Erazotropa
Incubating Cell
Ik had hier toevallig nog een aardpen over van mijn Zendamateur verleden..
Dient perfect voor aarding van mijn apparatuur
Dient perfect voor aarding van mijn apparatuur

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Origineel geplaatst door Cisco
Dit probleem ga ik "ben ik bang" nog krijgen?!
Origineel geplaatst door Septic
Ik had de laatste tijd ook last van stroomafgave via de apparatuur.
.....
Is het niet zo doordat je met midi en audiokabels alles via via (mengpaneel, effectprocessors, synths) aansluit, de aarde ook op een punt dan laat verdwijnen. Dit zijn natuurlijk ook koperen kabels en electriciteit gaat gewoon ergens heen waar het door geleidbaar materiaal heen kan. Dat wil zeggen: op het punt waar je hem fysiek aardt. Of is dit niet zo?
Gaarne uw commentaar.
. Ik heb toen een aarde draad vanuit de meter kast getrokken omdat mij verteld werd dat je het niet mag aansluiten op je verwarming. Het werd geloof ik afgeraden omdat de aarde van je verwarming centraal ergens de grond ingaat, zeker met een flat zal dit zo zijn. Het gevaar is dus dat als iemand anders per ongeluk stroom op de verwarming zet, omdat hij ook de verwarming gebruikt als aarde en er kortsluiting is o.i.d. jij de kans loopt dat je spullen er aan gaan.Origineel geplaatst door Syntax Terror
Ik zou voor de zekerheid een draad proberen te trekken vanaf je meterkast, dan zit je altijd veilig!
Origineel geplaatst door Syntax Terror
Inderdaad alles is min of meer verbonden met elkaar,de stroom zwerft overal doorheen, heb ook het probleem gehad dat als ik mijn mengpaneel aanraakte en m'n pc kast beetpakte ik een erg onaangenaam gevoel kreeg. Ik heb toen een aarde draad vanuit de meter kast getrokken omdat mij verteld werd dat je het niet mag aansluiten op je verwarming. Het werd geloof ik afgeraden omdat de aarde van je verwarming centraal ergens de grond ingaat, zeker met een flat zal dit zo zijn. Het gevaar is dus dat als iemand anders per ongeluk stroom op de verwarming zet, omdat hij ook de verwarming gebruikt als aarde en er kortsluiting is o.i.d. jij de kans loopt dat je spullen er aan gaan.