijd vooruit, grafisch.
Hah ja en Rambo 2... daar waren ook cheats voor dacht ik, dan had je alle wapens en munitie.
En zo gaat het nog wel ff door ja... eigenlijk zat ik toen ook al veel achter de knopjes :) ben zo ook aan muziek begonnen, via dat FM spul allemaal van Yamaha, voor de MSX.
Lekker emuleren die gamehap he, tegenwoordig.

Later StreetFighter, de Mario's, Mortal Kombat.. (echt sick, ik wist bijna alle deathmoves, of hoe het heet)
Doom modden op de PC met eigen levels qua textures, geluiden en ruimtes...
Heerlijk, gamen!
Eigenlijk heb ik altijd wel gegamed.
Ik heb nog steeds een GameCube... na een PS2 en ook had ik even een PSP. Gekregen via het werk, maar verkocht.

Back