De grote Jean Michel Jarre thread

Origineel geplaatst door wouw
Ik zie ook wat draaiknopjes op de orgels ( onder minimoog D en minimoog voyager) welke niet op een 310 zitten.
Zijn dat niet gewoon de uiteinden van de register knoppen?

Dank voor de fijne plaatjes :okdan:

Origineel geplaatst door jgeers01
Zijn dat niet gewoon de uiteinden van de register knoppen?

Ja, inderdaad. Lijkt door de foto nèt draaiknopjes, zijn gewoon de uiteinden van de registertabs.
Leuke foto's i.i.g.!

Ja, ik had me vergist. Ik meende draaiknoppen te zien. Wat ik me herinnerde zijn de draaiknoppen op de 510 de luxe (voor repeat en perc/vibra).
Toch is het orgel gemod: de bovenplank is verlengd om plaats te bieden aan de moog :engel:

Origineel geplaatst door wouw
Toch is het orgel gemod: de bovenplank is verlengd om plaats te bieden aan de moog :engel:
Tuurlijk! Die poeremetator had ik ook nog niet eerder gezien :D

Interessant gegeven trouwens:
The pictures are from yesterday. The playlist was Oxygene 1-6 and was 100% live. Besides JMJ himself, Francis Rimbert, Dominique Perrier and Claude Samard were on stage as band as we know it from earlier. It was a concert with no actual audience. As it looks now, it was made for a forthcoming DVD, perhaps related to the celebration of the Oxygene album being 30 years old.
Ik teken vast in voor de DVD :kroon:

Hmm, most interestink!

Trwns:

attachment.php

Wat staat hier allemaal aan onbekende apparaatjes op dat orgeltje? Anybody?

Al die ouwe shit aan Yamaha (Phonics) MG mixertjes. :D

Origineel geplaatst door HEXAGON
dit is wel de maxpost die ik ooit op SF gelezen heb,jmj vergelijken met Beethoven en groot componist noemen...

Bedankt voor het compliment. Je ziet 't zoals je 't wil zien...

LJ Cool D is maxfan van JMJ (z'n muziek) maar ja, we blijven nuchter: misschien is beethoven iets te hoog gegrepen.

Haydn beter?

gr LJ

Attachments

• lj cool d - jarresuite part 05.mp3
    599,8 KB · Bekeken: 107
wat me oa opvalt:

op foto 1 is te zien dat de adsr gepatched is naar de liniaire input van de vca (normaal zit hier de AR-envelope op). Ik ontdekte pas recentelijk dat daardoor de adsr veel natuurlijker verloopt. Indien je de standaard routing gebruikt adsr --> exponentiële vca input dan krijg je bv een decayfase die lang een hoge waarde heeft en dan plots wegzakt naar nul. Ik ben benieuwd of dat bij de virtuele versies ook zo is.

Attachments

• oc10_klein.jpg
    oc10_klein.jpg
    48,5 KB · Bekeken: 105
De memorymoog is een standaard versie (geen plus) maar wel met midi (één uitgang of één ingang).
Er zit een schakelaar op de achterzijde met voor mij onleesbare funktie.
En er zit een draadje of wat dan ook vastgetaped aan de achterkant (rechts gezien vanaf de voorkant)

Attachments

• oc21_klein.jpg
    oc21_klein.jpg
    69,4 KB · Bekeken: 102
Leuk die minipopsen met small stone !

Attachments

• oc16_klein.jpg
    oc16_klein.jpg
    58,2 KB · Bekeken: 108
Wat staat hier allemaal aan onbekende apparaatjes op dat orgeltje? Anybody?

Het eerste apparaat helemaal aan het begin zou zomaar eens een roland jp-8080 kunnen zijn, die kun je nl. ook als effect aparaat gebruiken robot voice . etc. Verder zie ik een smallstone uiteraard :D

btw. als mijn eigen 310 gereviseerd is gaat er een polysix en een smallstone bovenop.. :dubbel:

Origineel geplaatst door LJCoolD
Origineel geplaatst door HEXAGON
dit is wel de maxpost die ik ooit op SF gelezen heb,jmj vergelijken met Beethoven en groot componist noemen...

Bedankt voor het compliment. Je ziet 't zoals je 't wil zien...

LJ Cool D is maxfan van JMJ (z'n muziek) maar ja, we blijven nuchter: misschien is beethoven iets te hoog gegrepen.

