Vette intro's ...

Beatbrother

Stamgast
Hey,

Welke platen vinden jullie vet om bv. te gebruiken als intro ?

Is het dan trance-achtig (zweverig) opgaand naar een climax ?

ik dacht toch echt dat dit een SYNTHforum was en geen DJ forum...:confused:

Bericht door een moderator:
dacht ik ook. gesloten.

en weer geopend. Als vraag naar nummers met vette intro's los van het hele DJ-gebeuren

ik wil de intro van metallica's One nog wel es op riepiet zetten.......

Maar dan alleen om te luisteren.

Origineel geplaatst door Pjotr G
en weer geopend. Als vraag naar nummers met vette intro's los van het hele DJ-gebeuren

:confused: :confused: :frons: :D

Origineel geplaatst door 6 trak
ok, dan gaat het dus om platen samplen... wederom zeg ik dan "nee, maak liever mijn eigen intro's"...

da's toch wat ie stelt qua vraag...?

De vraag is nie gesteld om platen te samplen of eender wat, maar meer om wille van het feit dat ik overlaatst
op stap was in de Versuz (grote discotheek).
Daar draaiden ze een intro met veel strings en sfeer-effecten en daarbij kwam dan ook nog een hele licht-show.
Dat was echt een mega-spektakel.

Als ik de naam zou weten van het nr dan had ik het hier gezet ...
Ik vind het gewoon knap van die sfeer-volle trance achtige intro's ...
Daarom is mijn vraag :
Wat vinden jullie vette intro's en waarom ?
Daarom zijn voorbeelden van platen altijd leuk ...

Dit is toch een muziek-gerelateerde vraag zoals het in een algemene discussie hoort te zijn ...

Greetz,

ik snap de vraag ook niet...je wilt trance maken???

elk trance-nummer begint toch met strings??

De vraag is nie gesteld om platen te samplen of eender wat, maar meer om wille van het feit dat ik overlaatst
op stap was in de Versuz (grote discotheek).
Daar draaiden ze een intro met veel strings en sfeer-effecten en daarbij kwam dan ook nog een hele licht-show.
Dat was echt een mega-spektakel.
Sfeer weten ze in de versuz wel te maken! Daar kunnen aardig wat clubs in NL nog wat van leren, zeker ook van de drankprijzen. Wat een top tent. :biertje:

Beetje meer ontopic:

Krijg zelf kippenvel van de intro van Sensation 2de editie.
Rank 1 feat. Shanokee - Such Is Life

ach dj's vs. muzikanten..... je kan platen als intro ook zien als intro voor een aantal nummer die die gaat remixen/mashen

ik zou zelf echter niet weten wat voor nummer/plaat je goed als intro zou kunnen gebruiken omdat wat ik goed zou vinden op die plaat vaak een intro is van die band/artiest. wat 6trak zegt, zelf verzinnen is eigenlijk de enige optie voor een goede intro, als je iets te herkenbaar kiest levert dat nooit positieve reacties op...

offtopic...coole onderschriften 6 trak, and ah....... ministry rulez

Krijg zelf kippenvel van de intro van Sensation 2de editie.
Rank 1 feat. Shanokee - Such Is Life

Dat is ook toevallig ik krijg daar altijd spontaan kotsneigingen van.

Misschien kunnen we de thread veranderen in boeren mega discotheken met stomme namen:

De Versus

De Centurion

De Time Out

De lebensraum

...

Origineel geplaatst door smackos
Dat is ook toevallig ik krijg daar altijd spontaan kotsneigingen van.

:dubbel: misschien omdat het nog helemaaal niet uitgemolken is...het is super origineel man!

In mijn DJ werk gebruik ik nooit intro's. Het is vaak nogal pathetic, vind ik. Toch zijn er sommigen die ik op zich wel leuk vind in zulks een opzicht:

Hawkwind - Sonic Attack
Kenny Larkin - Azimuth
Laatste anderhalve minuut van de 13e symphonie van Shostakovich

Tijdens livesets van mijn industrieel terreurcommando The Peoples Republic of Europe, gebruik ik wel intro´s, en ik gebruik er verschillende±

-Het Oostduitse propaganda lied `Stalin, freund, genosse`
-Het Noord Koreaanse propaganda lied ´No motherland without you`
-Een toespraak van de Oosduitse leider Walter Ulbricht
-Een stuk wat ik uit elkaar geedit heb uit de WOII lied `Unser rommel`, waar ik een edit heb gemaakt van alleen de instrumentale stukken.

-Een stuk wat ik uit elkaar geedit heb uit de WOII lied `Unser rommel`, waar ik een edit heb gemaakt van alleen de instrumentale stukken.

Is dat het afrika korps lijf-lied?

Je kan ook de Panzer mars als goed intro gebruiken overigens...

25-tiger_tank.jpg

In de Centurion willen ze wel eens tijdens een trance party mijn tiger tank huren die dan binnen komt rijden onder trompetgeschal die wordt voortgebracht door schaars gekleden romeinse slaven.

Dit alles natuurlijk ondersteunt door een laser show!

Origineel geplaatst door smackos
In de Centurion willen ze wel eens tijdens een trance party mijn tiger tank huren die dan binnen komt rijden onder trompetgeschal die wordt voortgebracht door schaars gekleden romeinse slaven.
En smackos is weer eens lekker vervelend bezig.. Probeer nu eens een keer wat fatsoenlijks te doen!

Tip voor alle leden: zet smackos op een negeer lijst..

Ik ga dadelijk deze troep weer wegmikken..

Back