Mengtafel

Octavoxx

Nieuwkomer
Ik ben op zoek naar een nieuwe mengtafel, maar weet niet welke. Ik zoek iets wat het geluid van de Soundcraft Ghost zo dicht mogelijk benaderd, maar dan goedkoper. Ik maak hoofdzakelijk trance. Wie weet er een goede?

Hallo Octavoxx,

Als je wat duidelijker bent :

hoeveel € heb je / hoeveel channels heb je nodig / gaa je veel effecten gebruiken ...enz,

Kunnen wij je wat beter helpen ;)

Luister eens na een behringer of soundcraft, betaalbaar en naar mijn mening zeer goed! Het type in dit geval heeft meer met jouw budget te maken.

gr. Mario

Ik heb 24 tot 32 kanalen nodig, want ik heb 6 synths en 2 akai s3000xl's en verder 2 lexicon's en een lem. Verder nog een paar kanalen voor audiowerk-kaarten nodig. Tevens ben ik nog op zoek naar een goede versterker.

Re: Mengtafel

Origineel geplaatst door Octavoxx
Ik zoek iets wat het geluid van de Soundcraft Ghost zo dicht mogelijk benaderd, maar dan goedkoper. ?

Kijk je moet natuurlijk wel rieel zijn.

je kunt niet voor een paar honderd euro een tafel hebben met de zelfde specs als een gost, een ssl of eren neve.

Maar kijk ook eens naar digitale tafels zoals de behringer DDX 3216 of de Yamaha 01v.

wel wat duurder, maar cdaarvoor krijg je ook effecten ed aan boord.

Veel kanalen voor weinig geld? De Behringer MX-8000 komt dan het dichtst in de buurt.

Maar ja die kun je niet echt vergelijken met een Soundcraft Ghost. Spirit heeft alleen maar kleinere tafels als ik me niet vergis.

Eigenlijk is het antwoord behoorlijk simpel ..... waarom... 'er zijn eigenlijk maar drie merken' (analoog dan)

Behinger .... waar ik persoonlijk niet over te spreken ben.

Spirit/soundcraft .... gewoon goed (zeker kwaliteit/prijs)
en komt waarschijnlijk het dichts bij die
'engelse' sound die je zoekt.

Mackie ....Het duurste van de drie, maar naar mijn mening
meeste kwaliteit. Klinkt cleaner dan spirit maar
iets weer minder warm.

En dan heb je nog wat merken zoals allen & healt weer duurder als mackie maar makkelijker te repareren want elk kanaal bestaat uit een los broodje. En misschien ietsie beter ??

JA of digitaal .... maar das weer een heel ander verhaal.. !!

Succes

De specs hoeven van mij ook niet hetzelfde te zijn als de ghost, ik bedoel echt die Engelse warme sound. Inderdaad als ik zo wat recensies lees over Spirit, zal dit wel de beste keus zijn. Heeft iemand ervaring met Spirit mengtafels en zoja, welke is aan te bevelen?

maatje van mij heeft de spirit studio.....32-8 ...zo'n hele grote grijze bak.....ontzettend lelijk , maar een veelzijdige, lekker klinkende tafel.....2dehands aangeschaft voor 1500 piek(nog guldens) .....was volgens mij wel een mazzeltje...in het wild zullen ze een paar honderdjes duurder zijn.....

edit: daarvoor had ie zo'n behringer mx8000 en die klonk als een natte krant als je ze vergeleek.........

Origineel geplaatst door PastMidniight
maatje van mij heeft de spirit studio.....32-8 ...zo'n hele grote grijze bak.....ontzettend lelijk , maar een veelzijdige, lekker klinkende tafel.....2dehands aangeschaft voor 1500 piek(nog guldens) .....was volgens mij wel een mazzeltje...in het wild zullen ze een paar honderdjes duurder zijn.....

edit: daarvoor had ie zo'n behringer mx8000 en die klonk als een natte krant als je ze vergeleek.........

