Dx7 of de E10

ik vind ze aardig ruisen die bakken maar ze klinken wel goed maar een beetje uit de tijd en niet te vergeten fm synthese is ook een studie appart

yups
ik heb een DX-7

T ding is niet kapot te krijgen, super robuuste bak, toetsenbord voelt anders aan als andere toetsenborden die ik ken (maakt ook nogal veel lawaai dat toetsenbord ;) ) maar wel fijn. Zelf gebruik ik t voornamelijk als masterkeyboard, met pitch bend, mod, velocity en aftertouch.

T programmeren is tricky (vooral als je een bepaald geluid in je kop hebt en dat wil namaken)

Geluidskwaliteit is redelijk...t zijn wel stoere geluiden wat eruit komen (vooral elec piano's en industrial achtige shit), maar de output is iets van 22 khz als ik me niet vergis...en idd wat ruis.

Kan m niettemin van harte aanbevelen

e10...volgens mij heeft mijn vader die ooit gehad...

toen was ik nog te klein om echt zelf te schrijven maar vond t toen wel al leuk om met van die rock accompaniment dingen mee te pingelen :)

is dat die met die 6 (ofzo) knopjes rechts boven het toetsenbord met geluidseffecten a la applaus, volgeltje enzo?

e-10_594.jpg

is geloof ik iets anders als wat ik in mijn kop had

Het zijn inderdaad andere dingen. Ik wou eerst de roland E10 omdat ik hem wel goed en apart vond. Unieke geluiden. Ik zocht toen eens voor de grap naar de DX7 en die bleek goedkoop te zijn tegenwoordig. (Wel 2e hands want ze worden niet meer gemaakt.). Ik wil deze ook omdat Tony Banks er op heeft gespeelt. Wie het album Invisible Touch (1986) heeft kan dat ding horen. (Lead synth in The Brazilian, Quena in Land of Confusion, Diverse instr. in Tonight Tonight Tonight, Strings in In too deep en Throwing it all away, geluiden in DO the neurotic (Bootleg) noem maar op.) EN aangezien ik alleen Genesis reportoire speel is dit een uitstekende keus. Ook als ik met m'n budget rekening houd. (Ik mag dan wel werken maar rijk ben ik niet.)
Dus...

Maar hij is zo leuk... en goed voor het budget. Ik doe ook aan astronomie en dat is nog duurder dus ik moet wel met beiden rekening houden. Een goeie telescoop kost ook algauw E500

Ja dat klopt, maar synths kun je 2e hands kopen. Telescopen niet want daar zitten altijd krasjes op de lenzen, spiegels oculairen etc. Dat is even wat anders. De DX7 kostte vroeger ook een paar duizendjes maar nu heb ik ze al voor 75 gezien. Moet je naagaan. Dat is voor mij 1 maand werken

de enige DX-7 die je voor 75 euro kunt krijgen is een kapotte....die dingen gaan niet voor lager als 200 euro

Back