Klubbheads bass

Wat maakt het uit? :confused:

Bottemline is dat het gewoon een afgezaagde preset is......

Re: Klubbheads bass

Origineel geplaatst door Quinty
Ik probeer wat creatiever te zijn met synthese. Nu ben ik bezig de "wel bekende" bass uit de klubbheads nummers na te maken.

:kont:

R.

Re: Re: Klubbheads bass

Re: Re: Klubbheads bass

Origineel geplaatst door funxiun
:kont:

R.

Bericht door een moderator:
Misschien een idee om andere mensen eens in hun waarde te laten.

ook al is hij 100.000 keer gebruikt, ik vind hem nog steed cool.

tja als mensen telkens ga beginnen dat je een sound niet mag of moet gebruiken , dan kan je beter stoppen met muziek maken.

doe gewoon je ding,

dat het in de JV1080 en 2080 zit kan ik gerust gelove... Me JX1 kan ik ook wel zover tweaken dat het er aardig op lijkt. JX1 is beetje de voorloper qua sound engine etc van de JV serie...

zodra de zooi aangeslote is zal ik ff demo make...

Origineel geplaatst door sowhat
ook al is hij 100.000 keer gebruikt, ik vind hem nog steed cool.

tja als mensen telkens ga beginnen dat je een sound niet mag of moet gebruiken , dan kan je beter stoppen met muziek maken.

doe gewoon je ding,

Ja juist doe gewoon je ding...Weet je wat ik altijd fantastisch vind,mensen die juist die lekkere sound maken,zij doen gewoon hun eigen ding en maakten iets wat in HUN ogen lekker klinkt. Terwijl iedereen zich afvraagt hoe de sound gemaakt is,doordat die gene gewoon zijn eigen ding deed. En als je die feeling hebt zul je altijd origineel zijn en zal het gros altijd achter de feiten aanlopen. Gewoon omdat iemand zijn ding doet,wat in zijn ogen lekker klinkt.

Natuurlijk heb ik ook weleens dat je een vette sound hoort en dat je denkt hoe doen ze het. Maar het belangrijkste vind ik door zelf je ding te doen en je eigen vette sound te maken.

En citeer nog even jouw woorden!( tja als mensen telkens gaan beginnen dat je een sound niet mag of moet gebruiken,dan kun je beter stoppen met muziek maken.) Ja dan kun je beter stoppen met muziek maken ja!

Origineel geplaatst door smackos
Gege, de gemiddelde boeretrancelul is zelfs te dom om een preset te vinden :D

Hey! Hou die jokers wel ff in hun waarde, he! :duivels:

R.

re:Klubheads Bass

re:Klubheads Bass

Dit is de Digi bell (hihi digidance :D )uit de MC505
Is dit het Quinty ?
(kon VB van pjotr g. niet luisteren)

dat is m wel ongeveer, heb ook zoiets in de MC-307 zitten trouwens.

Met een beetje treaken krijg je m denk ik wel gelijkend

FF een context-je

Ik ga 's kijken of ie misschien zelfs in een mc303 zit...das immers ook een jv afgeleide....overigens is zo'n holle bas (klink een beetje als met een stok teken een holle boom slaan oid) ook te maken middels FM of zelfs met mijn Nova...vooral wat hardere varianten komen aangenaam uit een lekker dx200 oid.

Met die Digiloop waan ik me zo in de skihut:

'Laat je horeeeeeen!!!'
'Waar zijn die handjes!!!???'
'Daar gaan weeee!!!'
:biertje:

Niet echt mijn ding in ieder geval, maar ik erken idd dat het interessant is hoe dat geluid gemaakt wordt. Ik vind het eerste voorbleed er erg veel op lijken. Of is het een ssample uit een van hun nummers. (Dat geluid gebruiken ze nl al sinds '96, in 'whooomp there it is', en misschien nog wel eerder...)

Back