Kan een mixer nou echt zoveel verschil maken in 'het soundje'? Ligt dat niet vooral aan je synths, je eindversterker en je speakers?! (Dis niet aanvallend bedoeld maar als vraag want ik heb hier echt geen ervaring mee maar ben daarom wel benieuwd!)

Origineel geplaatst door Almeros

Kan een mixer nou echt zoveel verschil maken in 'het soundje'? Ligt dat niet vooral aan je synths, je eindversterker en je speakers?! (Dis niet aanvallend bedoeld maar als vraag want ik heb hier echt geen ervaring mee maar ben daarom wel benieuwd!)
'

Speakers en versterker zowieso niet, die geven alleen het geluid weer.

Origineel geplaatst door krz

'

Speakers en versterker zowieso niet, die geven alleen het geluid weer.

Dat had je gedacht, die zijn minstens zo belangrijk omdat je daar aan hoort wat je aan de mix moet veranderen.

Maar 32 kanalen zijn d'r al redelijk wat en dan ga je al richting de middenklassers. Maar eh 2x 01v is niets mis mee hoor. ;)

Ik zit nu zelf te denken aan een Spirit LX7 24 kanaals of een Spirit FX16. Is een van deze mixers een goede keus? Heeft iemand richtprijzen van deze mixers zowel nieuw als 2de hands?

Origineel geplaatst door fuse

Dat had je gedacht, die zijn minstens zo belangrijk omdat je daar aan hoort wat je aan de mix moet veranderen.

Maar 32 kanalen zijn d'r al redelijk wat en dan ga je al richting de middenklassers. Maar eh 2x 01v is niets mis mee hoor. ;)

Zo bedoel ik het niet. Het is belangrijk voor het afmixen, dat snap ik ook wel, alleen kleurt het je sound niet zoals een mengpaneel dat wel doet. (Het kleurt wel, alleen merk je dat niet bij het opnemen van je tracks)

Ik heb de Behringer MX8000, niet de beste mixer die er is, maar voor het geld wel een degelijke. ik heb er vorig jaar 1600 gulden voor betaald op internet.

Ik zit nu zelf te denken aan een Spirit LX7 24 kanaals of een Spirit FX16. Is een van deze mixers een goede keus? Heeft iemand richtprijzen van deze mixers zowel nieuw als 2de hands?

Zullen we ook nog muziek voor je gaan maken ??

Origineel geplaatst door glennplumber

Zullen we ook nog muziek voor je gaan maken ??

Als dat zou kunnen!!! Nee, sorry, als ik wat veel (domme) vragen stel, maar ik ben net weer begonnen na een pauze van 3,5 jaar en wil alles zo snel mogelijk weer gebruiksklaar hebben. Ik maakte voorheen altijd gabber en happy hardcore. Net voordat ik destijds gestopt ben, heb ik een trance nummertje in elkaar (geprobeerd) te zetten. Het is niet echt geweldig en slecht opgebouwd en dit nummer voldoet waarschijnlijk ook zeker niet meer aan het niveau van tegenwoordig. Ook had ik toen en nog steeds geen kaas gegeten van een beetje fatsoenlijk afmixen. Toch hoop ik in de toekomst met wat betere tracks te komen.

Oja, ik heb het nummertje "Imagine" voor de gein effe geupload. Je moet trouwens de Imagine van Octavoxx hebben, want er staat toevallig nog een Imagine op.

He, er is veel meer tussen tehringer en spiritus omdat er ergens soundcraft op staat.
Ik denk als je zoekt naar een eigen "vet" geluid je
het beste in jou prijsklasse eens kunt zoeken
op marktplaats.nl afdeling mengtafels.
Hier kom je de 200 of 400 series nog tegen (ja een
ECHTE soundcraft) of een yamaha welke ook niet verkeerd kan klinken.
Een 2e hands crest is ook niet verkeerd, maar daar worden nogal flinke prijzen voor gevraagd.

Elke digitafel zoals de 01V of de 328 valt direct af, die klinken veel te vlak, scherp en te koud.
Een van de weinige van 3000 euro's die wel lekker
klinkt is de dm-24 van Tascam. :)

greetings.

Back