De grote BOYD RICE thread

Hij doet mee op het nieuwe album van Death in June, wat ergens deze maand uitkomt. Binnenkort maar weer even aanschaffen.

Origineel geplaatst door krachtwerk
is het nou eindelijk afgelopen, dat ge-etter oneder elkaar :(

uh... wil je mijn eerlijke voorspelling? :P

Boyd rice

Boyd rice

..als je geen talent hebt
moet je maar op een andere manier aandacht trekken om je rekeningen te kunnen betalen.

..Tsja dan wordt je maar nazi, misscihen is dat nog shockerend ?

Idd. is het niet bijzonder cool om met een een scheidsrechtersfluitje een wall of noise te maken.
Verder is het ook niet cool om de meest obscure peoples te hypen, enkel omdat niemand ze kent.
'Beter' is fucking subjectief. Als je al een graadmeter wil met betrekking tot goed of slecht, mag je misschien eens kijken naar de graad van (artistieke) invloed die iemand heeft op anderen. Die is bij Aphex toch wel honderdduizend keer groter dan fucking Boyd Rice.
En als laatste is het veel makkelijker en laffer om op een 'negatieve' (lees hier shockerende) manier in het nieuws te komen, dan wanneer je dat met een positief imago kan doen. Artiesten zijn dikwijls moeilijke karakters en ze mogen hun ideeen de vrije loop laten gaan. Maar wanneer ze die ideeen gaan concretiseren naar de realiteit, vallen ze grandioos door de mand met hun so called oprechtheid, zodat ze meteen tot de scum of the earth gaan horen, die ze idd gewoon zo snel mogelijk onder grond mogen steken.

Ja, en dan blijkt toch dat je weinig verstand hebt van de impact van iemand he? Boyd Rice heeft heel wat meer invloed dan menigeen denkt, en ik denk dat zijn invloed ongeveer net zo groot is als die van Aphex Twin, die zelf overigens ook een groot Boyd Rice fan schijnt te zijn. Daarbij heb ik het land aan artiesten met een "positief" imago. Geef mij maar een confronterend artiest als Boyd Rice, die eenieder genadeloos op zijn duistere kanten wijst, dan een of andere blije huppelkut, die daar zo ver mogelijk van weg blijft. Overigens vind ik Aphex Twin ook niet bepaald een "positief" imago hebben. Die man neigt ook sterk naar misantropie. En dat is heel goed natuurlijk.

Npg maar een foto van Boyd Rice, onze grote held:

boyd_rice01.jpg

en de onvermijdelijke discogs site:
http://www.discogs.com/artist/NON

Die knakker lijkt wel op een kruising van Ruud Lubbers en Pim Fortuin!

(om effe offtopic te gaan) 8)

Kom op jongens oordeel nou eens op de muziek en trap niet in op uiterlijk&rare hobbies en alle andere dingen die shockeren......'t's alllemaal een pose.
Zulke artiesten doen geen vlieg kwaad......als men tegenwoordig allemaal politiek correct moeten zijn met normen &waarden dan klinkt de muziek erook naar dus saai en zwaar kut.
Een paar voorbeelden:

Ben 2 keer naar Diamanda Galas geweest was geweldig en na afloop een keer met haar gepraat een heel aardige vrouw poeslief moest iets weten v/h begin ze heeft ooit iets gedaan met FM Einheit (Neubauten).
Ik kneep me best wel ik dacht ze vreet me huid&haar op.

Heb Foetus een keer gezien live in 013 keihard maar wel gaaf ('t was hardcore bijna) na afloop ging die in 't cafe van 013 wat mensen vragen wat ze van z'n show vonden.....gewoon een aardig mannetje.

Heb geluid gedaan vorig jaar bij WhiteHouse....geweldige teringherrie je komt weer fris&leeg terug vol inspiratie.
Ik dacht nou komen er een paar beesten die de hele kiet verbouwen maar nee 2 hele nette aardige engelse heren.
Maar ze zijn niet zo v/d mail krijg nog steeds geen reactie van m'n liveregistratie van hun.

Een van m'n eerste optreden als geluidsman op 't podium bij de Misfits 013 in 't begin ik dacht nou gaat 't gebeuren vette ruzies gitaar in m'n nek etc maar nee ze omhelsden me en vroegen of ik mee wou blowen de punk-bodybuilders.

Dus gewoon doorheen prikken en gewoon muziek luisteren en vind je 't niet gaaf dan vind je 't niet gaaf klaar punt uit...

Back