Videogames van de jaren 80/90- post hier je ervaringen.

Van het weekend Far Cry 3 Blood Dragon eens bekeken en dat doet toch wel echt 80's aan! Hele vette game met nog veeeeeel vettere muziek!!

De game:

De muziek:

Ik zal mijn Amiga weer eens van zolder trekken ( Met Powercartridge en 128MB intern geheugenuitbreiding lol) Last Ninja, Loderunner en niet te vergeten Octamed.

80's? Commodore 64 : testdriver
Ghostbusters - Rambo
Boulderdash - wie kent dat nog :)

Later op de PS1 tomb raider en die hard (heerlijk spel) als ook GT1
op de psII GT 2 waarschijnlijk, of 3?, GTA III en V Rally - of is PS2 al 2000's :)

Als ik morgen een kermis zie waar je arcade games kan spelen die fighters zijn, shooters of iets met een stuur en ne gaspedaal, I'm in - maar belachelijk genoeg zijn die dingen verdwenen en is 't enkel nog pluche beerkes grijpen en die stomme slots.

80's? Commodore 64 : testdriver
Ghostbusters - Rambo
Boulderdash - wie kent dat nog :)

Later op de PS1 tomb raider en die hard (heerlijk spel) als ook GT1
op de psII GT 2 waarschijnlijk, of 3?, GTA III en V Rally - of is PS2 al 2000's :)

Als ik morgen een kermis zie waar je arcade games kan spelen die fighters zijn, shooters of iets met een stuur en ne gaspedaal, I'm in - maar belachelijk genoeg zijn die dingen verdwenen en is 't enkel nog pluche beerkes grijpen en die stomme slots.
Die Hard was toch een trilogy?

Yep. Erg underrated vond ik. Die hard trilogy. 3 spellen in een.
Syphon filter. Goeie herinneringen!

Die Hard Trilogy heb ik nooit gespeeld volgens mij.

Syphon Filter eveneens.

Wel goede herinneringen aan Resident Evil 2, Metal Gear Solid en de 1e deel van Silent Hill

Ik zal mijn Amiga weer eens van zolder trekken ( Met Powercartridge en 128MB intern geheugenuitbreiding lol) Last Ninja, Loderunner en niet te vergeten Octamed.

Een Amiga met een Powercartridge?

cool! nog nooit eentje gehad, wil er nu wel eentje hebben.

Nog altijd is konami de koning van de sidescrolling shmups. Eigenlijk is de hele parodius en nemesis/gradius reeks fantastisch. Met voor mij Parodius Da, Nemesis 2 (MSX/Sharp X68000), Gradius 1 en IV in het bijzonder

Konami heeft in 2007 prachtige collecties gemaakt voor de PSP. zeker een aanrader.
Daarnaast is er salamander. voor mij altijd een odd ball geweest in de konami geschidenis. het is indirect een gradius game, maar dan gemaakt voor de VS (onder de naam light force) en europa (meen ik). Gradius scheen te moeilijk te zijn voor de westerlingen :D

Nog altijd is konami de koning van de sidescrolling shmups. Eigenlijk is de hele parodius en nemesis/gradius reeks fantastisch. Met voor mij Parodius Da, Nemesis 2 (MSX/Sharp X68000), Gradius 1 en IV in het bijzonder
Gradius Gaiden Stage 2 PSX - YouTube

Konami heeft in 2007 prachtige collecties gemaakt voor de PSP. zeker een aanrader.
Daarnaast is er salamander. voor mij altijd een odd ball geweest in de konami geschidenis. het is indirect een gradius game, maar dan gemaakt voor de VS (onder de naam light force) en europa (meen ik). Gradius scheen te moeilijk te zijn voor de westerlingen :D

Is die niet uitgebracht voor de PS3?

geinig idd die zij-schuivende schiet hun omhoog met een opgraad systeem,
geeft altijd een goed gevoel wanneer je steeds minder hoeft te doen omdat je allerlei shields en assisterende destructieve gadgets om je heen hebt zweven :D
wel weer balen als je ze allemaal kwijt bent en je de boel weer opnieuw bij elkaar mag harken :P

Is die niet uitgebracht voor de PS3?

Geen idee. In ieder geval zeker voor de PSP. Parodius alleen in Japan (maar iso's kennen geen grenzen)
Gradius Collecion , Parodius Collection , Salamander Collection (en dan nog twinbee. maar dat is shite)

geinig idd die zij-schuivende schiet hun omhoog met een opgraad systeem,
geeft altijd een goed gevoel wanneer je steeds minder hoeft te doen omdat je allerlei shields en assisterende destructieve gadgets om je heen hebt zweven :D
wel weer balen als je ze allemaal kwijt bent en je de boel weer opnieuw bij elkaar mag harken :P

Helemaal gelijk, al zijn er regelmatig stages waar je je subtiel door heen moet manoeuvreren met te veel speed in je vic-viper. Ik suckte er altijd in, maar de pixelart en soundtracks bleven me boeien.

Back