Haydn beter?

gr LJ

Ik begrijp een vergelijking met Beethoven wel (ik zeg niet dat hij even groot is overigens). De invloed die Jarre op de electronische muziek heeft gehad en dus op de popmuziek is groot (groter dan wordt toegegeven). Vooral in de (Euro) House die bijvoorbeeld Tiësto maakt e.d. Toch muziek waar veel mensen op los gaan. Oxygene 4 is een tune geworden die eenieder als je het voorfluit wel kent. Zo simpel van compositie maar zo sterk. Beethoven was ook een "Tune" componist. Het moet nog maar blijken hoe invloedrijk Jarre is na zijn dood. Beethoven heeft al iets meer tijd gehad..;)

Ik wil nog 1 ding over Jarre kwijt. Hij heeft zo'n fantastische start gemaakt, WAAROM lukte het hem niet om dit voort te zetten!? Het lijkt wel dat ijdelheid en imago het jammerlijk genoeg hebben gewonnen van inspiratievolle muziek maken. Jammer, heel jammer...

Origineel geplaatst door Ramirez
the Art of noise.

MIJN HELD

:luv:

Ik ben achter moments in love al jaren aan het zoeken. Je bent nu echt officieel een held voor me. Ik kon me niet meer herinneren hoe die groep noemde.

Origineel geplaatst door trancemo6
MIJN HELD

:luv:

Ik ben achter moments in love al jaren aan het zoeken. Je bent nu echt officieel een held voor me. Ik kon me niet meer herinneren hoe die groep noemde.

Graag gedaan hoor,
Die gasten hebben best gave dingen gedaan toendertijd.
Op het album DAFT vind je de volledige versie van Moments in love.

Oh ja,op dit moment luister ik weer veel naar de pas aangeschafte albums:
-Dider Marouani (space opera)
-Cusco (beetje electronische volkmusic)
-Sarah Brightman (La Luna)
-Pink Floyd (wish you where here)
-Massive attack (protection)
-U96 (out of wilhelmsburg)

Intussen zit ik ook nog achter bootleg's van vangelis aan.
Ach en volgende week zal wel weer Jarre de cd speler in verdwijnen.

Origineel geplaatst door Danny
:okdan: :okdan: :okdan: (vooral die bewerking van Scarborough Fair ... kippevel)

... :erm: ... maar ik wil deze thread niet verder off topic brengen :bekdicht: ;)

:doei:

Ech wel,die vrouw heeft gewoon een diamant in d'r keel.
Maar je hebt gelijk,sorry voor de onderbreking,moest het gewoon ff kwijt.

Origineel geplaatst door astronaut
Ik begrijp...l iets meer tijd gehad..;)

Ik wil nog 1 ding over Jarre kwijt. Hij heeft zo'n fantastische start gemaakt, WAAROM lukte het hem niet om dit voort te zetten!? Het lijkt wel dat ijdelheid en imago het jammerlijk genoeg hebben gewonnen van inspiratievolle muziek maken. Jammer, heel jammer...

Astronaut,

Niet alle mensen zijn door Oxygene en Equinoxe fan geworden, Zoolook Rendezvous en Revolutions waren voor mij zijn eerste albums (in 1990, 10 jaar kushikushi). Die albums waren voor mij de katalysator om een synthesizerstudio te bouwen. Niet veel later de arcade synthesizer greatest collectie van Starinc gaan verzamelen, duur zo'n cd van 40 gulden op je 11de. Daarop hoorde ik oxygene en equinoxe. Leuke verassing was dat.

Pas in 2000 weer terug naar de roots en alles gaan verzamelen van deserted palace tot la cage.
Hij heeft met teo en tea denk ik definitief gebroken met z'n periode 70 tot 88.
Ik heb op teo tea geen vleugje gemerkt van partijen waardoor ik fan ben geworden. Met mij denk ik veel anderen.
Metamorphoses staat een stukje van 40 seconden waar ik de ouderwetse kippevel van krijg.

Als de berg niet tot Mohammed komt, zal Mohammed tot de berg gaan.

Attachments

• lj cool d - surf weekend part 2_edit.mp3
    858,4 KB · Bekeken: 92
Voor de mensen die er geen genoeg van kunnen krijgen.

Attachments

• lj cool d - surf weekend part 1_edit.mp3
    862,9 KB · Bekeken: 103
Back