Videogames van de jaren 80/90- post hier je ervaringen.

dat is wel heel extreem 8D ik neem aan dat je hem gekocht hebt om hem ook op die manier te gaan gebruiken anders nam je nutuulk al genoegen met een emu op de PC...

ah joh, zo slecht is dat toch niet, heeft de amiga (500) standaard ook...

De GG games lenen zich niet voor een emulator op schermen die minstens vier keer zo groot zijn en 12 keer scherper :D (160 x 144 pixels)

huilende, da's nog kutter dan de MSX :bekdicht:

ik bedacht net ff tussen neuk en schaamlippen door;
in de jaren 80 was het (gemiddeld genomen) allemaal KB's, in de 90's was het MB's en in de 00's GB's wat de CPU clock sloeg qua game grootte enzo...
het is nog niet zo lang geleden (jaartje of 11) dat je van een 20 GB HD nog een natte plasser kreeg bijv. :D

in de jaren 80 was het (gemiddeld genomen) allemaal KB's, in de 90's was het MB's en in de 00's GB's wat de CPU clock sloeg qua game grootte enzo...
het is nog niet zo lang geleden (jaartje of 11) dat je van een 20 GB HD nog een natte plasser kreeg bijv. :D

Klopt, maar toen waren filmbestanden ook nog vele malen kleiner. Gemiddeld 400MB per uur. En dat kwam niet door een goede compressie :)

100MB HD's waren echt de shit voor een Amiga. Monkey Island zonder diskswappen :halleluja

100MB HD's waren echt de shit voor een Amiga. Monkey Island zonder diskswappen :halleluja
nee joh, dat was nog nix; o.a. Indiana Jones and the Fate Of Atlantis, 11 disks! (zo'n 9,4 MB bij elkaar dus) 8D

maar idd, 100 MB was redelijk veel voor een Amiga, zo'n 115 floppen... ik had in de 1200 een 65 MB zitten en bij de 500 een 153 MB, die kreeg je niet vol joh :D

overigens pastte er op een tape voor de C64 ook al ruim over 1MB, dat was in tegenstelling tot die 166 kb per floppy kantje nutuulk ook erg veel... al die single loaders knalde ik meestal nog gewoon op tape, de disks werden gereserveerd voor de echte diskloader games...

Laatst gewijzigd:
100 MB was redelijk veel voor een Amiga, zo'n 115 floppen... ik had in de 1200 een 65 MB zitten en bij de 500 een 153 MB, die kreeg je niet vol joh :D

Een vriend van mij had laatst een mooie HD replacement kit gekocht voor zijn 1200.
Werkt geweldig. Daarmee krijgt een Compact Flash kaartje de eigenschappen van een HD.

http://www.lemonamiga.com/forum/viewtopic.php?t=2415

Werkt geweldig. Daarmee krijgt een Compact Flash kaartje de eigenschappen van een HD.
yup, ik ken het... gaat er aan de linker zijde in...

wel grappig dat je tegenwoordig op 1 DVD zo'n 100.000 C64 single loader games kwijt kan...

Laatst gewijzigd:
Cool, ik ben niet zo'n gamer maar Vice City vind ik dan toch wel weer tof! ('t is de 80s sfeer denk ik...) :D

is gta vice city nu ook alweer vintage?
zo'n kleine 8,5 jaar is toch wel aanzienlijk oud te noemen in gameland...
Cool, ik ben niet zo'n gamer maar Vice City vind ik dan toch wel weer tof! ('t is de 80s sfeer denk ik...) :D
ja pcies, alle cliche's komen voorbij... was een aanzienlijke vooruitgang t.o.v. gta liberty city
GTA SA is ook gaaf (vooral het assortiment vliegtuigen) maar was weer een beetje te huge soms...
vice city heeft toch wel een bepaalde gezelligheid :koffie:

die vehicle mods zijn trouwens voortreffelijk gedaan, ook qua interieur zeer veel aandacht aan besteed...
nadeeltje is dan wel weer dat ze compleet out of place zijn in VC maar goed :D

Ik ga hier geen woorden aan vuil maken. (een teaser notabene... CUMMING SOON!"
Die lui hebben een hele reeks aan kutsims... o.a. stratenmaaksimulator en regenwoudkapsimulator.
Het enige dat mist in het rijtje is plantsoendienstsimulator. Gemiste kans.

De muziek past mooi in het befaamde kuttopic :D Trackje van jou, 6?

De muziek past mooi in het befaamde kuttopic :D Trackje van jou, 6?
echt kut zou ik hem niet willen klassificeren, wel redelijk achterhaald ende cheesy...
het is echt een track die je veel hoorde onder eind 90 B-games...

dat soort games zijn niet echt je van het idd, zo heb je ook een vrachtwagen en bus simulator...
Monkey Island II was met elf diskettes ook een echt swapfest
mmm die heb ik nooit gespeeld op de Amiga maar later op de PC...
ik kan me eigenlijk niet goed voorstellen dat LeChuck's Revenge zoveel disks nodig had :?

vanaf monkey island 3 vond ik het allemaal minder worden trouwens (qua feeling, niet qua disk size :D)

Laatst gewijzigd:
Back