< Jan Hammer thread! >

6 trak

?ILLEGAL QUANTITY ERROR
tijd voor.... JAN HAMMER... :halleluja ...de man achter de muziek van o.a. Miami Vice, Eurocops etc...

BIOGRAFIE
MP3 FRAGMENTEN

Attachments

• janhammer.jpg
    janhammer.jpg
    125,2 KB · Bekeken: 93
Laatst gewijzigd:
Jaaaah! Jan Hammer heb ik altijd stoer gevonden!! :D

Ik kan me nog herinneren als 15 jarig jochie dat ik voor een zaal met mensen tijdens mijn keyboard lessen Crocketts Theme moest spelen. Staat nog op video :P

Gaaf! Krijg nog altijd kriebels in m'n buik bij het horen van de Miami Vice theme, die conga's o.i.d. in het begin! :halleluja

Wat heeft hij eigenlijk in z'n gearlist? Ik herinner me van een threadje hier dat hij iets met Kawai deed?

Origineel geplaatst door Orabidoo
Jaaaah! Jan Hammer heb ik altijd stoer gevonden!! :D

Ik kan me nog herinneren als 15 jarig jochie dat ik voor een zaal met mensen tijdens mijn keyboard lessen Crocketts Theme moest spelen. Staat nog op video :P
hahah wie speelde dat niet destijds... :D
voor 6 is master Hammer een van, zo niet, DE inspiratie bron geweest qua eigen synthmuziek...

ik kan me zelf heel vroeger nog herinneren dat ik m'n C64 boven op het orgel had geplaatst (met het programma microrhythm) om Jan Hammer na te doen (want dat hadden we gezien op t.v. zeg maar) 8o)

Origineel geplaatst door Hanz
Gaaf! Krijg nog altijd kriebels in m'n buik bij het horen van de Miami Vice theme, die conga's o.i.d. in het begin! :halleluja

Wat heeft hij eigenlijk in z'n gearlist? Ik herinner me van een threadje hier dat hij iets met Kawai deed?

Ik meende dat ik ooit een plaatje van zijn studio heb gezien met een Roland System 101??

Hammer_Escape.jpg

Op 't album 'Escape from TV' (het enige album dat ik van hem gehoord heb) gebruikt hij:
-Fairlight CMI (III & IIX),
-Memory Moog, Mini Moog,
-Kawai (K3M, K5M & R100),
-Yamaha DX7,
-Texture II sequencer, Linndrum, Gretsch drums and assorted guitars

Gearspotten maar!

Gearspotten maar!

Img026.jpg

Ik zie 2 Minimoogs, een Oberheim SEM (boven de rechter Mini) en een Fender Rhodes onder de rechter Minimoog.
Dat ding links onder de Minimoog is een Cordovox Model CSS (Freeman String Symphonizer)

Laatst gewijzigd:
Rond de Wavestation periode is Jan Hammer nog Korg endorser geweest.
Op de Korg site staat nog een legale MP3 die beslist de moeite van het horen waard is!

Jan recently shared his original demo of his composition Even Odds, which was written using Korg keyboards. The completed track was featured on Jeff Beck’s album Who Else, released in 1999.

Jan first became involved with Korg in 1990 and began using the Korg Wavestation and T3 in his innovative film scores. By 1992 he had added the 01/W and collectively these instruments were featured on his ground breaking, quadruple-platinum video album, Beyond The Mind’s Eye. Jan has continued to use Korg products throughout the years, and now makes extensive use of the Z1 and MOSS-equipped Trinity and Triton. Jan states, “I love the analog warmth and fatness of the MOSS-based gear. It gives me a level of expressive control and flexibility that I always wished I could get out of my older synths. It’s the best of both worlds!”

Biography

Jan Hammer has always had a reputation as an innovator. A classically trained pianist, Hammer founded his own jazz trio at age 14 and, as a young man, came to the United States to attend The Berklee School of Music in Boston. Frustrated early in his career with the limitations of a “fixed pitch instrument”, Hammer was an early proponent of synthesizers, a pioneer in using the synthesizer as a solo lead voice, and a seminal fusion player. He was a founding member of the Mahavishnu Orchestra, a prolific solo artist and a frequent collaborator with the likes of Jeff Beck, Al DiMeola, Neal Schon, and many others. Hammer was also a pioneer in scoring for television with his award winning music for Miami Vice, whose theme went to number one on the Billboard Hot 100 Singles chart. In doing so it became the first and only original version of an instrumental theme for television to accomplish this feat.

Origineel geplaatst door Hanz
Rond de Wavestation periode is Jan Hammer nog Korg endorser geweest.
Op de Korg site staat nog een legale MP3 die beslist de moeite van het horen waard is!
klinkt goed, ook weer in dat typische blues schemaatje (zoals ook de meeste miami vice nummers waren) :)

Voor de liefhebbers, een tip:

cover01L.jpg

Naar ik begreep alle muziek die Hammer ooit voor Miami Vice geschreven heeft.
2 cd's, waarvan de hele 2e cd dus nooit eerder is uitgebracht!

<SPAM>Kost maar 15 Euro bij NLStore!

kool...! ...is zeker de moeite waard om ook 'echt' in de winkel te kopen! :)

Complete Track Listing
als je'm besteld via de site van hammer kun je hem zelfs nog gesigneerd krijgen...

op cd-2 staan idd allemaal niet eerder uitgebrachte nummers...
alles op cd-1 is ook te vinden op Escape From T.V en de eerdere Miami Vice verzamelaars (met muziek uit de serie van andere artiesten)

NEW YORK THEME ...gaaf!

Laatst gewijzigd:
Back